..: Žluté vlaky vyjíždí, zatím jen propagačně na Kozí dráze :..

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.

Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.

Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.

Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.

Příloha: Jízdní řád vlaků Ústí nad Labem – Litvínov.

Zdroj: RegioJet, iHNed.cz


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 12.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
12.04.2010 (12:03)  
Ad ReActor: Tak on ten JŘ na kozí dráze snad nebude takový problém:-)
registrovaný uživatel happy 
12.04.2010 (11:33)  
že je shcopen provozovat dopravu v celém kraji

Proč v celém kraji? Tuhle blbost si udělali hejtmani. K čemu to povede? No k přestupům ve stanicích na hranicích krajů! Měly se soutěžit celé relace, tak aby vzniknul celek s minimem přestupů. Jenomže to by bylo pro ČR moc normální.
registrovaný uživatel ReActor  mail  
12.04.2010 (11:14)  
Další reklama žluté společnosti, natož že mají brzy vyjet tak nemají JŘ projednán. Jen se obávám, že na 10ti letých smlouvách to nic nezmění a tohle je jen další zákeřný útok na nic nechápající společnost :-)

Každopádně se mi líbí, že bude obnoven provoz na zavřené trati, což je dobře :-)
12.04.2010 (11:09)  
No tohle mi přijde lepší nápad, než antikampaň proti hejtmanům...škoda, že to neudělal již dřív, před tím než se smlouvy s ČD podepsaly, byl by hned věrohodnější a mediálně výborná reklama. I když jedno pronajaté Desiro samozřejmě nedokazuje, že je shcopen provozovat dopravu v celém kraji, ale je to argument, že to myslí opravdu vážně, o čemž jsem já nebyl (jako mnoho dalších) zrovna přesvědčen...
registrovaný uživatel NolthA  mail  
12.04.2010 (11:00)  
str
pokud se pořádně podíváš na hlavičku té tabulky ceníku, tak zjistíš že je posunuta vlevo, tudíž to není jak píšeš ;-).

Jen mne zaujal ceník, pokud takto zustane, a já jako pravidelný cestující který by jezdil za zákaznické jízdné (po pořízení patřičného průkazu) budu mít u ČD jízdné levnější :-D (teda pokud správně počítám)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
12.04.2010 (11:00)  
Tak toto nie Kefalín, boha jeho, toto nie!! Pevně věřím, že soudruzi odboráři v těsné spolupráci s vedením ČD a vedením krajů podobným experimentům učiní přítrž!!! Jasně se přeci řeklo, že takhle to nejde a najednou nějakej žluťas ukáže opak? Je třeba s ním zatočit, po bolševicku! Zakázat, zrušit ...
registrovaný uživatel taz 
12.04.2010 (10:36)  
rpet, on je vtip v tom, že provozovat jízdu na bicyklu nebo autobusem, není totéž, jako provozovat železnici.
Mimo licenci k provozování dráhy, (kterou tam vidím),je potřeba také získat podle § 34h zákona č. 266/1994 Sb. o dráhách Osvědčení dopravce (které mi tam chybí)
Dopravce musí mít ke dni zahájení drážní dopravy na dráze celostátní nebo na dráze regionální osvědčení dopravce, které se vztahuje na dráhy celostátní a regionální nebo na jejich část. Osvědčení vydává drážní správní úřad na základě žádosti dopravce na dobu 5 let a uvede v něm druh dopravy a rozsah služeb, na něž se vztahuje.

Žádost o vydání osvědčení dopravce musí obsahovat, mimo jiné např.:
- seznam určených technických zařízení používaných při provozování drážní dopravy včetně dokladu o jejich provozování,
- seznam provozovaných drážních hnacích vozidel a seznam typů tažených drážních vozidel včetně dokladu o jejich technické způsobilosti,
atd.,atd.
Tím, že si vypůjčím auto a někomu zaplatím, aby mne dovezl z bodu A do bodu B, neprokážu, že jsem dobrý řidič.
Když tu popelnici atraktivně pomaluju, mohu tvrdit, že jsem zorganizoval zajímavou reklamní akci.
registrovaný uživatel R.U.R.  mail  
12.04.2010 (10:02)  
Už se těším na výlet - jen se obávám, že jedna jednotka Desiro asi nezvládne (kapacitně) nápor cestujících, který se vzhledem k rozsáhlé medializaci dá očekávat nezanedbatelný. Že by zavedli místenky? :-)
registrovaný uživatel myrha  mail  
12.04.2010 (9:44)  
je to sice double ale mají ji přímo na stránkách:
http://www.regiojet.cz/regiojet/doklady-spolecnosti/licence
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
12.04.2010 (9:44)  
Otázka autor.: Kdo mu s tim Desirem bude jezdit? Musí znát trať i vlak!
Jo a pro doplnění: Ta reklamní akce má být putovní, i v Plzeňském kraji.
Nechce náhodou redakce ZP udělat rozhovor s Jančurou? :D
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko