..: Na pražském semmeringu díky tramvajové výluce zhoustne provoz :..

Pražský semmering, foto: Ing.Milan DontPrahaTrať 122, tzv. pražský semmering, v letošním roce zažívá již druhé navýšení počtu vlakových spojů. Po tzv. Pražském motoráčku, jenž jezdí na objednávku hl.m. Prahy, teď přichází ještě razantnější posílení. Pražský dopravní podnik se totiž chystá opravit tramvajovou trať Anděl - Sídliště Řepy a jako jednu z alternativ pro cesty do centra navrhl společně s ROPIDem netradiční železniční alternativu. Ta by měla ulehčit tradiční náhradní autobusové dopravě, která nejspíš uvízne v každodenních zácpách. Od 1.června do 30.září proto budeme potkávat vlaky ze Zličína přes den v pracovní dny každých třicet minut.

Tato náhradní doprava bude jezdit jen v pracovní dny, a to od 5.00 do 20.30 v přibližně půlhodinových intervalech. Tím vznikne nová dočasná linka Eska, označená S65. Z důvodu vysoké četnosti spojů budou vlaky křižovány v žst. Praha-Jinonice. Po dobu výluky budou na trati uznávány jednotlivé jízdenky PID. Zajímavostí náhradní linky je především fakt, že za účelem lepšího přestupu z vlaku na MHD bude v blízkosti stanice metra Anděl a zastávky Na Knížecí zřízena provizorní zastávka Praha-Smíchov Na Knížecí, podobně jako tomu bylo u zastávky Praha-Gymnazijní. Od nejbližší klasické zastávky, Praha-Smíchov severní nástupiště, totiž k městské veřejné dopravě přístup není zcela ideální. Zastávku Praha-Smíchov sev.n. budou potom vlaky projíždět, stejně jako bude většina spojů projíždět zastávky Praha-Žvahov a Praha-Stodůlky. Radovat se naopak mohou cestujicí ze stanice Praha-Cibulka, kde naopak všechny vlaky budou stavět, i když jen na znamení.

Vše má však i svou odvrácenou stránku: po dobu výluky nebudou vedeny v pracovní dny přímé vlaky Praha - Hostivice, ale bude nutný přestup v žst. Praha-Zličín, s čímž bude spojeno prodloužení cesty. Stejně tak budou zrušeny spoje v úseku Praha-Smíchov sev.n. (resp. Praha-Smíchov Na Knížecí) - Praha hl.n., a bude tak nutno přecházet na větší smíchovské nádraží, či používat MHD. ROPID ani ČD také ještě nezveřejnily, jaká vozidla zde budou nasazovat; podle dostupných informací by se ale mělo jednat o jednotky Regionova Trio.

Zdroje: Informační zpravodaj ROPID

Přílohy: Výlukový jízdní řád


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2010 (7:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Nehody a mimořádnosti Jízdní řád

Weitere aus ČR Praha


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.05.2010 (10:09)  
Zdeněk Jonáš: proč už nikoho nenapadlo tam udělat nástupní ostrůvek pro vlaky například na Beroun?

No já nevím, ale ne všichni chtějí od Berouna nutně na Knížecí, příp. k Andělu.


lvq: Nevyuziti Semmeringu jako trati MHD je hrich, ale pochopitelny, kdyz ROPID je misty dost "na baterky" a CD

Tak zase každá trať v Praze k tomu vhodná není a myslím, že také někudy by bylo dobré se protáhnout s náklady. Současný stav Semerinku je bohužel dost žalostný (výhybny), takže buď tam bude osobka s krátkým intervalem viz výluka, nebo omezená osobka + Cargo. Mimo výluky se obávám toho, že využitelnost bude nic moc.


Krutas57: Ovšem pokud se z hlaváku na smícháč plazí 40 - 60...


