Brno — Stejně jako každým rokem i letos míří do všech domovů v Česku tradiční Betlémské světlo. Betlémské světlo je původně plamínek z Betléma, jež se šíří napříč celou Evropou. Tato myšlenka vznikla v Rakousku, z něhož se rozšířila do dalších 25 zemí světa. Tradici založili skauti v roce 1986; plamínek tehdy doputoval letadlem až do Lince, kde si ho mohli zájemci vyzvednout. Dále již neputoval. Tento předvánoční zvyk letos oslaví své dvaadvacáté výročí. Tradicí i zůstává jeho převoz vlakem a tak důvěru skautů obdržel SC 16 Antonín Dvořák, který Betlémské světlo dopravil 12. prosince až do Brna, odkud se 19. prosince vydá na pouť po České republice.
Během 22 let, které od první jízdy skautů uplynuly, se z distribuce Betlémského světla stala každoroční tradice. Samozřejmě, že při cestě je potřeba dodržovat bezpečnostní pravidla, vlak se ale ukázal jako nejvhodnější dopravní prostředek. Organizátoři se během cesty mohou setkávat s lidmi, povídat si s nimi a vysvětlovat jim smysl akce i činnosti skautské organizace. Betlémské světlo k nám skauti dováží z Vídně, kde se o třetím adventním víkendu předává delegacím z celé Evropy. Plamen převzali brněnští skauti, přičemž se od 19. 12. za spolupráce Českých drah a přítomnosti médií začne rozvážet po různých koutech ČR. Vyzvednout si ho může každý zájemce; skauti jej umisťují do různých institucí, jako jsou například městské knihovny. Součástí celého programu budou i malé doprovodné akce.
Zájemci, kteří si chtějí Betlémské světlo vyzvednout, nebo alespoň být při jeho převozu, si 19. prosince mohou vybrat jakýkoliv z níže uvedených vlaků.
| Vlak | Bližší informace |
|---|---|
| R 610 Karlex | Ústí n.L. hl.n. (12:48) – Cheb (15:42) |
| R 644 | Veselí nad Lužnicí (12:37) – Tábor (13:01) |
| R 660 Rožmberk | Brno hl.n. (7:20) – Plzeň hl.n. (13:58) |
| R 672 | Brno hl.n. (6:22) – Praha hl.n. (10:05) |
| R 712 | Kolín (9:15) – Ústí nad Labem západ (11:09) |
| R 733 Radegast | Brno hl.n. (7:02) – Bohumín (9:36) |
| R 758 | Praha hl.n. (12:04) – Cheb (15:47) |
| R 774 Říp | Praha hl.n. (10:50) – Děčín hl.n. (12:32) |
| R 805 | Brno hl.n. (8:36) – Přerov (10:35) |
| R 821 | Olomouc hl.n. (11:07) – Opava východ (13:36) |
| R 866 Petrov | Brno hl.n. (6:47) – Pardubice hl.n. (8:49) |
| R 903 Praděd | Brno hl.n. (7:18) – Jeseník (11:13) |
| R 986 | Pardubice hl.n. (10:55) – Liberec (13:58) |
| R 1110 | Nymburk hl.n. (10:08) – Rumburk (12:41) |
| R 1180 Doubrava | Havlíčkův Brod (9:15) – Chrudim (10:40) |
| Sp 1721 | Brno hl.n (7:35) – Uherské Hradiště (9:19) |
Zdroje a více informací: České dráhy, Betlémské světlo, Dopravní podnik hlavního města Prahy

Těšili jsme se na R610 Karlex, že si spravíme náladu...nespravili - neměli jsme vyhrazené kupíčko a vlaková četa i lidé se s námi moc nebavili, takže jsme si připadali v nám určeném vagóně spíš jak nechtění vetřelci.
Asi 100 m před Sokolovem jsme pak zůstali viset, a podle vlakvedoucí nám zamrzla lokomotiva - za jízdy :D - je to vůbec možný, co se tam asi podělalo?
Do Chebu jsme dojeli se čtyřiceti minutovým přídělem, přeběhli spolu s vlakovou četou na jinou soupravu a na R 607 Ohře vyjížděli z Chebu s patnácti minutami, abychom v Sokolov čekali na připojení té naší původní 363 080-3 - asi už jí "odmrazili" a ta nás potom víceméně v pohodě dovezla až do domovského Mostu.
Zajímavá akcička :D
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.










