..: Na Česko udeří silná sněžení :..

Babitron, zpoždění vlaků 8.1.2010, foto: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapaČeská republika — Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne a celý víkend varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu. Po těchto varovnáních České dráhy a také další dopravci v České republice varují cestující před možnými komplikacemi provozu. Provozuschopnost dráhy zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pak bude řešit veškeré případné problémy na drážní síti. Zpožděné ale mohou přijíždět i spoje ze zahraničí. Pro informace o aktuální jízdě vašeho spoje doporučujeme služby Poloha vlaku ČD, Seznam výluk a mimořádností, přehledovou mapu na serveru babitron či Systém integrované výstražné služby ČHMÚ. V případě komplikací se obraťte na dostupný vlakový či staniční personál, či využijte další doporučení. Jen dodejme, že v současné chvíli je stav na síti možnost označit za relativně stabilizovaný.

Aktualizace 9. ledna 2010, 12:00 h: Asi nejkrizovější situace byla na trati 041 v úseku Hradec Králové - Hněvčeves. Provoz byl zcela zastaven, NAD nebyla zřízena z důvodu uzavření všech komunikací Královehradeckém kraji. Vlak 5501 uvázl v závějích. HZS odmítla pomoc z důvodů uzavřených silnic v celém Královehradeckém kraji na žádost PČR. Ve spolupráci s ČD Cargo byla snaha dostat se k uvázlému vlaku. Vše se ale v dobré obrátilo. Trať je od 13 h průjezdná. Doprava bude obnovena počínaje vlakem 5512 Hradec Králové(14:04) - Turnov (1630:) a vlakem 5511 Turnov (11:33) - Hradec Králové (13:53) bez omezení. Z důvodů velkého množství sněhu může docházet ke zpoždění do 15 minut

Ale ani na koridorech není situace bez problémů:

  • R 830 (Bohumín - Brno hl.n.) bude odřeknut v celém úseku , cestující použijí následující vlak R 732
  • Vlak 625 Hradec Králové - Vsetín je odřeknut v úseku Hradec Králové - Valašské Meziříčí, cestující použijí následné vlaky.V úseku Valašské Meziřičí - Vsetín pojede vlak v náhradní soupravě.
  • Vlak 624 Vsetín - Praha je odřeknut v úseku Hranice na Moravě - Praha hl., ze stanice Vsetín do stanice Hranice na Moravě bude vystavena náhradní souprava, cestující z Hranice na Moravě použíjí následné vlaky.
  • Ex 524 Veselí n/M - Praha jede jen v úseku Veselí n/M - Olomouc, cestující z Olomouce použijí následné vlaky.
  • IC 530 Bohumín - Břeclav je odřeknut v celém úseku, cestující použijí následné vlaky.
  • Ex 525 Praha hl.n.(13:11) - Luhačovice(17:42) je odřeknut v trase Praha hl.n. - Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 173 Hamburg - Villach, který mimořádně zastaví ve stanici Praha-Libeň a Česká Třebová.
  • Vlak IC 574 Brno hl.n. - Praha hl.n. ukončil jízdu ve stanici Opatov, cestující použijí vlak 15302 do České Třebové a dále vlakem IC 580 do Prahy hl.n.
  • Vlak EC 77 (10:39 Praha hl.n. - Wien) bude výchozí ze stanice Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 121 ze stanic Praha hl.n.a Pardubice do České Třebové, kde bude zajištěn přestup.
  • Vlak IC 570 v úseku Břeclav (12:02) - Praha hl.n.(15:21) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 170.
  • Vlak IC 573 v úseku Praha hl.n.(16:39) - Brno hl.n.(19:22) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 177.
  • R 800 (Hodonín - Břeclav - Brno hl.n.) odřeknut v celém úseku.

Problémy jsou i na dalších tratích:

  • Od 12 hodin je zastaven provoz mezi stanicemi Němčine nad Hanou - Přerov na trati 330. Vlak R 734 cestující budou přepraveni NAD v úseku Kojetín - Brno. Vlaky R 736 a R 737 vyčkají ukončení výluky z důvodu nedostatku autobusů.
  • Vlak 851 Praha hl.n. - Trutnov je odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové, cestující použijí následné vlaky.
  • Z důvodů omezené průjezdnosti uzlu Hradec Králové jsou všechny R Praha - Hradec Králové - Trutnov a zpět ukočeny a výchozí z Hradce Králové, v úseku Hradec Králové - Jaroměř jsou cestujicí přepraveni vlaky R nebo Os a v úseku Jaroměř - Trutnov jsou cestující přepraveni náhradní soupravou.
  • Vlak 793 Praha hl.n.(13:10) - Doudleby n/Orlicí(15:50) je odřeknut bez náhrady, cestující využijí následné spoje.
  • Vlak R 982 je odřeknut v trase Pardubice - Liberec a nahrazen zpožděným vlakem R 980.

Situace se průběžné mění, sledujte průběžně změny. Potěující ale je, že žádná z vlakových souprav nezůstala v tunelu u Lupěného a nenásledovala tak soupravy Eurostar…

Aktualizace k času 17:30 h: Vlaky R 1583 a R 1585: Praha - Olomouc - Havířov - Třinec budou v úseku Studénka - Třinec odřeknuty a ukončeny v Bohumíně. V okolí Přerova na tratích 270, 300 a 330 se očekává zpoždění všech vlaků až 40 minut. Na trati 210 mezi Dobříší a Malými Hrašticemi je zastavena doprava z důvodu srážky vlaku s automobilem. NAD není dle vyjádření drah možno zavést. V případě zhoršení stavu dopravy budeme situaci monitorovat.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.1.2010 (12:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 11 12 13 14 15 ... 22      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
09.01.2010 (6:52)  
Lamani chleba: 378 bude v Brelcavi vcas. 278 porad stoji (pravdepodobne) u Bratislavy.
Kdyby nasledujici IC jelo z Breclavi, tak bych to videl jasne, takhle nevim, takhle jsem zvedav...
registrovaný uživatel 471.015  mail  
09.01.2010 (6:51)  
V Pardubicich jsou zapadane vyhybky. Sedim v Os s odj. 5.40 na Prahu, vytahli nas na preloucske zhlavi,pote prujezd na kostenicke a tady uz stojime asi pul hodiny. Jinak v HK taky zamrzly vymeny, tak se tam od rana nehne ani kolo.
dopisovatel nebo člen ŽP Railfort  mail  
09.01.2010 (6:22)  
5625 odřeknut
09.01.2010 (2:12)  
Řekl bych, že rekordmanem bude asi ta Polonia, protože ty čtyři hodiny zpoždění nabrala i s cestujícími na cca 20 kilometrech, zatímco ostatní vlaky už měly obrovská zpoždění z výchozích stanic.
V absolutních číslech budou rekordmani jiní: IC 532 měl 279 minut z Říkovic, ale už tam někde na trati další hodinu a půl stojí. V opačném směru měl z Hulína IC 531 151 minut, ale už tam zřejmě tři a půl hodiny stojí - aby z něj nebyl ten konečný rekordman...
Na webu k tomu píšou akorát: V úseku Přerov - Hulín je silná námraza na troleji, provoz je omezen.
09.01.2010 (0:50)  
Aktuální info z hlavního nádraží v Brně. Do židenic zavedena NAD.
registrovaný uživatel HNUSAq 
09.01.2010 (0:41)  
Bohužel nový "rekordman" je IC 532 Rastislav s neuvěřitelnými 279 minutami (předpokládám, že doba zpoždění ještě poroste).

Je mi těch lidí líto :(
registrovaný uživatel Jurik 
08.01.2010 (23:40)  
Takže rekordmanem EC 102 polonia s 270 min. zpoždění? 4 a půl hodiny trčet ve vlaku, a to ještě vědět, jaká cesta mě čeká domů do Varšavy, to se může protáhnout i na 6 hodin i více.

A prdla jí loko, jako naše 362 ? A soupravu musela táhnout hrbatá 130, tak vida, že podceňovaný, nespolehlivý velbloud dokáže být aspoň na chvíli hvězdou, a dostat kolegy, co se mu smáli, z rejže :-DD Ty přepřahy na hranicích by mě zajímaly, co za co a s jakou sekerou
registrovaný uživatel HNUSAq 
08.01.2010 (23:35)  
M:
Dneska jsem jel R812 z Olomouce do Staráku a před i za Přerovem jsme tak hodinku stáli. Celková bilance kolem 110 minut zpoždění.

Když chtěli lidi kousek za Přerovem vystupovat, tak jim to průvodčí zatrhla :) Stejně do té fujavice dva lidi vyskočili, upřímně řečeno, raději zůstat ve vlaku než se prodírat tou půlmetrovou závějí. Brr :)
registrovaný uživatel M 
08.01.2010 (23:19)  
JO to jo, to expected by muselo byt fakt expected a ne ze soucasny cas minus cas prijezdu:-))

Pokud jde o ty Zidenice. Pousti se v takovem pripade z vlaku "na prani"?
08.01.2010 (23:11)  
M: Ale zas na Babitronu lze vidět opravdové zpoždění, zatímco pragotrony trpí postupným navyšováním :)
  1 ... 11 12 13 14 15 ... 22      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko