Praha — Ze všech novinek, které prosinec na dráhy přinese, byla tou nejméně výraznou avizovaná modernizace vzhledu zákaznické karty Českých drah, In–karty/Rail+. Současný fialově laděný design vystřídá nový, modrý s výraznějším logem dopravce. ČD chtějí docílit většího rozšíření své zákaznické karty mezi zákazníky. Vyjma rozšiřujícího se počtu slevových nabídek v partnerském programu ČD Bonus umožňují všem, kteří si pořídí novou In–kartu s tříletou aplikací In–zákazník, koupi za akviziční slevu. Každý zákazník, který si novou kartu zakoupí mezi 13. prosincem 2009 a 13. lednem 2010, zaplatí místo standardních 990 Kč pouze 840 Kč.
Co získáte? Nejdůležitější je asi 25% sleva na vnitrostátní doklady a mezinárodní doklady z ceníku TCV. Dále máte 50% slevu na místenky (vyjma rezervací do ubytovacích vozů), nově od 13. 12. také slevu na síťové jízdenky ČD Net, které budou stát 450 Kč pro držitele karty a 600 Kč pro ostatní. Na kartu je možné nakupovat akční lístky eLiška, traťové jízdenky, doplatky do 1. třídy nebo přímo aplikaci In–gold, která je síťovým dokladem pro cestování všemi vlaky v 2. i 1. třídě. Součástí je doplňkově také elektronická peněženka; při koupi dokladu v automatu UNIPAJ platbou z EP či platební karty nebo v e–shopu ČD vám bude zpětně vráceno 6, resp. 3 % ceny. K nové In–kartě zákazníci obdrží také brožuru s přehledem dostupných slev, aby se lépe zorientovali.
Senioři nad 70 let pak za shodnou zlevněnou cenu 840 Kč získají kartu s roční aplikaci pro neomezené cestování osobními a spěšnými vlaky, na cestování dálkovými spoji mají také slevu 25 % a ostatní výhody.
Zdroj: České dráhy
| 7.12.2009 (13:00)
no nechci Vam do toho kecat, ale v celem IDSJMK maji vsechny busy stejny strojek, i presto, ze patri jinemu dopravci, nebo v ramci PID take maji stejne odbavovaci systemy....
je to totiž sehr einfach.....
objednatel je jeden (vzdy nejaka soucast rizeni statu - MD, kraj, mesto, obec) takze staci dat do vyberka podminku: "busy budou mit ve vybave stroj na jizdenky vyhovujici parametrum dle prilohy X a schopnych cist data karet technologie Y"
Jinak nejlepší je (byl) ten vzhled doteď, ne to co tam vymýšlí, ale Karta Z je Karta Z :)
Dobrá zpráva, včera bylo pozdě ...
Bohužel "moudrá" pražská radnice dnes rozhodla, že stupidní projekt OPC bude pokračovat ... Holt možnost používat OPC jako časovou jízdenku MHD a současně platit parkovné je úžasná výhoda, již nelze odolat ... Ten kdo jezdí MHD nepotřebuje parkovat a ten kdo potřebuje parkovat nepotřebuje časovou jízdenku MHD ...
Mimopražští, kteří po práci spěchají domů určitě nebudou zákazníky Městské knihovny ... I tuto možnost OPC nabízí ...
EDIT: Jeste me napadlo pouziti nizkonakladovych RFID cipu (http://cs.wikipedia.org/wiki/RFID), ktere by ani zadne udaje u uzivateli neobsahovaly, jen by si ctecka precetla unikatni cislo a na zaklade toho by pak pracovala. Kompletne on-line system - to by byla pohoda a vsechny zda napsane pripominky by se vyresily obratem ;-)
takže ani tohle nepomůže vyřešit vzdálené dohrání peněz do elektornické peněženky na in kartě
... v penezence jsou napriklad tyto - hardwarove absolutne stejne karty : in-karta, opencard, pristupovka do prace ... A kdyz bych se osmelil, tak bych na nejakou "globalni kartu" mile rad pridal i vsechny karty ostatni - pojistovnu, ridicak, debetku, ... Tak me napada, ze by mozna bylo nej, kdyz by ta "globalni cipovka" byla soucasti obcanky, to by jiste technicky problem nebyl a jedine co by jiste neuveritelny problem byl, tak pravni ramec a hlavne dulesne osetreni toho, aby nebylo mozne takovou kartu zneuzit. ... Ale nic neni neresitelne - nebudu se tady uz vsak vic rozepisovat - musim se krotit :-D
To ze karta prisla o Sphree slevu je smutny, vyuzivam to dost casto a stara karta s touto slevou mi konci uz v kvetnu.
Obecne receno - koncept In-karty je pomerne (na Ceske pomery vubec) slusne vymyslen, ALE ...
Ac chapu pravni ramec atd., tak se mi vylozene prici tento offline system, ktery snad vsichni v republice co resi karty, provozuji - pro koncoveho zakaznika a v dusledku i pro provozovatele to je absolutne zbytecne drahy "luxus".
Kdyz uz takovy to system, tak s maximalni orientaci na pruznost a online provozovani. Proc bych si musel kupovat jizdenku xy hodin pred odjezdem (priklad) ? Jo aha, protoze pruvodci musi POPku synchronizovat. No, ale prave proto, s troskou snahy, by mohl cely system byt online. At uz posilani penez na ucet In-karty ci v pripade vyuziti eshopu odpadnuti nutnosti zastavit se u UNIPAJ (pripadne ve stanici ani byt nemusi).
Snad se to nejakym smerem (spravnym = k online verzi) co nejdrive pohne, tohle je jen provizorni z funkcniho hlediska a verim, ze radu zakazniku tahle slozitost (o nutnosti mit xy hardwarove stejnych karet nemluve) odrazuje.
Ciste teoreticky by bylo nejjednodussi nove In-karty vydavat s technologii PayPass od MasterCard, nebot ta by resila financni stranku veci velice podobne jako platebni karty a identifikaci by bylo mozno take provest, ale ... Cely system by musel byt online a jedine co by terminal (POPka, ...) cetl bylo kryptovane cislo predlozene karty.
Vice info http://www.mastercard.com/cz/personal/cz/sluzby/paypass.html
A vsem se timto omlouvam, jak sem se zas po case rozepsal, ale tohle me fakt toci do vysokych otacek uz z pouheho principu ... Diky za pochopeni ;-)
EDIT : A jeste jedna vec, kdy (sa*ra) bude eshop umet prodavat i prestupni jizdenky, nebo aspon jizdenky na Sp, Os ??? Ted musim koupit jizdenku Praha - Starkoc a pak v UNIPAJ Starkoc - Praha :-( Chjo ...
Co se tyce nabijeni karty pres vzduch, od toho je technologie NFC - neboli cipova karta integrovana s mobilem, takze ziskavate i kanal na dobijeni pres vzduch, posilani jizdenek z internetu do karty a podobne. Pilotuje se (ve velmi omezene podobe) v Plzenskem kraji, ze strany vyrobcu mobilu ten standard ale az tolik tlacny neni, telefonu je relativne malo. Integrace vsech karet do jedne by mely smysl asi az na NFC bazi.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










