..: České dráhy posilují před Vánoci dálkové spoje :..

EC 176, Nové Spojení, foto: Jik Česká republika — Vánoce jsou již za dveřmi a České dráhy, v souvislosti s očekávaným nárůstem počtu cestujících, zvyšují také počty míst k sezení ve svých vlacích. Celkové navýšení kapacity zhruba o 7 tisíc míst se týká především dálkových spojů vyjíždějících z pražského hlavního nádraží. Jak dráhy upozorňují v současnosti zbývá v některých pátečních a středečních odpoledních vlacích pouze posledních několik volných míst, a proto doporučují všem zájemcům, aby si rezervovali svá místa včas.

Vybrané vlaky budou posíleny nejen od pátku 18. prosince do středy 23. prosince, ale také během samotných svátků až do navazujícího víkendu. České dráhy také vypraví mezi Prahou a Košicemi noční posilový rychlík Vihorlat, který pojede z pražského hlavního nádraží na Slovensko 22. prosince ve 22:30 a zpět 3. ledna 2010. První vlna cestujících odjíždějících na Vánoční svátky nastala už v pátek 18. prosince. Druhá vlna proběhne dnes 22. prosince a třetí vlna nastane 3. ledna. Proto na tyto dny naplánovaly ČD největší posílení u zhruba třiceti vlaků. Jedná se o dálkové spoje všech kategorií mezi Prahou a Brnem, Vsetínem, Bohumínem, Plzní, Českými Budějovicemi, Tanvaldem i Starým Městem u Uherského Hradiště, ale také mezi Olomoucí a Brnem, Brnem a Bohumínem, Brnem a Šumperkem nebo Olomoucí a Břeclaví. O jeden lehátkový vůz bude posílen také pár rychlíků Šírava z Prahy hl.n. do Humenného a zpět.

Kompletní výčet posilovaných vlaků naleznete v následující tabulce:

DatumPosílené vlaky
Středa 23. 12. 2009R 442, R 443
Pátek 25. 12. 2009, sobota 26. 12. 2009Ex 529, R 354, Ex 528, IC 542, IC 581, IC 580, IC 545, R 807, IC 570, IC 573, R 741, R 744
Neděle 27. 12. 2009IC 542, IC 581, IC 580, IC 545, R 807, IC 570, IC 573
Neděle 3. 1. 2010EC 110, EC 143, EC 144, IC 545, Ex 525, R 708, Ex 524, Ex 529, R 354, Ex 528, EC 147, IC 540, IC 542, IC 581, IC 580, IC 543, R 807, IC 570, IC 573, R 615, R 617, R 616, R 624, R 623, R 621, R 741, R 744, R 763, R 970

Všechny posilové vozy jsou výhradně druhé třídy, a dle aktuální situace by typ posilového vozu měl odpovídat typům vozů dle pravidelného řazení. Posíleny jsou také spoje linky SC Bus mezi Prahou a Norimberkem. Posilové spoje SC 1062 – 1065 jsou uvedeny v jízdním řádu včetně omezení, kdy jedou.

Na cestování vlakem o Vánočních svátcích připravily ČD pod stromeček, kromě klasických slev na jízdné ve vlacích, také druhou várku jízdenek ČD Net Lidl přezdívaných „Lídlenek“. Jejich platnost je tentokrát jeden zvolený den v rozmezí od 25. do 27. prosince 2009. Před týdnem bylo prodáno již více jako 6000 kusů a jejich prodej bude ukončen dnes. Pro sváteční cestování také doporučujeme zarezervovat si včas místo k sezení, díky čemuž předejte mnohým nepříjemnostem.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš | 23.12.2009 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.12.2009 (14:29)  
Honza81 : nevím, co si představujete pod výkonem práce na 100 % a ještě něco navíc. Pokud výpravčí nepracuje na 100 %, v nejlepším případě (= nesprávné řešení dopravní situace) přijde o pohyblivou složku mzdy, v lepším případě (nehodová událost bez reálných následků) si musí zopakovat tzv. odbornou zkoušku, aby potvrdil, že stále splňuje požadavky na "osobu odborně způsobilou". V horším případě (reálné následky nehody) jde k příslušnému "okresnímu" soudu, od něhož si odnáší "výslužku" v podobě poukazu na několikaletý pobyt v sanatoriu se zamřížovanými okny a klikou na dveřích jen zvenčí ...

R 775 jede z Děčína. Když "někde" mezi Holešovicemi a HLN stojí, tak to nemusí být špatně spočítanou propustností HLN, tím spíše její kontrolou.
Dneska nabral R775 v Lovosicích 5 minut (jsou tam nějaké problémy s výhybkami), v Holešovicích měl 9 minut na odjezdu. Propustnost zhlaví na HLN je ovšem spočítána na „plánovaný" příjezd, takže když se vlak opozdí musí čekat. Buď na volnou kolej, ta jeho je už obsazena jiným vlakem přijíždějícím později, či za jiným vlakem stojícím na trati před ním a čekajícím na uvolnění koleje a nebo až se vyjezdí vlaky v protisměru, resp. ty vlaky které „ruší" jeho jízdní cestu.
Pokud si myslíte, že ten vlak tam stojí jen proto, že si výpravčí dává „kafééé pause" a kašle na provoz, tak jste na omylu.

Josef Petrák : co napsal jeffer ohledně těch turnusových potřeb a inventárního stavu vozů je občas pravda při kladení požadavků na DKV v souvislosti s oběhy souprav v období přípravy GVD. "Kresliči" oběhů si skutečně dokáží sestavit a namalovat takové oběhy, které nelze naplnit existujícím počtem vozidel dané řady (např. Ampz), protože je potřeba počítat s tím, že nějaká vozidla jsou v dílnách, jiná na tzv. běžné opravě.
V "bolševikově" předpisu D21 bylo jednoznačně stanoveno, že provozní záloha musí tvořit 20 % turnusové potřeby vozů. Takže na 10 vozů TP musely být dva záložní vozy... Dneska takové závazné ustanovení v předpise není ... a když vozy nejsou, tak si s tím DKV opravdu "musí nějak" poradit.
To není nic nového, na tomhle principu se pracuje dlouhé desítky let.
Když vznikl nějaký problém, tak ho provozní náměstek řešil pokynem "tak to nějak udělejte, hlavně aby to bylo správně" ... když to dopadlo dobře, slízl smetanu, když se to nepovedlo, tak si "umyl" ruce a odskákali to strojmistři nebo technici... Na druhou strany jsme měli jistotu v tom, že naše řešení problému, pokud to půjde, "pokryje" služebním postavením nebo autoritou funkce.
Např. inventární stav 15x rozdělený do 150.2 (9+1/12) a 151 (10/13)je 25 kusů a celková TP činí 19+1. V záloze teoreticky 5 vozidel rozdělených na dvě řady. Odhaduji, že jedna lok 15x je denně na revizi, to se dá odhadnout z denního km proběhu, takže místo ní jede záloha. K tomu zpravidla jedna v dílnách. Pak stačí nějaký přeskomk na TM vyžadující vývaz TM a mašinka prostě není.
V době dodání v roce 1978 bylo počítáno s turnusovou potřebou 18 lok a zálohou 9. Dodnes si pamatují na reakce jednoho strojmistra, když zjistil, že jsem do turnusu nasadil 19 lokomotiv a sebral jednu ze zálohy. Poté co neuspěl se svojí "stížností" na ministersvu dopravu, odvahu jít na ÚV KSČ už neměl...

Před chvilkou jsem dostal z Německa tuhle informaci

Tak ICE-T nesnaseji mraz a snih, dnesnim dnem DB omezily takt München - Nürnberg - Leipzig na 2 hodiny, protoze ICE-T soupravy vyzaduji nasledkem snehu a mrazu vetsi udrzbu. Vazeni cestujici maji radost, pred Vanocemi preplnene vlaky. Udrzba (= opravy) ma byt dokoncena do 27.12. a pak se uvidi.

Takže s těmi ČD to tak nejhorší nebude. Ti nešťastníci, co si koupili jízdenku na průjezd dírou "pod kanálem" by s radostí vzali za vděk koženkovým "luxusem" ČD místo toho, aby bezmocně čučeli na obou stranách kanálu ....
23.12.2009 (13:22)  
barack40: No pojede zaručeně tetička Ouharová, strejček Pompo, rodinka Veselých, Novotných, Novákových, Šveců a Škodů. Potom Ferenc s Gáborem pojedou do roboty a Naděžda s Cecilkou pojedou navštívit starku a starkyho do Ivanky pri Dunaji. Víc odhadnout bohužel neumím.
registrovaný uživatel Raquac 
23.12.2009 (10:56)  
Kuba: Proc by melo platiciho cestujiciho zajimat, jak to na draze (mate asi na mysli CD) chodi? To je problem CD - verim, ze Vy osobne treba pracujete naplno a pak to skazi nekdo jiny, ale to muze byt cestujicimu opravdu jedno. Drahu napriklad taky nezajima, ze nekdo nema na jizdenku k ceste za svoji holkou a chtel by slevu...coz je naprosto v poradku. Ale taky treba nevraci cast jizdneho za cestu vlakem v lete bez funkcni klimy, za zasnnezene kupe skrz zavrene okno v zime, atd...a to uz mi uplne v poradku neprijde a jako cestujicimu je mi jedno, kdo konkretne za to muze - ja jsem si koupil jizdenku na vlak provozovany CD. I kdyz si CD de-facto protahly monopol, tak konkurence tu je...autobusy, auta a na delsich ramenech dnes i letadla.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
23.12.2009 (10:55)  
No je pravda že když nemám dostatek vagonů pro spoje kateg. IC,EC,EX,EN-tak je prostě neprovozuji. Já nevím o co se tu čd pořád snaží. Ať si třeba čd provozují IC,EC,EX ve stejném rozsahu jako teď, ale až na to budou mít odpovídající vozy...
23.12.2009 (10:39)  
Zdravím...

