Praha — Není tomu dávno, co ROPID zavedl kvůli tramvajové výluce v pražské čtvrti Řepy náhradní vlakovou dopravu. Ta začala fungovat 1. června 2010 a potrvá celé léto. Již v průběhu prvních dnů provozu vyvolalo toto řešení rozsáhlé změny na trati 122, jež byla dosud využívána jen velmi málo. V průběhu tramvajové výluky se tu naopak s vlaky budeme setkávat stejně často, jako na jiných linkách pražského Eska. Po prvních dohadech je už zároveň jasné, že stabilním vozidlem na nové lince S65 budou jednotky Regionova řady 814.0.
Pro zahájení provozu linky S65 bylo nutné zavést několik opatření, a to především vybudování provizorní zastávky Praha-Smíchov Na Knížecí; obnovit funkci výpravčího v žst. Praha-Jinonice za účelem křižování (do 1. 6. zde přetrvávala dlouhodobá výluka činnosti výpravčího) a zrušit ostatní pravidelné vlaky na trati 122. Také se obnovila mechanická návěstidla v Jinonicích, nainstalovaly se nové značky a návěsti a z DKV Plzeň byly poslány dvě dvouvozové Regionovy.
Zatímco řada diskutérů na železničních serverech předpovídala Regionovám potíže s kopcovitým terénem tzv. pražského semmeringu, jediný výpadek prozatím nastal hned v druhý den výluky v ranních hodinách, kdy jedna z jednotek vypověděla službu přímo v zastávce Praha-Smíchov Na Knížecí. Nutnost jejího nahrazení pak ovlivnila nejen provoz několika párů vlaků na trati 122, ale také přilehlé tratě a návazné spoje. Až na tuto nepříjemnost však provoz zatím probíhá bez problémů a zájem cestujících o linku S65 je od prvního dne vcelku vysoký. Průměrná obsazenost vlaků činí 50-60 %; ve špičkách se občas i stojí.
Vlaky mezi Smíchovem a Zličínem jezdí bez průvodčího; při specifickém způsobu odbavení cestujících ale často můžeme narazit na revizora ČD. Většina lidí přitom linku S65 využívá s pražskou tramvajenkou či Opencard, případně s jednotlivými jízdenkami PID, zatímco cestujících s jízdenkami ČD je poměrně málo. Drobné problémy však působí označovače jízdenek ve stanicích: na trati byla od 1. června zavedena plná tarifní integrace, avšak již další den byly některé označovače nefunkční a cestující, kteří za jejich funkci nesou zodpovědnost, tak byli nuceni kupovat si obyčejné jízdenky ČD. Ty naštěstí stojí jen o několik korun více než přestupní jízdenka PID, takže je zákazníci většinou přijali s pochopením. Na lince S65 se - obdobně jako na ostatních železničních spojích v Praze - neuznávají zaměstnanecké režijní výhody DPP.
Zdroj: ŽelPage
| 8.6.2010 (7:00)
Docela by me zajimalo, kde nekoho takoveho chcete v CZ najit :-)))) A zaroven kdyz to nesplni nikdo, tak proc jeden ma byt protezovan :-P
btw ... co vsechno by se muselo predelat, aby tahle linka mohla trvale slouzit ke spokojenosti mistnich jakozto MHD? O prodlouzeni koleji na Andel uz kdysi byla rec, nasazeni rozumnejsich vozidel je taky jasne. Akorat netusim, jak by se muselo zasahnout do trati (= kolik by to stalo), aby se snizila doba jizdy a vychazelo krizovani pro JR s taktem 10 - 15 minut? Zrovna modra putovni vystavka by tady mohla odvest dobrou praci a nevadily by ji ani caste rozjezdy v kopcovite trati... ovsem otazkou zustava, zda by to bylo v takoveto podobe atraktivni i pro bezne dojizdeni do prace, nebo jen jako vyletni "Stadtrundfahrt" nad zelenym udolim...
Byl to pouze jeden vážnější problém, a ještě k tomu se stal v dopoledních hodinách, kdy je obsazenost vlaků minimální.
Ještě bych dodal, že ve stanici Praha-Zličín, se prodloužilo současné nástupiště na rozměry 814, a zároveň se před ndádražní budovou udělala nová zámková dlažba.
Zpoždění vlaků dosahuje výši kolem pár minut.
MZ: Samosebou nemyslim tendr na tenhle drobek, ale tendr na zeleznicni cast PIDu (nebo jeji logicke podcelky). V ramci takoveho tendru je domluvena cena a standard i pripadnych "vicepraci" tohoto charakteru.
Vousac: Sam se vyvracite. CD nemaji dostatek adekvatne vykonnych motoru (coz by byla snad jen 843, nevhodna zase z jinych duvodu). Adekvatne vykonnych a zaroven nizkopodlaznich maji cely 1 ks, zapujcen pro pojizdnou vystavku.
Mate pravdu, ze 814 se tady na dobu vyluky asi snese, ale pomery na trati Praha-Kladno pripominaji spis rok 1985 nez 2010. (Cekani na modernizaci opravdu neni duvod k tomu, aby tam jezdily ty hruzy, co tam jezdi.)
Fajn. Jaký? Bude to aspoň třetina kraje? Možná by se to se zaťatými zuby ještě dalo vydržet, ale si finančně si zas až tolik nepomůžete. Nebo desetina? Čtyřicetina? Už v rozparcelování na kraje a odtržení od dálkovky je dost neštěstí, jen tak dál...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










