České Budějovice — Bez jakékoliv publicity ze strany dopravce byla od letošního jízdního řádu v hlavní cyklistické sezóně zavedena povinná rezervace místa pro jízdní kolo v rychlících na trase (Plzeň -) České Budějovice – Jihlava – Brno. Tento krok navázal na již dříve zavedenou povinnou rezervaci v rychlících na tratích 220 (Praha – Tábor – České Budějovice) a 170 (Praha – Plzeň – Cheb). Vedle potřeby vázat se na konkrétní spoj tento krok přináší i faktické zdražení cestování s jízdním kolem: cena rezervace pro jedno jízdní kolo, jejíž součástí je i rezervace místa pro cestujícího, činí 70 Kč. Rezervaci je nezbytné zakoupit před nastoupením jízdy, v opačném případě je cestujícímu účtována přirážka 100 Kč. Důvodem k zavedení povinné rezervace místa pro jízdní kolo byl dle sdělení Českých drah v době přípravy jízdního řádu SŽDC plánovaný rozsah stavební činnosti a s tím spojené výlukové činnosti na trati 240 (Brno – Jihlava).
Na začátku května pak České dráhy zavedly samostatnou rezervaci místa pro jízdní kolo ve službě úschova během přepravy s cenou 15 Kč. Tato akviziční sleva platí od 5. května 2010 do konce letošního jízdního řádu, nelze ji uplatnit ve vlacích kategorie SuperCity, ale může ji využít každý cestující bez ohledu na prokázání nároku na slevu Rail+. Zavedení této akviziční slevy opět proběhlo zcela v tichosti a dopravce k tomu nevydal ani tiskovou zprávu.
| Ceník rezervačních dokladů pro jízdní kolo | |
|---|---|
| Místenka do vlaku SuperCity k sezení + rezervace pro jízdní kolo | 200 Kč / 100 Kč * |
| Místenka k sezení + rezervace pro jízdní kolo nebo samostatná rezervace pro jízdní kolo ** | 70 Kč / 35 Kč * |
| Samostatná rezervace pro jízdní kolo v úschově během přepravy (** akviziční sleva platná od 5. května do 11. prosince 2010) | 15 Kč |
- * cena pro držitele slevy Rail+
- ** neplatí ve vlacích kategorie SuperCity
Za pozornost stojí i to, že ve vybraných rychlících na trati 220 Praha – Tábor – České Budějovice nebude od druhé změny jízdního řádu v polovině června tohoto roku možné využívat v pracovních dnech službu úschova během přepravy i přesto, že vůz určený k přepravě kol bude ve vlaku nadále řazen. Dle dostupných informací není důvodem neposkytování této služby ani to, že by dopravce plánoval v tomto období zeslabit vlakové čety na jednočlenné. Jako jediné logické vysvětlení se jeví snaha nezajišťovat u vybraných spojů přepravu kol při koridorových výlukách s pojených s náhradní autobusovou dopravou. Pak je ale jen těžko k pochopení, proč opatření bylo aplikováno plošně (podobně jako rezervace v rychlících z Plzně do Brna) na celou trasu a kola nebude možné přepravovat ani v úsecích z Českých Budějovic do Tábora či z Benešova do Prahy.
Zdroj: České dráhy
| 25.5.2010 (17:00)
Vezměte si například NAD Olbramovice - Sudoměřice u Tábora ... BDs je na konci, cca 100 - 150 metrů od staniční budovy v Olbramovicích, vlakvedoucí musí projít přidělené vozy, pak odtáhne svůj "bágl" do autobusu. Těžko bude současně převážet několik kol, tím spíše, že na úzkém zvýšeném peronu více jak jedno nepřeveze. Když tam bude deset kol, tak i pomocí konduktéra to bude trvat tak 10 minut. Přitom vlak má plánovaný pobyt 1 - 2 minuty.
100 metrů tam = 1 minuta, 100 metrů zpět = 1 minuta ... S Tranzitem na koleje nebo nějak blíž nepřijedete...
Výpravčí nepomůže - on je operátor obsluhy dráhy ... , je-ĺi vůbec jaký > například Jince.
Podobná komedie v Sudoměřicích, tam je se dá přijet s Tranzitem trochu blíže, ale stejně tam strávíte dost dlouhou dobu... Dvojí překládka kol tak může znamenat 15 minut zpoždění, které při ostrých přípojích a nečekání na zpožděné vlaky může mnoha cestujícím komplikovat další cestu ...
Minulotýdenní NAD Semily - Liberec na 030 : v sobotu na R k mání tři BUS ČSAD Semily, přeprava kol pouze v úseku Pardubice - Semily... Naproti tomu NAD Tanvald - Turnov jezdilo "městské vozidlo" s plošinou na kola ...
Pohled z druhé strany: kolik dní v roce jezdí vozy na kola - Ds. Je třeba je aspon elementárně udržovat a trochu se o ně starat. Například v Madarsku chtějí za 1 kolo 6€ - tehdá se jednalo o madarský úsek vlaku JADRAN. V Chorvatsku vyšel příplatek za kolo také výrazně dráž než u nás. Ale druhá stránka věci je ta, že pokud by bylo kolo levnější, tak by to lidi z vlaku nevyhánělo...
situace a) Bydlím v Praze, chci jet na víkend do 100 km vzdálené cykloturisticky zajímavé oblasti. Nepojedu v pátek po práci 100 km nudnou krajinou, ale koupíme si za 100 kč lístek na vlak + 35 za přepravu kola. Bez problémů. Koupit si za 100 kč lístek + 200 kč za rezervaci, nikam tímhle stylem nejedu.
situace b) Jedeme si takhle stylem "kam nás GPSka dovede" po hezké krajině, kde je také přítomný železný oř. Pomalý se stmívá a domů nám chybí 50 km, ale přichází velká únava a šlapat 50 km (ještě třeba za náhle zhoršeného počasí) domů by bylo dost namáhavý. Dojedeme 5 km na nejbližší zastávku a dojedeme to vlakem, ČD přihodíme navíc nějaký ty korunky za přepravu sebe a kola.
Kdybychom měli připlácet za kolo 100 korun třeba, tak si ten vlak hodně dobře rozmyslíme.
A co jako? Vyřešilo zavedení povinné rezervace něco? Naopak se projevilo, že je to úplně k ničemu, když ani při známém počtu zakoupených rezervací (které nelze vydat později než dvě hodiny pořed odjezdem z výchozí stanice, což je další vysolveně praktická věc...!) není KCOD schopno zajistit adekvátní NAD.
Ono totiž ty dodávky na kola jezdí obvykle zcela bez ohledu na prodané rezervace na všech spojích. Přinejmenším na 190, 220 a 170.
Takže ohledně výluk jsou to jen kecy a výmluvy.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










