..: Na Česko udeří silná sněžení :..

Babitron, zpoždění vlaků 8.1.2010, foto: http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/zpmapaČeská republika — Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal pro dnešní odpoledne a celý víkend varování předpovídající intenzivní sněžení a silný vítr. Již dnes odpoledne mají sněhové přeháňky udeřit na Vysočinu, Pardubicko, Českotřebovsko, východ Čech i Moravy s intenzitou až 3 cm za hodinu. V noci z pátku na sobotu je předpoklad napadnuní 20 – 30 cm nového sněhu. Po těchto varovnáních České dráhy a také další dopravci v České republice varují cestující před možnými komplikacemi provozu. Provozuschopnost dráhy zajišťuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), která pak bude řešit veškeré případné problémy na drážní síti. Zpožděné ale mohou přijíždět i spoje ze zahraničí. Pro informace o aktuální jízdě vašeho spoje doporučujeme služby Poloha vlaku ČD, Seznam výluk a mimořádností, přehledovou mapu na serveru babitron či Systém integrované výstražné služby ČHMÚ. V případě komplikací se obraťte na dostupný vlakový či staniční personál, či využijte další doporučení. Jen dodejme, že v současné chvíli je stav na síti možnost označit za relativně stabilizovaný.

Aktualizace 9. ledna 2010, 12:00 h: Asi nejkrizovější situace byla na trati 041 v úseku Hradec Králové - Hněvčeves. Provoz byl zcela zastaven, NAD nebyla zřízena z důvodu uzavření všech komunikací Královehradeckém kraji. Vlak 5501 uvázl v závějích. HZS odmítla pomoc z důvodů uzavřených silnic v celém Královehradeckém kraji na žádost PČR. Ve spolupráci s ČD Cargo byla snaha dostat se k uvázlému vlaku. Vše se ale v dobré obrátilo. Trať je od 13 h průjezdná. Doprava bude obnovena počínaje vlakem 5512 Hradec Králové(14:04) - Turnov (1630:) a vlakem 5511 Turnov (11:33) - Hradec Králové (13:53) bez omezení. Z důvodů velkého množství sněhu může docházet ke zpoždění do 15 minut

Ale ani na koridorech není situace bez problémů:

  • R 830 (Bohumín - Brno hl.n.) bude odřeknut v celém úseku , cestující použijí následující vlak R 732
  • Vlak 625 Hradec Králové - Vsetín je odřeknut v úseku Hradec Králové - Valašské Meziříčí, cestující použijí následné vlaky.V úseku Valašské Meziřičí - Vsetín pojede vlak v náhradní soupravě.
  • Vlak 624 Vsetín - Praha je odřeknut v úseku Hranice na Moravě - Praha hl., ze stanice Vsetín do stanice Hranice na Moravě bude vystavena náhradní souprava, cestující z Hranice na Moravě použíjí následné vlaky.
  • Ex 524 Veselí n/M - Praha jede jen v úseku Veselí n/M - Olomouc, cestující z Olomouce použijí následné vlaky.
  • IC 530 Bohumín - Břeclav je odřeknut v celém úseku, cestující použijí následné vlaky.
  • Ex 525 Praha hl.n.(13:11) - Luhačovice(17:42) je odřeknut v trase Praha hl.n. - Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 173 Hamburg - Villach, který mimořádně zastaví ve stanici Praha-Libeň a Česká Třebová.
  • Vlak IC 574 Brno hl.n. - Praha hl.n. ukončil jízdu ve stanici Opatov, cestující použijí vlak 15302 do České Třebové a dále vlakem IC 580 do Prahy hl.n.
  • Vlak EC 77 (10:39 Praha hl.n. - Wien) bude výchozí ze stanice Česká Třebová, cestující použijí vlak EC 121 ze stanic Praha hl.n.a Pardubice do České Třebové, kde bude zajištěn přestup.
  • Vlak IC 570 v úseku Břeclav (12:02) - Praha hl.n.(15:21) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 170.
  • Vlak IC 573 v úseku Praha hl.n.(16:39) - Brno hl.n.(19:22) je odřeknut, cestující použijí následný vlak EC 177.
  • R 800 (Hodonín - Břeclav - Brno hl.n.) odřeknut v celém úseku.

Problémy jsou i na dalších tratích:

  • Od 12 hodin je zastaven provoz mezi stanicemi Němčine nad Hanou - Přerov na trati 330. Vlak R 734 cestující budou přepraveni NAD v úseku Kojetín - Brno. Vlaky R 736 a R 737 vyčkají ukončení výluky z důvodu nedostatku autobusů.
  • Vlak 851 Praha hl.n. - Trutnov je odřeknut v úseku Praha hl.n. - Hradec Králové, cestující použijí následné vlaky.
  • Z důvodů omezené průjezdnosti uzlu Hradec Králové jsou všechny R Praha - Hradec Králové - Trutnov a zpět ukočeny a výchozí z Hradce Králové, v úseku Hradec Králové - Jaroměř jsou cestujicí přepraveni vlaky R nebo Os a v úseku Jaroměř - Trutnov jsou cestující přepraveni náhradní soupravou.
  • Vlak 793 Praha hl.n.(13:10) - Doudleby n/Orlicí(15:50) je odřeknut bez náhrady, cestující využijí následné spoje.
  • Vlak R 982 je odřeknut v trase Pardubice - Liberec a nahrazen zpožděným vlakem R 980.

Situace se průběžné mění, sledujte průběžně změny. Potěující ale je, že žádná z vlakových souprav nezůstala v tunelu u Lupěného a nenásledovala tak soupravy Eurostar…

Aktualizace k času 17:30 h: Vlaky R 1583 a R 1585: Praha - Olomouc - Havířov - Třinec budou v úseku Studénka - Třinec odřeknuty a ukončeny v Bohumíně. V okolí Přerova na tratích 270, 300 a 330 se očekává zpoždění všech vlaků až 40 minut. Na trati 210 mezi Dobříší a Malými Hrašticemi je zastavena doprava z důvodu srážky vlaku s automobilem. NAD není dle vyjádření drah možno zavést. V případě zhoršení stavu dopravy budeme situaci monitorovat.


Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 8.1.2010 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   
08.01.2010 (14:56)  
Dle spolucestujících v Mahlerovi schořela Hungárce lokomotiva
08.01.2010 (14:48)  
jak tak koukam na Babitron,tak situace kolem Prerova neni taky zrovna nejlepsi
Registrierter Benutzer karosa  mail  
08.01.2010 (14:46)  
M: ale já přece nikde netvrdil, že by se stavy neměly snižovat. Naopak, ve většině případů a při zavádění nové techniky je to naprosto v pořádku a musí tomu tak být. Jen jsem se zamýšlel nad tím, jak předcházet kritickým situacím,(jako té, která nás asi dnes a zítra čeká), aby jejich následky byly pro provoz co nejmenší.
Ps:Je to proste - BUD bude max. jeden vikend v roce kolaps (ktery bude stejne asi) NEBO usetrim platy za 360 dni. Ja radeji usetrim asi...

Ono jde ale také o to, aby třeba následky toho jednoho kolapsového víkendu nestály víc, než platy za ten rok. Mimochodem, co třeba ve zbylém mezidobí zaměstnat ty lidi třeba prořezávkou zeleně podle tratí a jiných prací při údržbě, kterých je na našich drahách stále dodt a dost? AAle to už je jen takové rýpnutí, to neřeš..
08.01.2010 (14:46)  
Zdá se, že se něco děje v Brně, protože podle Babitronu stála v Brně cca 50 minut Hungárka, odjela s bonusem +75 (příjezd s +26).

Plus je ještě něco se soupravou R717, nehlásí se od 12:33 (ale další rychlík projel)
08.01.2010 (14:40)  
A vozová krize v zimním období začíná. No, nechtěl bych teď jet nějakým ´´ÍCéčkem´´.
08.01.2010 (14:33)  
thomas1607: aha tak to pak jo, ja ze v Praze mi to ukazuje -4 -:)

Jinak se nam zatim zacina trosku cervenat, ale zatim decent
08.01.2010 (14:30)  
michawel: práveže najbližšie dni nemá teplota aspoň na západnom Slovensku klesnúť pod 0°C tak hádam ľad nehrozí....
Registrierter Benutzer IC HUTNIK  mail  
08.01.2010 (14:22)  
M: Spíše bych řekl, že relativní noční klid s minimem, nebo žádným provozem, vyústí při celonočním sněžení do ranního dopravního kolapsu. Relativní štěstí, pokud se to tak dá brát, je, že zítra bude víkendový provoz.
Registrierter Benutzer M 
08.01.2010 (14:19)  
karosa - pri takovychto situacich se muze vymstit snizovani pracovniku? Ano, to muze. Je to proste - BUD bude max. jeden vikend v roce kolaps (ktery bude stejne asi) NEBO usetrim platy za 360 dni. Ja radeji usetrim asi...

Pokud jednou za 10 let nasnezi v Egypte, tak kvuli tomu taky netreba kupovat ve velky rolby a sypace, ne?

Muzes se o tom pobavit v lete:-) Dulezitost tech zaloh (resp. tech UVAH o zalohach) pri kalamitach je tri dny v roce. Zbytek roku si na to nikdo ani nevzpomene...
08.01.2010 (14:13)  
Za chvíli vyrážím do míst padajících stromů (030)... Bude-li se něco víc dít, určitě podám info
  1 ... 18 19 20 21 22      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko