Praha — (Aktualizováno 17. 6. 2010 17.05) Během dnešního dne bylo odvoláno představenstvo společnosti ČD Cargo, člena skupiny České dráhy. To do dneška vedl Josef Bazala, který do funkce přestoupil při oddělení Carga od mateřské společnosti 1. prosince 2007. O odvolání celého představenstva rozhodla valná hromada společnosti, vykonávaná představenstvem ČD. Novými členy budou generální ředitel ČD Petr Žaluda, náměstek generálního ředitele pro ekonomiku Petr Nebeský a náměstek generálního ředitele pro správu majetku Milan Matzenauer. Předseda představenstva ČD Cargo zatím nebyl zvolen, bude vybrán ve výběrovém řízení.
„Valná hromada tak rozhodla z důvodu dlouhodobě nedostatečné spolupráce odvolaného představenstva ČD Cargo s vlastníkem společnosti při řešení neuspokojivého hospodaření,“ vysvětluje okolnosti náhlé personální změny tiskový mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Takové vysvětlení se jen těžko chápe v kontextu s dřívějším sdělením tiskového mluvčího ČD Cargo Zdeňka Větrovce, že se nákladní dopravce vrací k ziskovému hospodaření. ČD dále vysvětlují, že problémem byla komunikace s dceřinou společností ohledně finanční situace společnosti. Její finanční výsledky se pak údajně přenášely jako kritika na celou skupinu ČD. Ministr dopravy Gustav Slamečka požádal vedoucí představitele řídícího výboru a dozorčí rady společnosti ČD, aby zjistili detailní důvody pro uvedenou změnu.
Cargo se touto změnou vedení dostává do problémů. Do 30 dní musí představenstvo společnosti rozšířit o minimálně jednu osobu, která má odbornou způsobilost (vysokoškolské vzdělání a tři roky praxe v řízení drážní dopravy). Tuto povinnost ukládá Drážní zákon. V opačném případě hrozí odebrání licence Drážním úřadem.
Zdroj: České dráhy, Ministerstvo dopravy, MF Dnes/iDnes
| 16.6.2010 (13:14)
Po volbách 2002 se vrátil do funkce I. náměstka jako pravá ruka ing. Kousala (KDU-ČSL) v návaznosti na lidoveckého ministra Šimonovského. Až to Kousala přestalo bavit, postoupil svůj post Bazalovi a vratil se jako representant ČD ve Vídni.
Fakt je ten, že v Cargu uplatňoval mnohé "soukromnické" metody práce ... o nichž se pějí ódy ...
Pepa neměl nikdy skrupule řešit věci rázně ...
Kdo se díval na středeční Událostí & komentáře, tomu je to celkem jasné ... dcerenka nepřinášela matince očekávané dividendy, kterými by se daly sanovat ztráty ...
Tak se vedené "neschopné" snášet zlatá vejce ...
To je tak, když o osudu osob odborně způsobilých rozhodují osoby odborně nezpůsobilé ... a sami se dosadí do křesílek ..
Zakázky ovšem nesjednává Bazala (ředitel firmy), ale obchodníci připravující smlouvy řediteli k podpisu ...
Prostě bordel na kolečkách, a to doslova. Nejvtipnější je, že když prakticky totéž tvrdil před pár týdny Dušek (jako že ho nemusim), tak se mu všichni smáli... Už aby ČD někdo doopravdy změnil, kompletně a pod pořádným tlakem, jak ze strany státu, tak ze strany konkurence.
to je naprosto k smíchu a je mi divné, že se nad tím nikdo nepozastavuje :-(((
Jinak já si myslím , že hospodaření ČD Cargo vzhledem k současné době není až tak špatné.
Na Cargu se mi líbí,že je to společnost , která si již dnes "žije za své". Nikdo ji nedotuje , nesponzoruje. Pokud je člověk zbytečný a nadbytečný .... tak odchází. Na rozdíl od matky či SŽDC , kde ještě pořád vládne tuhý socialismus , který při součastných podmínkách financování železniční dopravy hned tak nezmizí.
Jinak je to otázka co dále. Ucelené vlaky jsou z ekonomického hlediska lukrativní záležitost , sólo vagóny propadák. Konkurence dělá pouze ucelené vlaky , tomu ostatnímu se vyhýbá. Pokud bude tlačeno na ČDC , aby mělo co nejlepší výsledky hospodaření , může se stát , že nelukrativní přepravy nebude realizovat. Tím pádem zmizí i poslední zbytky nákladní dopravy z regionálních tratí a tyto tratě budou zase o kousek blíže zrušení.
Budeme mít více kamionů na silnicích , ale Cargo bude mít lepší výsledky.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.