Myslím, že 8 min není zase tak strašné. V budoucnu se tam tuším plánuje max. 60 ovšem i do odboček (vyjma hl.n.).
Registrierter Benutzer TTtrain  mail  
20.05.2010 (9:58)  
No teď by se hodila zrušená vlečka do míst dnešního OC Anděl. Představa jak před "Královstvím železnic" stojí u šturcu přistavená 814/914 směr Zličín není úplně neúsměvná.
20.05.2010 (9:57)  
Iwq, Filip Janev, 814.2: Je tam sice dlouhé stoupání, ale nevím (TTP jsem nestudoval), zda by bylo o moc příkřejší, než v úseku Praha-Dejvice - Praha-Veleslavín, kde je na více než dvou kilometrech 23,5 o/oo. A tam duo jezdí pravidelně (teda jezdí, no, plouhá se, ale bývá často čipernější než zoufale líná hydra se dvěma).
Registrierter Benutzer bazala68  mail  
20.05.2010 (9:57)  
No to bude hukot s tím třicetiminutovým taktem. Trať D3, mimořádně obsazená dopravna Praha - Jinonice a tanec se svazkem klíčů. No mám to za barákem. Jeden slunečný den se utrhnu z kanceláře a půjdu si to prohlídnout zblízka. Pokud tam pojedou s 814/914, tak to zahájí zpožděním a další jízdní řád se stane "přibližným seznamem vaků", protože na křižování se prostě musí čekat. Ale jinak to hodnotím jako dobrou alternativu náhradní přepravy. Doufám, že to někdo využije.
20.05.2010 (9:44)  
Teď mě asi všichni zde vynadáte, ale nechápu jednu věc. Pokud jsou téměř k andělu dovedeny koleje (všichni víme, jaký je tam frmol). Je tam mohutná tramvajová křižovatka, metro a kousek dál stanice autobusů, proč už nikoho nenapadlo tam udělat nástupní ostrůvek pro vlaky například na Beroun? I ten pražský semering je zajímavá trať? Vždyť odsud by v budoucnu mohli i jezdit vlaky přímo na letiště? Přímo z centra? Já bych raději do práce jel do centra vlakem, než tramvají, která staví na každém rohu. Co myslíte?
Registrierter Benutzer lwq  mail  
20.05.2010 (9:22)  
2 Mirek Hruška : Jenze vzdy zustalo u provizoria, nikdy se nikdo nechytil "za nos" a neudelal rozumnou linku "S" v techto pripadech (Komorany, ...) :-/
Registrierter Benutzer lwq  mail  
20.05.2010 (9:21)  
AD zeleznicni MHD : Myslim, ze nejen ja, bych vyuzil rozumne vlakove spojeni centrum - Krc - Modrany. Uz se to tom mluvilo, ale tim to zatim skoncilo. Je na jednu stranu super, ze Praha "chce" budovat metro D, ale zeleznice stoji uz dnes, racionalizace neco stat bude, ale oproti metru "drobne" a mame solidni MHD typu s-bahn. A to je jen jeden priklad. Nevyuziti Semmeringu jako trati MHD je hrich, ale pochopitelny, kdyz ROPID je misty dost "na baterky" a CD (CasuDost) nemaji vlastne ani vhodne jednotky na tuhle trasu. Ale na durhou stranu, jak trat do Modran (Komoran), tak do Rep by nebyl takovy problem elektrifikovat a to by se jezdilo. Ale neni politicka vule, tedy nic nebude - i kdyz by penize byly :-(

AD: Nahradni spoje - pojedu se svest, kdyz poslou RegioNovu, to bude zabavne, jak se bude splhat nahoru :-D
20.05.2010 (9:16)  
ReActor: Jsi si jistý? Ale byla a ne jednou. Dokonce se jezdilo i po vlečce v Modřanech, potom při povodních 2002, atd. A to nepočítám jiné kouty republiky.
Registrierter Benutzer ReActor  mail  
20.05.2010 (9:01)  
...z důvodu stavebních prací mezi stanicemi Anděl- Sídliště Řepy budou cestující přepraveni vlakem...

NVD - náhradní vlaková doprava tu ještě nebyla :-)
Registrierter Benutzer Kakov 
20.05.2010 (8:41)  
Krutas57: a co hl.n.-Radotín?? byť je to ojedinělá vlaštovka, ale v ČR obecně moc vhodné možnosti pro zapojení železnice do MHD moc nejsou, nejde jen o interval, ale dostupnost zastávek a přizpůsobitelnost přepravnímu proudu,

sám jsem během svého pobytu v Brně jezdival vlakem do práce z Bohunic na Starou osadu (vlakem hl.n.-Židenice) a obcas jsem se divil, že si docela dost lidí (relativně dost, absolutně cca. 20/vlak) zvyklo používat vlak z Lesné na hl.n. a zpět, popř. z Židenic do Řečkovic.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko