..: Na české tratě chce další dopravce: Rapid Express a Regio :..

Rapid Express - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.

Stadler FLIRT Rapid Regio - propagační grafika, foto: Rapid Express, a.s. Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.

Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 25.10.2010 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.10.2010 (15:02)  
-> Neonym: Zatímco dnes na trati Pha-Plz jezdí připychové vlaky, že... Taková úvaha je zcela bezpředmětná, ČD nenutí ani dnes, aby vlaky do Plzně zlepšovaly a nelze odvozovat, že vlivem budoucí konkurence na relaci Pha - Ova budou do Plzně stále jezdit Béčka.
A propos: Kdo říká, že na této trati budou vždy jezdit ČD?
registrovaný uživatel Neonym  mail  
26.10.2010 (14:53)  
Luxian: Možná to, že když bude veškerá konkurence na trati Pha-Ova, tak na Pha-Plz se nikdo nebude muset snažit o zlepšení. Dráhy budou kupovat lepší vlaky dále jen na Pha-Ova a ostatní budou do konce životů jezdit jen v Bčkách
26.10.2010 (14:52)  
-> turista: tato kvalita je ovšem dostupná jenom na vybraných relacích, na úkor relací ostatních

Prosím? Takže když RJ nebo RE začnou jezdit relaci Pha-Ova s kvalitnějšími službami než ČD, tak kvalita vlaků na relaci Pha - Plzeň klesne? Nebo co tím chtěl autor říci?


Jen konstatuju aktuální stav. Prostě když stát v roli objednatele rezignuje za vyžadování a kontrolu kvality a nechá to na "trhu", pak logicky ta kvalita bude jenom tam, kde bude ten trh. Tj. jen na lukrativních relacích a nikoli na dotovaných.
26.10.2010 (14:48)  
Ted je to v podstate jedna firma a stejne to nenavazuje (rozhodne ne vsechno vusude).

Soukromí dopravci se ovšem o žádné návaznosti ani nesnaží: prostě stanoví odjezd 8:00, 9:00, 10:00 atd. a je to. Nebo klidně souběh s místním dotovaným busem. A není na ně žádná páka, jak to změnit (když nepočítám přidělování dopravní cesty na železnici).

Pokud jde o kombinaci vlak/vlak, tak i zde ta obava jiz byla vyvracena.

Mluvil jsem o Opava-Praha právě proto, že je to dnes typická kombinace vlak/vlak a tedy jedna přepravní smlouva. Jak byla obava vyvrácena? Jestli někde nějaký dopravce něco plácnul o budoucím záměru uznávat doklady, to neberu. Uznávání musí být podmínkou licence, jinak to nepovažuju za systém.

vsichni si budou kupovat ty levnejsi jizdenky a jezdit na ne u toho drazsiho. Napiseamysli...
???
Psal jsem přece, že si ten případný rozdíl doplatí. Tržby se samozřejmě vhodně rozklíčují.
registrovaný uživatel bugear 
26.10.2010 (14:21)  
PS: Bez toho regulatora by se jako do jine site dovolat nedalo? Ti operatori by se proste sprajcli a kdo by chtel volat jinam, tak toho by nespojili?

Jako jo, rozhodování o povinném propojení by se dalo přesunout na soud, sice nevím nakolik by byl schopný vytvořit potřebné kalkulace, ale asi by to nějak šlo.

@MZ: Jízdní doba 3 hodiny a stavění "v každé díře" obávám se nejde dohromady. A trasy s krásnými 30min. obraty jim při návalu okolo Prahy nikdo nedá.
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.10.2010 (14:14)  
-> turista: tato kvalita je ovšem dostupná jenom na vybraných relacích, na úkor relací ostatních


Prosím? Takže když RJ nebo RE začnou jezdit relaci Pha-Ova s kvalitnějšími službami než ČD, tak kvalita vlaků na relaci Pha - Plzeň klesne? Nebo co tím chtěl autor říci?
registrovaný uživatel Luxian  mail  
26.10.2010 (14:09)  
Jojo, MB - Šumperk nebo MB - Teplice, to jsou prostě realce, na kterých má smysl udržovat přímé linky... A je nepodstatné, že se pracovní spádové oblasti výrazně změnili vlivem proměny celého hospodářství, tím se změnily i přepravní proudy a že lidé dnes do práce dojíždí hlavně do Prahy. Prostě před 20 lety to takhle jezdilo a tak to bylo nejlepší!

