..: Betlémské světlo i letos na cestě republikou :..

Betlémské světloBrno — Stejně jako každým rokem i letos míří do všech domovů v Česku tradiční Betlémské světlo. Betlémské světlo je původně plamínek z Betléma, jež se šíří napříč celou Evropou. Tato myšlenka vznikla v Rakousku, z něhož se rozšířila do dalších 25 zemí světa. Tradici založili skauti v roce 1986; plamínek tehdy doputoval letadlem až do Lince, kde si ho mohli zájemci vyzvednout. Dále již neputoval. Tento předvánoční zvyk letos oslaví své dvaadvacáté výročí. Tradicí i zůstává jeho převoz vlakem a tak důvěru skautů obdržel SC 16 Antonín Dvořák, který Betlémské světlo dopravil 12. prosince až do Brna, odkud se 19. prosince vydá na pouť po České republice.

Během 22 let, které od první jízdy skautů uplynuly, se z distribuce Betlémského světla stala každoroční tradice. Samozřejmě, že při cestě je potřeba dodržovat bezpečnostní pravidla, vlak se ale ukázal jako nejvhodnější dopravní prostředek. Organizátoři se během cesty mohou setkávat s lidmi, povídat si s nimi a vysvětlovat jim smysl akce i činnosti skautské organizace. Betlémské světlo k nám skauti dováží z Vídně, kde se o třetím adventním víkendu předává delegacím z celé Evropy. Plamen převzali brněnští skauti, přičemž se od 19. 12. za spolupráce Českých drah a přítomnosti médií začne rozvážet po různých koutech ČR. Vyzvednout si ho může každý zájemce; skauti jej umisťují do různých institucí, jako jsou například městské knihovny. Součástí celého programu budou i malé doprovodné akce.

Zájemci, kteří si chtějí Betlémské světlo vyzvednout, nebo alespoň být při jeho převozu, si 19. prosince mohou vybrat jakýkoliv z níže uvedených vlaků.

VlakBližší informace
R 610 KarlexÚstí n.L. hl.n. (12:48) – Cheb (15:42)
R 644Veselí nad Lužnicí (12:37) – Tábor (13:01)
R 660 RožmberkBrno hl.n. (7:20) – Plzeň hl.n. (13:58)
R 672Brno hl.n. (6:22) – Praha hl.n. (10:05)
R 712Kolín (9:15) – Ústí nad Labem západ (11:09)
R 733 RadegastBrno hl.n. (7:02) – Bohumín (9:36)
R 758Praha hl.n. (12:04) – Cheb (15:47)
R 774 ŘípPraha hl.n. (10:50) – Děčín hl.n. (12:32)
R 805Brno hl.n. (8:36) – Přerov (10:35)
R 821Olomouc hl.n. (11:07) – Opava východ (13:36)
R 866 PetrovBrno hl.n. (6:47) – Pardubice hl.n. (8:49)
R 903 PradědBrno hl.n. (7:18) – Jeseník (11:13)
R 986Pardubice hl.n. (10:55) – Liberec (13:58)
R 1110Nymburk hl.n. (10:08) – Rumburk (12:41)
R 1180 DoubravaHavlíčkův Brod (9:15) – Chrudim (10:40)
Sp 1721Brno hl.n (7:35) – Uherské Hradiště (9:19)
Ve stejný den si své světélko z Betléma můžete zažehnout i na palubě historické tramvaje v Praze, která ho bude rozvážet po celé metropoli. Podrobný jízdní řád je k dispozici na webu Dopravního podniku hlavního města Prahy.

Zdroje a více informací: České dráhy, Betlémské světlo, Dopravní podnik hlavního města Prahy


Dominik Jaroš | 18.12.2009 (7:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Pozvánky

Ďalšie z regiónu Česká republika (celá)


22.12.2009 (13:27)  
Byl jsem jedním z kurýrů... a měli jsme smůlu tak nějak pořád... nejdřív jsme v R712 stavěli na každé návěsti a přes PZZ jeli v dost dlouhém úseku podle rozhledových možností, takže jsme nachytali dvacet minut sekeru.

Těšili jsme se na R610 Karlex, že si spravíme náladu...nespravili - neměli jsme vyhrazené kupíčko a vlaková četa i lidé se s námi moc nebavili, takže jsme si připadali v nám určeném vagóně spíš jak nechtění vetřelci.

Asi 100 m před Sokolovem jsme pak zůstali viset, a podle vlakvedoucí nám zamrzla lokomotiva - za jízdy :D - je to vůbec možný, co se tam asi podělalo?
Do Chebu jsme dojeli se čtyřiceti minutovým přídělem, přeběhli spolu s vlakovou četou na jinou soupravu a na R 607 Ohře vyjížděli z Chebu s patnácti minutami, abychom v Sokolov čekali na připojení té naší původní 363 080-3 - asi už jí "odmrazili" a ta nás potom víceméně v pohodě dovezla až do domovského Mostu.

Zajímavá akcička :D
registrovaný užívateľ Burák 
20.12.2009 (10:26)  
Betlémské světlo v R610 mělo asi smůlu, dojelo do Sokolova kde mu zkolabovala 363 080-3 a na odjezdu mělo údajně 40 minut zpoždění.

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko