..: Žluté vlaky vyjíždí, zatím jen propagačně na Kozí dráze :..

Desiro Classic, RegioJet - vizualizace, foto: RegioJet Děčín — (Aktualizováno 17.50) Trať 132 na severu Čech, známá jako Kozí dráha, na přelomu dubna a května na několik dní ožije pravidelným provozem, a to rovnou ve velkém stylu. Dopravce RegioJet, dceřiná společnost brněnské Student Agency podnikatele Radima Jančury, se po více než dvou letech mediální pozornosti rozhodla předvést reálné provozování osobní železniční dopravy, a tak v sobotu 24. dubna poprvé vypraví šest párů regionálních vlaků v úseku Děčín hl.n. - Krupka za symbolickou cenu 5 Kč. V následujících dnech se pak žluté vlaky, vedené jednotkou Siemens Desiro Classic, podívají ještě do Ústí nad Labem a Litvínova. RegioJet tuto akci využije zejména pro vlastní propagaci ve snaze upoutat více pozornosti na svůj pokračující boj o otevření českého trhu s osobní železniční dopravou.

Každý víkendový den od 24. 4. do 7. 5. bude vypraveno 6 párů zvláštních osobních vlaků v úseku Děčín - Krupka, z nichž první vyjede z Děčína v 9.00 a poslední v 17.00. Zpět pojedou spoje z Krupky po 2 hodinách od 10.00 do 18.00. Poslední spoj 25. dubna a 2. května bude pokračovat až do Litvínova; naopak první ranní spoj 1. května bude v Litvínově začínat. Během pracovních dnů od 26. dubna do 7. května bude jezdit 6 párů zvláštních osobních vlaků mezi Ústím nad Labem a Litvínovem, přičemž podrobnější jízdní řád pro tratě trať 130 a 134 ještě bude zveřejněn.

Jak pro ŽelPage potvrdil provozní ředitel RegioJetu Jan Paroubek, dopravce si pro tyto mimořádné jízdy pronajal motorové jednotky Siemens Desiro Classic od leasingové společnosti Alpha Trains (do konce loňského roku Angel Trains), jež se cestujícím představí ve firemních barvách RegioJet. Jednotná cena jízdného z kterékoli zastávky činí symbolických 5 Kč pro zpáteční jízdenku, což je výrazně méně, než jízdné místní dopravy v okolních městech. Kromě této propagační akce už ale RegioJet zveřejnil i kompletní tarif a přepravní podmínky.

Žlutý dopravce chce touto akcí svým častým kritikům dokázat, že dokáže zajistit provoz vlaků, aniž by musel nějaké vlastnit. Tento argument přitom v nedávné kontroverzní debatě o dlouhodobých smlouvách pro České dráhy citovalo hned několik hejtmanů, které Student Agency konfrontovala s alternativními nabídkami. Společnost může mít vozidla pronajatá klidně i na 15 let, byť by výhodnost takového pronájmu byla diskutabilní. Představitelé RegioJetu nicméně dlouhodobě prezentují nákup nových vozidel jako samozřejmost s tím, že pronájmy dokáží pokrýt dočasný nedostatek souprav v době zahájení provozu.

Příloha: Jízdní řád vlaků Děčín – Krupka.

Příloha: Jízdní řád vlaků Ústí nad Labem – Litvínov.

Zdroj: RegioJet, iHNed.cz


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 12.4.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Ústecký


  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   
12.04.2010 (14:43)  
M: Logické může být přestupovat ve významných uzlech, ale určitě ne v nějakých prdelích u hranic krajů, jak se to bohužel velmi často děje. Hranice krajů jsou víceméně umělé, o nějakých přirozených změnách zájmu se nedá mluvit. Přestupy na hranicích krajů jsou jen následkem neschopnosti krajů, které si hrají na stát ve státě, se domluvit. Mezi nejnovější případy patří třeba přestupy v Doudlebách mezi Letohradem a Hradcem Králové, které můžou spolehlivě vyhnat cestující, kteří si zvykli na dvouhodinový takt přímých vlaků z Letohradu do Hradce Králové.

Josef Petrák: Tohle by se dalo dobře řešit tak, že z České Třebové do Letovic by jela dvouvozová jednotka, která by se v Letovicích spojila s další a společně by pokračovaly do Brna. U moderních jednotek a automatickými spřáhly věc zcela běžná.
registrovaný uživatel Pjetro 
12.04.2010 (14:09)  
babilon: Pokud dražší jízdné bude vykoupeno komfortním cestováním na úrovni, tak tuto daň rád zaplatím. Pravda, na kratší trase bych se asi rozhodoval cenou, tudíž bych zvolil ten květinkový šukafon (pokud by cenový rozdíl nebyl zanedbatelný), na delší trase bych obětoval peníze ve prospěch komfortu.
12.04.2010 (14:08)  
M Tak jsou ale relace, kde má třebas smysl to nepůlit na hranici kraje. I když, pokud tu jako modelovou nabídnu Česká Třebová – Brno, hned mě budou lidi kamenovat o nižších přepravních proudech severně od Letovic a úspoře dvousystémových lokomotiv. Nicméně, rozseknutí toho ramene přineslo do JŘ zle ve formě horších návazností právě v ČT.
registrovaný uživatel M 
12.04.2010 (14:04)  
happy - sportovne ale nutno uznat, ze i ty relace by mely nejake hranice a nekde by se proste prestupovat stejne muselo.
A jakkoliv s tim nekdo nemusi souhlasit, tak ano, vyjimky existuji, ale na hranicich kraju vesmes nejake ty prirozene hranice "zajmu" existuji
12.04.2010 (14:01)  
Měly se soutěžit celé relace, tak aby vzniknul celek s minimem přestupů
To by určitě měly...
12.04.2010 (13:39)  
Ten ceník se jim tedy vůbec nepovedl. Pořád slibovali, že budou mít jízdné levnější než u ČD (zákaznické ČD pro každého) a je tomu přesně naopak. Sliby se slibují, blázni se radují...
12.04.2010 (13:28)  
V tomto okamžiku ještě není společnost RailJet s.r.o. v "Seznamu dopravců oprávněných provozovat drážní dopravu na tratích provozovaných SŽDC, s.o.".

strejcekms : najme si pilota znalého traťových poměrů majícího zkoušku z předpisu D3 a ze znalosti prováděcího nařízení pro tuto trať.
Tohle je rutinní provozní záležitost ...

R.U.R. : v tom je právě kouzlo nechtěného ... Ta reklamní akce se totiž může zvrhnout v antireklamu ... Pětiminutové obraty - no to je drobet ostré ... takže zpoždění, stojící cestující se budou ptát ... "kde je ten slibovaný komfort" ... Těžko obstojí zdůvodnění "ono příšlo více lidí než jsme čekali ...".
12.04.2010 (12:57)  
Není to náhodou vyzobávání rozinek na lukrativní trati?

Sorry, musel sem si rýpnout.
12.04.2010 (12:07)  
Seveřan: Stejně tak bych se zeptal, proč projíždějí zrovna Chlumec u Chabařovic, kde je návaznost jak na MHD Teplice, tak hlavně na MHD Ústí nad Labem. Mně osobně by to vyhovovalo. Jet jen z Děčína do Chlumce a MHD domů do Ústí.
registrovaný uživatel Sim 
12.04.2010 (12:05)  
Predpokladam, ze tohle nacasovani (volby) je zcela zamerne - nevim jestli to bude realne, ale dovedu si zive predstavit, jak vedle sebe v jedne stanici stoji kytickovy oranzovy sukafon a zlute Desiro :-)

Efekt lepsi nez billboard se sedesatiletou materskou :-)
  1 ... 7 8 9 10 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko