..: Havířov – Ostrava za 1 Kč :..

R 1540 Olše, Ostrava-Kunčice, 10.5. 2009, foto: Adam Svěchovský Havířov — Obyvatelé Havířova a okolí si budou moci vyzkoušet přímé spojení vlakem do Ostravy a zpět za symbolickou jednu korunu. Tuto akci připravuje Moravskoslezský kraj ve spolupráci s městem Havířov a Českými drahami na pondělí 26. dubna, kdy ji cestující budou moci využít v kterémkoli z přímých vlaků linek S1 nebo R1 Eska Moravskoslezského. Akční zpáteční jízdenka bude pro cestu zpět do Havířova platit až do půlnoci 27. dubna. Lidé z jižní části ostravské aglomerace se tak budou moci svézt jednotkou CityElefant, které jsou na linky R1 a S1 prioritně nasazovány. Podobně jako před měsícem při podobné akci na trati Milovice – Praha, i na Ostravsku se zúčastněné strany touto cestou snaží přimět část obyvatel, aby pro své pravidelné dojíždění místo automobilu využila vlakové spoje.

Zdroj: České dráhy


Daniel Stangel | 21.4.2010 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu ČR Moravskoslezský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
22.04.2010 (23:45)  
JK ml.: dojíždění po Opavě vlakem
po Opavě vlakem? Ze západu na východ je to pěšmo po Rybníčku, přes Bezruč a kolem Jelena skoro rychlejší než vlakmo, ne? :D
registrovaný uživatel JK ml. 
22.04.2010 (23:09)  
Tomáš Vrabec: Žiju šestou sezonu Kyjovicích, přistěhoval jsem se z Prahy. Můžu jednu veselou z natáčení, žejo? Aby i ostatní poznali místní folklor :-)
Automat na mince v každém vozidle MHD Opava je středoevropský unikát. V Praze v doplňkovém prodeji pokud jedete sockou jednou za uherák si můžete zakoupit lístek, nebo si ho poslat přes sms. V Opavě, kde se přes celý den nastupuje předními dveřmi, vám řidič neprodá nic a ještě se zhusta důležitě tlemí.Pokud nemáte drobné do automatu, nezbývá než vyžebrat u spolucestujících potřebný obnos. Další zrada nastává v momentě, když házíte do automatu 20Kč ve slepé víře, že se dočkáte výtisku jízdenky a navrácení 8Kč, jízdenky se povětšinou dočkáte, 8 korun nikoliv........A SMS to je tady akce ještě na dvě pětiletky.Automaty na zastávkách nebo jinde ve městě se prostě nevyskytují. Smluvní prodejci lístků se nevyskytují.
Použil bych slova nejmenovaného šéfkuchaře: " Viděl jsem hada s...t, žábu bušit pěstí do skály, i stíhačku couvat, ale tohle, tohle jsem teda ještě neviděl..... ani v PIDu, ani v IDOLu ani v IDS JMK, ani třeba v Sušici ani nikde jinde "
Nejen proto propaguji, kudy chodím, dojíždění po Opavě vlakem jako jedinou solidní možnost dopravy po tomhle městě....:-)
registrovaný uživatel IC540  mail  
22.04.2010 (18:02)  
Ano, tuto akci asi využije určitě pár cestujících navíc.
Cestující také opravdu přibývají. Má to i několik důvodů.

1. Elektrizace a oprava úseku Hl. nádraží-Kunčice, tím zavedení přímých vlaků bez přestupu v Kunčicích a ideální možnost vystoupit v Ově/centru hned na třech místech(Střed, Stodolní, Hlavní a samozřejmě dále)za 18. až 20. minut

2. Slevnění jízdného díky vstupu do Odis. Havířov konkrétně zóna 40. Já ji vlastním a díky tomu jezdím z Havířova do Kunčic za 21kč zpáteční(díky zóně 40 kupuji jízdenku v automatu až ze stanice Šenov). Autobus ze stanice město žel.stanice do Kunčic na Mittal stojí 23kč v jednom směru, u vlaku i busu je to vzdálenost cca 10km. Rozdíl je teda za jeden den pro mě cca 25kč. U ostatních destinací je to podobné neboli, kdo pochopil, že slevu nemůže mít zadarmo, zajímal se, tak vydělal/ušetřil...