PS. Kolik lidí takhle denně cestuje přímo z MB do Šumperka a naopak? Tak dva?
registrovaný uživatel M 
26.10.2010 (13:38)  
turisto, akorat ze....
Casove navaznosti nejsou nijak navazane na to, kolik ruznych firem ty vlaky taha. Ted je to v podstate jedna firma a stejne to nenavazuje (rozhodne ne vsechno vusude). Takze kdyz bude firem vic, tak se v tomhle nema co zhorsit...
Pokud jde o trasu Opava-Praha, tak pokud to bude bus/vlak (ono staci i ostravska MHD/vlak), tak s prichodem dalsich firem tahajicich vlacky se opet nic nezmeni, protoze jeden listek neni mozne pouzit ani dnes. Pokud jde o kombinaci vlak/vlak, tak i zde ta obava jiz byla vyvracena.
Co dal? Jeste bys mohl napsat, ze kdyz bude vice dopravcu (treba Praha-Ostrava), tak tim vyrazne utrpi kvalita prepravy v teto relaci (pricemz je zcela nepodstatne, ze s vyjimkou SC se stejne nema co zhorsit).
Samozrejme, pokud se snazis jen obhajovat ten bozsky jednotny tarif, tak OK. Ale s poctem firem zahajicich vlaky (podstata clanku) to nesouvisi v podstate vubec...

PS: Kdyz jednotny tarif bude znamenat uznavani jizdenek, ale nikoliv stejne ceny, tak to asi moc fungovat nebude, protoze vsichni si budou kupovat ty levnejsi jizdenky a jezdit na ne u toho drazsiho. Napiseamysli...

rpet (3) - no ale tech autobusu, co jezdilo (hlavne o sobotach). Boleslav-Sumperk primej autobus 6x tydne!!!
26.10.2010 (13:20)  
6. danovy poplatnik rad ozeli kvalitu nabizene sluzby, je-li tato podporena celostatne platnym jednotnym tarifem jizdneho

- tato kvalita je ovšem dostupná jenom na vybraných relacích, na úkor relací ostatních

- opět vytáhnu profláklé Švýcarsko. Jednotný tarif tam mají. Kdyby ho zrušili, zvýšila by se jim kvalita služby? Neodradilo by to např. současné majitele General-Abo?

- integrace není jen tarif, ale i časové návaznosti (přestup do X minut), místní návaznosti (bus zajíždí až k nádraží)

stejna cena za chlast, ciga, rohliky i mandarinky

- jednotný tarif nemusí nutně znamenat stejnou cenu u všech dopravců. Např. koupíte si základní lístek Praha-Ostrava-Opava, za který lze jet u dopravce Franta a ČD. Ovšem zdržíte se a musíte jet do Ostravy s Pepou, který má stewardky nahoře bez a proto je jízdné vyšší. Vaše jízdenka pro Frantu ale nepropadne, doplatíte jen ten rozdíl. Následná cesta do Opavy proběhne pozdějším spojem s ČD bez komplikací.

- a mimochodem, stejná cena za "cíga" je i teď
registrovaný uživatel rpet  mail  
26.10.2010 (12:46)  
z bodu cislo "3" predchozi analogie vyjimam mandarinky, matka mi prave potvrdila, ze pred dvaceti lety v tuto dobu byly stale nedostatkovym artiklem, tudiz nebyly na trhu volne k dostani, stejne jako cistici pasta na myti nadobi, dvouvrstvy toaletni papir "400" utrzku a nedostatkove SAVO.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko