Česká republika — Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne a celý víkend varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu. Po těchto varovnáních České dráhy a také další dopravci v České republice varují cestující před možnými komplikacemi provozu. Provozuschopnost dráhy zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pak bude řešit veškeré případné problémy na drážní síti. Zpožděné ale mohou přijíždět i spoje ze zahraničí. Pro informace o aktuální jízdě vašeho spoje doporučujeme služby Poloha vlaku ČD, Seznam výluk a mimořádností, přehledovou mapu na serveru babitron či Systém integrované výstražné služby ČHMÚ. V případě komplikací se obraťte na dostupný vlakový či staniční personál, či využijte další doporučení. Jen dodejme, že v současné chvíli je stav na síti možnost označit za relativně stabilizovaný.
Aktualizace 9. ledna 2010, 12:00 h: Asi nejkrizovější situace byla na trati 041 v úseku Hradec Králové - Hněvčeves. Provoz byl zcela zastaven, NAD nebyla zřízena z důvodu uzavření všech komunikací Královehradeckém kraji. Vlak 5501 uvázl v závějích. HZS odmítla pomoc z důvodů uzavřených silnic v celém Královehradeckém kraji na žádost PČR. Ve spolupráci s ČD Cargo byla snaha dostat se k uvázlému vlaku. Vše se ale v dobré obrátilo. Trať je od 13 h průjezdná. Doprava bude obnovena počínaje vlakem 5512 Hradec Králové(14:04) - Turnov (1630:) a vlakem 5511 Turnov (11:33) - Hradec Králové (13:53) bez omezení. Z důvodů velkého množství sněhu může docházet ke zpoždění do 15 minut
Ale ani na koridorech není situace bez problémů:
- R 830 (Bohumín - Brno hl.n.) bude odřeknut v celém úseku , cestující použijí následující vlak R 732
- Vlak 625 Hradec Králové - Vsetín je odřeknut v úseku Hradec Králové - Valašské Meziříčí, cestující použijí následné vlaky.V úseku Valašské Meziřičí - Vsetín pojede vlak v náhradní soupravě.
- Vlak 624 Vsetín - Praha je odřeknut v úseku Hranice na Moravě - Praha hl., ze stanice Vsetín do stanice Hranice na Moravě bude vystavena náhradní souprava, cestující z Hranice na Moravě použíjí následné vlaky.
- Ex 524 Veselí n/M - Praha jede jen v úseku Veselí n/M - Olomouc, cestující z Olomouce použijí následné vlaky.
- IC 530 Bohumín - Břeclav je odřeknut v celém úseku, cestující použijí následné vlaky.
- Ex 525 Praha hl.n.(13:11) - Luhačovice(17:42) je odřeknut v trase Praha hl.n. - Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 173 Hamburg - Villach, který mimořádně zastaví ve stanici Praha-Libeň a Česká Třebová.
- Vlak IC 574 Brno hl.n. - Praha hl.n. ukončil jízdu ve stanici Opatov, cestující použijí vlak 15302 do České Třebové a dále vlakem IC 580 do Prahy hl.n.
- Vlak EC 77 (10:39 Praha hl.n. - Wien) bude výchozí ze stanice Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 121 ze stanic Praha hl.n.a Pardubice do České Třebové, kde bude zajištěn přestup.
- Vlak IC 570 v úseku Břeclav (12:02) - Praha hl.n.(15:21) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 170.
- Vlak IC 573 v úseku Praha hl.n.(16:39) - Brno hl.n.(19:22) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 177.
- R 800 (Hodonín - Břeclav - Brno hl.n.) odřeknut v celém úseku.
Problémy jsou i na dalších tratích:
- Od 12 hodin je zastaven provoz mezi stanicemi Němčine nad Hanou - Přerov na trati 330. Vlak R 734 cestující budou přepraveni NAD v úseku Kojetín - Brno. Vlaky R 736 a R 737 vyčkají ukončení výluky z důvodu nedostatku autobusů.
- Vlak 851 Praha hl.n. - Trutnov je odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové, cestující použijí následné vlaky.
- Z důvodů omezené průjezdnosti uzlu Hradec Králové jsou všechny R Praha - Hradec Králové - Trutnov a zpět ukočeny a výchozí z Hradce Králové, v úseku Hradec Králové - Jaroměř jsou cestujicí přepraveni vlaky R nebo Os a v úseku Jaroměř - Trutnov jsou cestující přepraveni náhradní soupravou.
- Vlak 793 Praha hl.n.(13:10) - Doudleby n/Orlicí(15:50) je odřeknut bez náhrady, cestující využijí následné spoje.
- Vlak R 982 je odřeknut v trase Pardubice - Liberec a nahrazen zpožděným vlakem R 980.
Situace se průběžné mění, sledujte průběžně změny. Potěující ale je, že žádná z vlakových souprav nezůstala v tunelu u Lupěného a nenásledovala tak soupravy Eurostar…
Aktualizace k času 17:30 h: Vlaky R 1583 a R 1585: Praha - Olomouc - Havířov - Třinec budou v úseku Studénka - Třinec odřeknuty a ukončeny v Bohumíně. V okolí Přerova na tratích 270, 300 a 330 se očekává zpoždění všech vlaků až 40 minut. Na trati 210 mezi Dobříší a Malými Hrašticemi je zastavena doprava z důvodu srážky vlaku s automobilem. NAD není dle vyjádření drah možno zavést. V případě zhoršení stavu dopravy budeme situaci monitorovat.
| 8.1.2010 (12:00)
303. Pokud vlak, kterým cestující chtěl cestovat, má z jeho nástupní stanice zpoždění, je odřeknut, ... , má cestující právo vzdát se další jízdy a uplatnit právo z přepravní smlouvy. Cestujícímu bude vráceno jízdné a veškeré poplatky, které za zamýšlenou jízdu zaplatil, držiteli KMB bude úředně zrušena zapsaná jízda a obdrží náhradní kontrolní kupóny.
Takže zrážka by nemala byť
Ale jak reklamovat jízdenku, zpáteční, místenku, nebo rovnou když odřeknou spoj, nebo když je garantovaný přestup, nebo když v tom je příplatek, a dožadovat se nějakého vysvětlení, či řešení situace, tak to nevím, samotného by mě to zajímalo jak v takovémto případě, jak uvádíte, postupovat.
MZ - Svycarsko - to je ta zeme v Alpach, kde snezi pomerne casto? Jako ve Svedsku by asi taky 20 cisel snehu nezaskocilo. TO srovnani neni moc OK.
Sim (michawel) - eliska koupena jeste pred zmenou se refunduje sama, aniz by se o to zadalo, eliska koupena po zmene propada bez nahrady (jedine snad, ze by ten den nejel ani jeden vlak...)
Ale ted doslo k tomu, ze vlak jede vcas nebo s minimalnim zpozdenim, zobrazuje se zelene nebo zlute a zastavi se uplne. Muze stat klidne hodinu a porad jeste je zeleny. Zcervena vlastne az ve chvili, kdy se podari problem odstranit a vlaky se rozjedou - ovsem se zpozdenim.
Vysledkem je, ze v miste zpozdeni se to nijak vyrazne cervenat nemusi, ale vsude okolo jo... postup chumelenice sice na zpozdeni vliv urcite ma, ale babitron trd zobrazuje, ze se vlaky stojici u Prerova a Suchdola konecne pohnuly smerem na zapad. Muzu se samosebou plest, ale jsem presvedcen, ze stejny smer s postupem chumelenice je zde tedy ciste nahodny.
Buďte rádi za globální oteplování, co za posledních 20-30 let oteplilo planetu, takovouhle situaci zažijete jen jednou, dvakrát za rok. Jak jsem byl malý, tak sníh byl už na konci listopadu, a vydržel až do konce února, a to bylo hafo sněhu (a taky mrazu). To musely být kalamity v dopravě.
Zatim vsechno bohuzel smeruje k odreknuti cesty ... napada nekoho, jak postupovat, kdyz je potreba vratit jizdenku a mistenku na dnesek a nevyzvednutou elisku na nedeli na cestu zpatky? Trosku se obavam, ze pokladni budou mit plnou hlavu jinych starosti, nez vymyslet spravny postup :-(
podle toho to vypadá že z Přerova nic nejezdí ani v jednom směru
Chci se proto zeptat...to je situace na SDC, potažmo traťmistrovských okrscích (TO) - pokud tedy ještě existují - situace s lidma tak strašná nebo se zopovědní nestarají?
Bylo to sice koncem 80.let, ale jako středoškolák jsem si o letních prázdninách brigádničil na TO Bzenec...jako brigádník jsem nafasoval mačetu (doslova) nebo hrábě, kmenový vzali kosu (někdy šli už v pět ráno, za rosy se líp seká) a v pásu 4-5 metrů od okraje štěrku muselo být všechno čisté a vysekané...
17:15 Polonka +62 Přerov, Odra konečně pryč z Bohumína +82
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