Na co cestující slyší je tedy určitě cena, rychlost a pohodlí(ve větší míře sloni).
Cestující z Havířova by určitě byli rádi za větší počet vlaků do centra bez přestupu v Kunčicích. Byť tam se jedná o přestup hrana hrana. Alespoň ve špičku, jako v dřívějších JŘ. To se možná změní až s plánovanou linkou S4, která bude jezdit v úseku Havířov- Ova centrum-Mošnov letiště(bude li teda, hovoří se o tom, co by hotové věci...)
Další věcí ,která z atraktivní cestování může být výstavba krajem i městem plánované vlakové zastávky ve městě mezi nemocnicí a obchodní zónou, kde má mimo jiné vzniknout takové druhé centrum města(již území Prostřední Suché..)
A dostupnost pěšky do cca 10-12 minut by byla pro cca 8-10 tis. potencionálních cestujících(info. krajské stránky).Atd...
22.04.2010 (0:28)  
JK ml. Ono to s těma zónama v Ostravě a okolí vůbec veselé. Kamarád na podobnou sportku dojížděl čtyři roky z Lubojat a to dokonce autobusem. Tohle je takový případ extrém, kdy šoférovi bylo jedno, že nemá zónu na jednu projížděnou zástavku. Ale typicky. Když jedu do beskyd z Ovy, tak si zásadně kupuju lístek nejdřív z Vratimova nebo Paskova. Zóny mám 1,3,4 a zatím jsem vždy dojel bez upomínky vlakvedoucího.
registrovaný uživatel JK ml. 
21.04.2010 (23:57)  
Ono je to v té Ostravě složitější. Třeba díky nenápadné poznámce 1 u vlaků linky "R1"......Na jízdní doklady ČD platné pro ten a ten úsek lze cestovat i jinudy... ALE ten doklad nesmí být "dlouhodobá" předplatní jízdenka Odis na jeden z úseků, i když vydaná ve formě "jízdenky" v pokladně čd. Trasa se odlišuje podle zakoupenách čísel jednotlivých zón. Jízdné za korunu umožní přeplatním pendlerům, alespoň na den možnost volby. Jsem zvědav jestli se to na využití elefantů na R1 projeví, přeci jen doplňují takt osobáků, jsou o 10-15 minut rychlejší, i když jedou o 13 km delší trať. Pokud to má být pokus o zátěžový test, tak bych navrhoval ho konat spíš v zimním "semestru" v období říjen - listopad v úterý nebo středu , než v pondělí a ke konci dubna....aby svou troškou do mlýna přispěli v plné síle např. i studenti VŠ, nebo mladí řidiči a řidičky, pro které je vlak horší za to delší cesta, ale na podzim a v zimě je tak hnusně, že se ten vlak dá snést, hlavně se nemusí škrábat námraza ze skla že.........
Jen tak na okraj, zajímalo by mě tohle.Odis jízdné mezi Komárovem a Těšínem. Koupím si všechny potřebné zóny mimo 17.(ani v Bartovicích ani v šenově není pokladna). Kolik průvodčích si toho v průměru měsíčně všimne a kolik jich bude chtít vidět lítačku zrovna v tomhle úseku?....Co myslíte?. Příklad trasy není hypotetický v práci několik takvých skalních fanoušků železnice máme:-)
21.04.2010 (21:12)  
Jiri Vosecek : v Milovicích je kasička pouze jedna ... Vyjdeme-li z reálného předpokladu, že pravidelní cestující (dojíždějící do zaměstnání - školáci měli vagace) měli předem koupenou časovou jízdenku, tak se jednalo o 690 cestujících navíc ... i kdyby polovičku z nich tvořilo žactvo mající vagace , tak i ta polovička neplánovaných zákazníků by byla dobrým marketinkovým tahem do budoucna ...
21.04.2010 (20:10)  
690 lidí - to je součet všech lidí, kteří si koupili akční lístek? To číslo je dost irelevantní, když nevíme (aspon já), jaká je skladba jízdních dokladů na trati. Zda tam lidi spíš jezdí na traťové jízdenky, nebo jezdí nepravidelně a jen si kupují nějakou zpáteční a teď využili akci (a nejsou to noví lidé, jen jeli levněji).

I když asi to jsou spíš noví lidé, nevím kolik mají v Milovicích pokladen, ale víc jak dvě asi ne a nedovedu si představit ten ranní nápor, že by byl běžný.

Ono možná není třeba ani další sčítání pro prověření, kolik lidí přibylo. Stačilo by se zeptat někoho, kdo tam jezdí pravidelně ...
21.04.2010 (19:28)  
JV&JP: Zajímavější by byla informace, kolik cestujících přibylo po akci, a ne na akci.
registrovaný uživatel M 
21.04.2010 (17:40)  
Na dojizdeni do Ostravy je do dobre (vyborne). Jeste odladit prestupy na Prahu (o vikendech)
21.04.2010 (17:39)  
Byl už někde report o tom, jaký byl provoz mezi Milovicemi a Prahou na té akční lince?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko