..: ČD plánují modernizaci čtyř elektrických jednotek řady 560 :..

Elektrická jednotky řady 560, foto: Chary Brno — České dráhy pokračují v obnově vozového parku, tentokrát dojde na čtyři příměstské elektrické jednotky řady 560, momentálně umístěné v Brně. Předpokládaná hodnota kontraktu je 240 milionů korun bez DPH, což znamená náklady 60 milionů korun na jednotku. Jednotky mají prodělat generální opravu a následnou modernizaci, při níž bude dosazena nová elektrická výzbroj a rozvody vody, osvětlení a vybavení toalety. Změn dozná samozřejmě i interiér – cestující se dočkají například nových sedaček. Stanoviště strojvedoucího bude dovybaveno klimatizací. Jednotky, jejichž sériová výroba proběhla v letech 1970 až 1971 v počtu sedmnácti kusů, jsou určeny pro provoz pod střídavým napětím 25 kV 50 Hz. Po rozdělení ČSFR v roce 1993 bylo přiděleno osm kusů na Slovensko, avšak v roce 2008 České dráhy odkoupily zpět jednotku 560.015/019. V Brně je tak nyní deponováno celkem deset jednotek, které zde tvoří neodmyslitelnou součást příměstské dopravy v systému IDS JMK.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách, Atlas lokomotiv, ČT 24


Dominik Jaroš | 10.9.2010 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
10.09.2010 (17:44)  
@honzatvs: Protože tohle: http://www.zelpage.cz/news_n/foto_004.jpg
Taky by mě zajímalo, co je na těch dveřích příšerného, kromě absentující signalizace zavření.
10.09.2010 (17:28)  
ad Chio: Kravál to ani nedělá, poněvadž už do těch současně rekonstruovaných je dosazená nová třístupňová EDB, která odpadá při 2km/h čili v podstatě až při zastavení...
10.09.2010 (16:41)  
Souhlasím s M 474, že jednotky mají na dnešní dobu relativně moderní výzbroj a zajímalo by mě, jak se má modernizovat. Hádám že tyristory zůstanou a vymění se jen jejich řízení kvůli snížení nesinusovosti odebíraného proudu, tak jak už se to před lety na jedné soupravě zkoušelo. (jinak s tím že počítač vždy snižuje spolehlivost nesouhlasím, ale o tom se s M 474 budu asi přít věčně)
Celkově jsem z této zprávy také trochu na rozpacích, nevím moc co to za ty peníze cestujícím přinese, sedačky tam jsou celkem slušné už teď. Místo drahého prodlužování životnosti koncepčně nevhodných jednotek ze 40 na 60 let by to už opravdu chtělo začít s nákupem vhodných jednotek pro IDS JMK.
10.09.2010 (16:36)  
Mám obavu, že se jedná o dokončení "rekonstrukce" zbytku jednotek, ale v o něco vyšším rozsahu než ty předchozí. Bohužel těsně po reko ty panťáky vypadají vcelku dobře, ale první reko jednotka 007/008, která jezdí cca 5 let teď vypadá možná hůř než ty před rekonstrukcí a to je to co mě děsí.... Jen pro zajímavost rekonstuované ptg jsou č. 003/004,007/008,021/022,023/024,025/026. Nerekonstruované 001/002, 005/006, 009/010 a ex ZSSK 010/019 ???
registrovaný uživatel Neonym  mail  
10.09.2010 (15:43)  
Proč je dnes tolik moderní nedávat do "nových" věcí klimatizaci? Kolik proboha stojí dovybavit vlak klimatizací?
10.09.2010 (15:29)  
Ty jednotky předběhly dobu

Po technické stránce asi ano, ale nenízkopodlažnost a příšerné dveře, to je pro příměstské jednotky hodně velké minus...podle mého názoru obrovský krok zpět proti řadě 450. Nechápu, proč se ta nemodernizovala (nová el. výstroj, podvozky atd), ale udělala se koncepčně zastaralejší nová jednotka....

A ze stejných důvodů si myslím, že není příliš vhodná na modernizaci i dnes. Z popsaného rozsahu to vypadá, že tam snad ani nebudou ty nové dveře...o klimatizaci pro cestující ani nemluvě, ani není jasné že bude WC s uzavřeným okruhem...
Otázka je, jeslti by byla možná a kolik by stála nějaká nízkopodlažní část jako u Regionovy... Ale asi by se to moc nevyplatilo.
Myslím, že Brňáci a okolí nebudou mít z téhle zprávy moc radost...
10.09.2010 (15:14)  
to je zajímavé, že ČD vymyslí vždy něco, co by mne vůbec nenapadlo. Řešíme tady nové dvojsystémové jednotky a hle, budou se rekonstruovat 40 let staré panťáky. Kdyby aspoň všechny, ale 4 z 10? Je to hezký, že se aspoň něco děje, ovšem neklimatizované vysokopodlažní jednotky asi nikoho moc nepotěší ani po této rekonstrukci. Asi bych taky zvolil radši i jeden jediný osamělý Slon. A jsem zvědav do čeho půjde zbytek z avizované miliardy na obnovu. Přečalounění Bdmtee a zdarec, nejspíš. Ale asi je to dobře, moderní jednotka by totiž na našem hnusném hlavním nádraží vypdala značně nepatřičně:-)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
10.09.2010 (15:06)  
Že se 560 dočkají rekonstrukce, tak to jsem nečekal, ale každé zlepšení poměrů je dobré.
registrovaný uživatel Semík  mail  
10.09.2010 (15:00)  
za 240 Mega bez DPH, za to už mohl být jeden dvousystémový ešus.
10.09.2010 (14:44)  
tím bylo dáno najevo, že nové jednotky do brna minimálně pět let nebudou...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko