Česká republika — Vánoce jsou již za dveřmi a České dráhy, v souvislosti s očekávaným nárůstem počtu cestujících, zvyšují také počty míst k sezení ve svých vlacích. Celkové navýšení kapacity zhruba o 7 tisíc míst se týká především dálkových spojů vyjíždějících z pražského hlavního nádraží. Jak dráhy upozorňují v současnosti zbývá v některých pátečních a středečních odpoledních vlacích pouze posledních několik volných míst, a proto doporučují všem zájemcům, aby si rezervovali svá místa včas.
Vybrané vlaky budou posíleny nejen od pátku 18. prosince do středy 23. prosince, ale také během samotných svátků až do navazujícího víkendu. České dráhy také vypraví mezi Prahou a Košicemi noční posilový rychlík Vihorlat, který pojede z pražského hlavního nádraží na Slovensko 22. prosince ve 22:30 a zpět 3. ledna 2010. První vlna cestujících odjíždějících na Vánoční svátky nastala už v pátek 18. prosince. Druhá vlna proběhne dnes 22. prosince a třetí vlna nastane 3. ledna. Proto na tyto dny naplánovaly ČD největší posílení u zhruba třiceti vlaků. Jedná se o dálkové spoje všech kategorií mezi Prahou a Brnem, Vsetínem, Bohumínem, Plzní, Českými Budějovicemi, Tanvaldem i Starým Městem u Uherského Hradiště, ale také mezi Olomoucí a Brnem, Brnem a Bohumínem, Brnem a Šumperkem nebo Olomoucí a Břeclaví. O jeden lehátkový vůz bude posílen také pár rychlíků Šírava z Prahy hl.n. do Humenného a zpět.
Kompletní výčet posilovaných vlaků naleznete v následující tabulce:
| Datum | Posílené vlaky |
| Středa 23. 12. 2009 | R 442, R 443 |
| Pátek 25. 12. 2009, sobota 26. 12. 2009 | Ex 529, R 354, Ex 528, IC 542, IC 581, IC 580, IC 545, R 807, IC 570, IC 573, R 741, R 744 |
| Neděle 27. 12. 2009 | IC 542, IC 581, IC 580, IC 545, R 807, IC 570, IC 573 |
| Neděle 3. 1. 2010 | EC 110, EC 143, EC 144, IC 545, Ex 525, R 708, Ex 524, Ex 529, R 354, Ex 528, EC 147, IC 540, IC 542, IC 581, IC 580, IC 543, R 807, IC 570, IC 573, R 615, R 617, R 616, R 624, R 623, R 621, R 741, R 744, R 763, R 970 |
Všechny posilové vozy jsou výhradně druhé třídy, a dle aktuální situace by typ posilového vozu měl odpovídat typům vozů dle pravidelného řazení. Posíleny jsou také spoje linky SC Bus mezi Prahou a Norimberkem. Posilové spoje SC 1062 – 1065 jsou uvedeny v jízdním řádu včetně omezení, kdy jedou.
Na cestování vlakem o Vánočních svátcích připravily ČD pod stromeček, kromě klasických slev na jízdné ve vlacích, také druhou várku jízdenek ČD Net Lidl přezdívaných „Lídlenek“. Jejich platnost je tentokrát jeden zvolený den v rozmezí od 25. do 27. prosince 2009. Před týdnem bylo prodáno již více jako 6000 kusů a jejich prodej bude ukončen dnes. Pro sváteční cestování také doporučujeme zarezervovat si včas místo k sezení, díky čemuž předejte mnohým nepříjemnostem.
Zdroj: České dráhy

R 775 jede z Děčína. Když "někde" mezi Holešovicemi a HLN stojí, tak to nemusí být špatně spočítanou propustností HLN, tím spíše její kontrolou.
Dneska nabral R775 v Lovosicích 5 minut (jsou tam nějaké problémy s výhybkami), v Holešovicích měl 9 minut na odjezdu. Propustnost zhlaví na HLN je ovšem spočítána na „plánovaný" příjezd, takže když se vlak opozdí musí čekat. Buď na volnou kolej, ta jeho je už obsazena jiným vlakem přijíždějícím později, či za jiným vlakem stojícím na trati před ním a čekajícím na uvolnění koleje a nebo až se vyjezdí vlaky v protisměru, resp. ty vlaky které „ruší" jeho jízdní cestu.
Pokud si myslíte, že ten vlak tam stojí jen proto, že si výpravčí dává „kafééé pause" a kašle na provoz, tak jste na omylu.
Josef Petrák : co napsal jeffer ohledně těch turnusových potřeb a inventárního stavu vozů je občas pravda při kladení požadavků na DKV v souvislosti s oběhy souprav v období přípravy GVD. "Kresliči" oběhů si skutečně dokáží sestavit a namalovat takové oběhy, které nelze naplnit existujícím počtem vozidel dané řady (např. Ampz), protože je potřeba počítat s tím, že nějaká vozidla jsou v dílnách, jiná na tzv. běžné opravě.
V "bolševikově" předpisu D21 bylo jednoznačně stanoveno, že provozní záloha musí tvořit 20 % turnusové potřeby vozů. Takže na 10 vozů TP musely být dva záložní vozy... Dneska takové závazné ustanovení v předpise není ... a když vozy nejsou, tak si s tím DKV opravdu "musí nějak" poradit.
To není nic nového, na tomhle principu se pracuje dlouhé desítky let.
Když vznikl nějaký problém, tak ho provozní náměstek řešil pokynem "tak to nějak udělejte, hlavně aby to bylo správně" ... když to dopadlo dobře, slízl smetanu, když se to nepovedlo, tak si "umyl" ruce a odskákali to strojmistři nebo technici... Na druhou strany jsme měli jistotu v tom, že naše řešení problému, pokud to půjde, "pokryje" služebním postavením nebo autoritou funkce.
Např. inventární stav 15x rozdělený do 150.2 (9+1/12) a 151 (10/13)je 25 kusů a celková TP činí 19+1. V záloze teoreticky 5 vozidel rozdělených na dvě řady. Odhaduji, že jedna lok 15x je denně na revizi, to se dá odhadnout z denního km proběhu, takže místo ní jede záloha. K tomu zpravidla jedna v dílnách. Pak stačí nějaký přeskomk na TM vyžadující vývaz TM a mašinka prostě není.
V době dodání v roce 1978 bylo počítáno s turnusovou potřebou 18 lok a zálohou 9. Dodnes si pamatují na reakce jednoho strojmistra, když zjistil, že jsem do turnusu nasadil 19 lokomotiv a sebral jednu ze zálohy. Poté co neuspěl se svojí "stížností" na ministersvu dopravu, odvahu jít na ÚV KSČ už neměl...
Před chvilkou jsem dostal z Německa tuhle informaci
Tak ICE-T nesnaseji mraz a snih, dnesnim dnem DB omezily takt München - Nürnberg - Leipzig na 2 hodiny, protoze ICE-T soupravy vyzaduji nasledkem snehu a mrazu vetsi udrzbu. Vazeni cestujici maji radost, pred Vanocemi preplnene vlaky. Udrzba (= opravy) ma byt dokoncena do 27.12. a pak se uvidi.
Takže s těmi ČD to tak nejhorší nebude. Ti nešťastníci, co si koupili jízdenku na průjezd dírou "pod kanálem" by s radostí vzali za vděk koženkovým "luxusem" ČD místo toho, aby bezmocně čučeli na obou stranách kanálu ....
Nevie niekto odhadnúť, ako bude vyzerať situácia 26.12. v EC vlakoch Praha - Brno - Bratislava?
Idem na lídlenku Slovenskou Strelou a dúfam, že nebude narvané...
Vďaka
1. ač se to šotoušům nelíbí, vozy RIC 160 jsou bez výjimky určeny pro vlaky vyšší kvality. To berte jako fakt. Subjektivní dojmy, že Bpee/Bee proto a proto se mi na EC nehodí je fakt jen subjektivní pohled nepodložený žádným dokumentem o EC standardu a výčtem věcí, které ten vůz nesplňuje.
2. Vlaky si objednává MDČR a když řekne, že EC budou stavět v Bezpráví, tak to tak bude, SŽDC to namaluje a ČD nebo jiný dopravce, který vyhraje zakázku, tam bude stavět.
3. Že se do dálkové flotily neinvestuje? Ano, to je pravda. Na druhou stranu. Skutečně je turnusová potřeba vyšší než reálný stav vozů nebo jste to hodil jako hausnumero do diskuse?
Zaváňa mi to tým, že "im to nejako nakreslíme, oni si s tým v depe poradia". Na čo čakáme? Na Btn na EC? Ono by bolo celkom drsné už Bdt a vlastne aj práve B.
Jediná slabá výhovorka je, že ona "vyššia" kvalita je bez príplatku. No ostatne, za čo by mal človek priplácať, že? Zastávky podobne časté ako rýchlik a vozne tiež.
To musí nastoupit na trh jiná společnost, která má jiný přístup k zaměstnancům a má vyřešenou profesionální cestou personalistiku, aby se vytvořila mezi zaměstananci zodpovědnost za svou práci?
Nejsou mi známy kontrolní mechanismy v rámci ČD ani SŽDC, ale to, že např. v případě R 775 od zavedení nového jízdního řádu a přesunutí rychlíků z Masarykova nádraží na Hlavní nádraží nebylo dne, kdy zmíněný R neměl zpoždění menší než 10 min (10-30 min, za poslední dny Ø 18 min). Jsem zvědav jestli se tento problém někdy vyřeší, neboť klimatickými podmínkami to způsobeno není. Někdo zřejmě selhal při kontrole propustnosti Hlavního nádraží v Praze.
Tudíž musím dát za pravdu panu Filipovi Janevovi, ten totiž chce za své peníze služby, které oprávněně očekává, stejně jako je očekávám já.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