Nevie niekto odhadnúť, ako bude vyzerať situácia 26.12. v EC vlakoch Praha - Brno - Bratislava?

Idem na lídlenku Slovenskou Strelou a dúfam, že nebude narvané...

Vďaka
23.12.2009 (10:31)  
jeffer, tak si to roztřídíme.

1. ač se to šotoušům nelíbí, vozy RIC 160 jsou bez výjimky určeny pro vlaky vyšší kvality. To berte jako fakt. Subjektivní dojmy, že Bpee/Bee proto a proto se mi na EC nehodí je fakt jen subjektivní pohled nepodložený žádným dokumentem o EC standardu a výčtem věcí, které ten vůz nesplňuje.

2. Vlaky si objednává MDČR a když řekne, že EC budou stavět v Bezpráví, tak to tak bude, SŽDC to namaluje a ČD nebo jiný dopravce, který vyhraje zakázku, tam bude stavět.

3. Že se do dálkové flotily neinvestuje? Ano, to je pravda. Na druhou stranu. Skutečně je turnusová potřeba vyšší než reálný stav vozů nebo jste to hodil jako hausnumero do diskuse?
registrovaný uživatel jeffer 
23.12.2009 (10:22)  
Josef Petrák: A ona "ťažká situácia" v prípade vozov vhodných na "vlaky 'vyššej' kvality" trvá už dlhé roky a dráhy každý rok pripravia nový grafikon, kde sa počty potrebných vozňov na tieto vlaky nemenia (možno rastú) a počet vozňov pri tom pozvoľna (kôli nehodám) klesá, keďže Bee pokladajú ČD na EC za štandard (fuj!) a nasadzujú ho tam odjakživa.

Zaváňa mi to tým, že "im to nejako nakreslíme, oni si s tým v depe poradia". Na čo čakáme? Na Btn na EC? Ono by bolo celkom drsné už Bdt a vlastne aj práve B.

Jediná slabá výhovorka je, že ona "vyššia" kvalita je bez príplatku. No ostatne, za čo by mal človek priplácať, že? Zastávky podobne časté ako rýchlik a vozne tiež.
registrovaný uživatel Kuba 
23.12.2009 (10:18)  
Já věřím, že takových 90% lidí nemá nejmenší ponětí jak to na draze chodí a jenom mají pořád blbé kecy. Netvrdím, že to je všude, ale za naší UŽST a PP v ní můžu tvrdit, že se lidí kolem dráhy snaží udělat vše, jak to jen nejlíp jde. Bohužel to vždy nejde ke spokojenosti cestujícího, protože prostě není kde brát, ale to vy šotoušci nevidíte, kolik lidí se v pozadí snaží. Vy jen vidíte ten výsledek, který znamená třeba o jeden vůz kratší soupravu, nebo jiné HV, ale ani nevíte, že nechybělo moc a ten spoj třeba ani nejel.
23.12.2009 (9:47)  
Já mám spíš pocit, že Filip Janev si zarejpal na téma, které jsme mu hned po ránu naservírovali. Nemyslíte si, že občas je ta kritika přehnaná? Já totiž nevěřím, že Filip ví, jaký je aktuální provozní stav vozů v jednotlivých DKV, zejména na ONJ, když se bavíme o vlacích EC/IC/Ex.
23.12.2009 (9:31)  
Nejvíce mě "baví" komentáře typu "proč tím vlakem jedeš?", "proč nejezdíte autem?" apod. Typický obrázek lidí zaměstaných na železnici (ČD, SŽDC), kteří nejsou schopni svou práci odvádět na 100% a přidat k tomu něco navíc, jako lidi v jiných oborech, a to platí pro lidi v managementu až po jednotlivé výhybkáře, pokladní, výpravčí apod.
To musí nastoupit na trh jiná společnost, která má jiný přístup k zaměstnancům a má vyřešenou profesionální cestou personalistiku, aby se vytvořila mezi zaměstananci zodpovědnost za svou práci?
Nejsou mi známy kontrolní mechanismy v rámci ČD ani SŽDC, ale to, že např. v případě R 775 od zavedení nového jízdního řádu a přesunutí rychlíků z Masarykova nádraží na Hlavní nádraží nebylo dne, kdy zmíněný R neměl zpoždění menší než 10 min (10-30 min, za poslední dny Ø 18 min). Jsem zvědav jestli se tento problém někdy vyřeší, neboť klimatickými podmínkami to způsobeno není. Někdo zřejmě selhal při kontrole propustnosti Hlavního nádraží v Praze.
Tudíž musím dát za pravdu panu Filipovi Janevovi, ten totiž chce za své peníze služby, které oprávněně očekává, stejně jako je očekávám já.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko