..: Polský taurus schválen a nasazen na českých tratích :..

Siemens ES64U4-D PKP Intercity, foto: Tomáš Duhaň Praha/Bohumín — Schválení k provozu na českých kolejích se dočkala již druhá modifikace lokomotiv ES64U4 z produkce koncernu Siemens Mobility. Jako první byl schválen typ ES64U4–C určený k provozu v České republice, Slovensku, Německu a Rakousku. Tyto lokomotivy k nám každodenně zajíždí na vlacích EuroCity/InterCity z Rakouska do Prahy a jsou pronajaty Českým drahám od Rakouských spolkových drah (ÖBB). Dne 21. května 2010 byly nově schváleny i lokomotivy verze ES64U4-D polského dopravce PKP Intercity. K tomuto datu mají podle instrukcí Správy železniční dopravní cesty také povolenu rekuperaci brzdné energie zpět do sítě. Ukončen byl také ověřovací provoz zabezpečovacího zařízení MIREL VZ1 na lokomotivách. Dopravce je vzápětí začal nasazovat na vlaky přes pohraniční přechodovou stanici Petrovice u Karviné (EC 110/111 Praha a R 406/407 Chopin) do Bohumína, kde dochází standardně k přepřahu za lokomotivy Českých drah.

K nasazení v České republice došlo jen několik dní po schválení. Důvodem je nedostatek provozních strojů řady EP09 u polského dopravce. Oficiálně vyjednané je nasazení husarů na nočním vlaku Chopin pravidelně od druhé změny jízdního řádu v neděli 13. června. Ve stejném rozsahu má být provoz také v průběhu platnosti jízdního řádu 2010/2011. PKP Intercity si u společnosti Siemens objednaly 10 těchto vícesystémových lokomotiv pro vozbu mezinárodních vlaků. Dodávky započaly koncem roku 2008 a poslední dva kusy husarů budou předány provozovateli v průběhu června 2010. Tyto lokomotivy lze provozovat v Polsku na zabezpečovacím systému SHP, dále v České republice, Slovensku a Maďarsku na systému Mirel, lze je také využít na tratích v Německu a Rakousku se systémem LZB/PZB. U nás je provoz obou variant schválen Drážním úřadem ČR. Podle provozního opatření SŽDC mohou být lokomotivy činné na 1. i 2. národním tranzitním koridoru Děčín – Břeclav, resp. Břeclav – Bohumín, spojovací trati Přerov – Česká Třebová a modernizovaném úseku 4. tranzitního železničního koridoru Horní Dvořiště – České Budějovice.

Zdroj: Siemens, Správa železniční dopravní cesty, ŽelPage


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 7.6.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.06.2010 (18:03)  
JP: nevedel jsem, ze se bavime o nocnim vlaku... ten muze tahat klidne nejaka z tech polskych popelnic az do Stareho Mesta, aspon by si nabehali KEVy :-)
registrovaný uživatel kuchi 
08.06.2010 (17:32)  
prosim o vysvetleni, jak je to s tim schvalenim. Co znamena ze DU to schvalil ale SZDC to omezil na nektere trate. Proc? Z jakeho duvodu? Dekuji
08.06.2010 (15:03)  
Pikehead) Právě, že není. U nočního vlaku je navíc jedno, co to potáhne dál na Břeclav, když se tam mezitím ty soupravy rozposunují skoro na prvočinitele a poskládají podle směrů dál.

Leda by se namaloval oběh 1216.2/EU44 tak, že by byl durch Vídeň – Varšava a mašina pak přecházela na nějaké EC v Rakousku.
08.06.2010 (15:02)  
Neni nahodou v Bohumine uvrat? Pokud je, tak se stejne neusetri nic.
Z Bohumina dal by ale melo smysl jezdit jednou masinou, zase ale prichazi do uvahy jen Taurus OeBB...
registrovaný uživatel M 
07.06.2010 (22:52)  
Chapu, ze tvoje otazka ma trohu sirsi rozmer, nicmene konkretne a presne tohle v clanku je zodpovezeno presne.
registrovaný uživatel Rohlick  mail  
07.06.2010 (21:32)  
je jen škoda, že pro EC Warzsawa - Villach ( Vídeň ), se udělá přepřah v Bohumíně a pak opět na EC čeká další přeprah ve stanici Břeclav , takže žádná úspora času zatím není. Trochu jsme předpokládali, že Husarz by jezdil po celé délce trati. Zatím to možné tedy teoreticky je, ale prakticky vůbec. Jak je to s placením za stroje, které v podstatě vozí soupravy ? Např.jak se hradí směrem k OBB za lokomotivy, které zajíždějí až do stanice Dresden ? Zkuste napsat nějaký článek, dost by mě to zajímalo.Díky
registrovaný uživatel Koudy 
07.06.2010 (16:46)  
str: Předpokládám vzhledem k zajíždění, že jde o rekuperaci na DC. Tam v porovnání s AC není tolik problémů.
registrovaný uživatel str 
07.06.2010 (16:23)  
zajimave je povoleni rekuperace. to uz jim nevadi ze nejsou propojene useky?
registrovaný uživatel rogo 
07.06.2010 (16:20)  
stejnak ty husarzi jezdí i na Polonii a sobieskim
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko