Praha — Původní plán zněl nasadit nejmodernější lokomotivy Českých drah v průběhu roku 2008. Teprve dnes, 4. den platnosti jízdního řádu 2010/2011 se ale záměr podařilo zrealizovat. Lokomotiva 380.008 z produkce plzeňského podniku Škoda Transportation odvezla 15. prosince 2010 z Prahy do Břeclavi zpožděný vlak EuroCity 171 Hungaria. Stala se tak první z 20 exemplářů řady 380, které by se v pražském depu měly objevit do poloviny roku 2011. Zatímco stroj s číslem 008 dnešním dnem nastoupil na další fázi zkušebních jízd v osobní dopravě, zbylé lokomotivy 109E nadále jezdí pod hlavičkou ČD Cargo s nákladními vlaky. Podle smlouvy navíc musí výrobce ještě zajistit schválení ve všech visegrádských zemích, Německu a Rakousku, byť v současnosti není 109E schválena ani pro celou Českou republiku. Za mnohaměsíční zpoždění tak hrozí výrobci smluvní pokuta, přičemž podle slov tiskového mluvčího ČD Petra Šťáhlavského se o konkrétních náhradách jedná.
Zdroj: ŽelPage
| 15.12.2010 (15:00)
http://www.zelpage.cz/clanky/rozhovor-tomas-tarant-a-prvni-rok-v-barvach-najbrt
Obchodně to jako pendolino nemůže dopadnout z podstaty věci. Pokud vím, ČD se poučily, a schválení za hranicemi (nevím jestli jen obecně evropské, nebo i definitivně v jednotlivých okolních zemích) je smluvní podmínka prodeje. Takže bez "razítka" by zřejmě narozdíl od 380 vůbec nebyla ve vlastnictví ČD, a.s.
380.008 jede se zpožděnou mezinárodní částí Hungarie, ale v čase IC 571.
Snad nezůstane jen u 20 lokomotiv, ale možná se dočkáme i odlehčené 2 systémovky...
Zatím se zdá že jde o povedené stroje! S tou MÁV soupravou jí to slušelo...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










