Praha — Třetí dopravce na trase Praha – Ostrava od prosince 2012, taková je představa firmy RAPID Express, a.s., jež by jako další ráda vstoupila na trh dálkové i regionální drážní dopravy v Česku. Avizovaný projekt by měl na komerčně nejzajímavější trasu přinést vlakové spoje, vedené v dvouhodinovém intervalu elektrickými jednotkami Stadler FLIRT, jejichž pořízení potvrdil i výrobce jednotek. Společnost pod vedením syna někdejšího většinového majitele potravinářského koncernu Hamé Leoše Novotného by se ale v budoucnu pod obchodní značkou RAPID Regio ráda ucházela také o veřejné zakázky v regionální dopravě. Firma RAPID Express, sídlící na pražském Žižkově, zatím v České republice nemá licenci dopravce a své další kroky nechce blíže komentovat. Finanční zajištění projektu vlastních dálkových vlaků by měl poskytovat investiční fond Aakon Capital, patřící rovněž rodině Novotných.
Česká média dávají informace o záměrech RAPID Expressu do souvislosti především s připravovaným projektem dopravce RegioJet, který chce své vlaky InterCity na trase Praha – Ostrava – Žilina naplno rozběhnout v létě příštího roku s pomocí devíti lokomotiv řady 162 a 50 osobními vozy klasické stavby od zatím neznámého dodavatele. Pražský konkurent chce naopak sáhnout po elektrických jednotkách FLIRT švýcarského výrobce Stadler Rail, jež jsou v současnosti jako jediné ve své kategorii schválené pro provoz na české železniční síti, byť zatím pouze na střídavém systému 25 kV/50 Hz. Vedle perspektivní linky Praha – Ostrava se RAPID Express bude chtít prosadit také na dalších rychlíkových linkách, což by mu mohla umožnit postupná liberalizace trhu dálkové vnitrostátní dopravy. Tu chce ministerstvo dopravy rozběhnout už příští rok vypsáním dvou výběrových řízení na soubory linek na severní Moravě a v severozápadních Čechách.
Zdroj: E15, iDNES, Rapid Express, Stadler Rail, Obchodní rejstřík ČR, ŽelPage

A propos: Kdo říká, že na této trati budou vždy jezdit ČD?
Prosím? Takže když RJ nebo RE začnou jezdit relaci Pha-Ova s kvalitnějšími službami než ČD, tak kvalita vlaků na relaci Pha - Plzeň klesne? Nebo co tím chtěl autor říci?
Jen konstatuju aktuální stav. Prostě když stát v roli objednatele rezignuje za vyžadování a kontrolu kvality a nechá to na "trhu", pak logicky ta kvalita bude jenom tam, kde bude ten trh. Tj. jen na lukrativních relacích a nikoli na dotovaných.
Soukromí dopravci se ovšem o žádné návaznosti ani nesnaží: prostě stanoví odjezd 8:00, 9:00, 10:00 atd. a je to. Nebo klidně souběh s místním dotovaným busem. A není na ně žádná páka, jak to změnit (když nepočítám přidělování dopravní cesty na železnici).
Pokud jde o kombinaci vlak/vlak, tak i zde ta obava jiz byla vyvracena.
Mluvil jsem o Opava-Praha právě proto, že je to dnes typická kombinace vlak/vlak a tedy jedna přepravní smlouva. Jak byla obava vyvrácena? Jestli někde nějaký dopravce něco plácnul o budoucím záměru uznávat doklady, to neberu. Uznávání musí být podmínkou licence, jinak to nepovažuju za systém.
vsichni si budou kupovat ty levnejsi jizdenky a jezdit na ne u toho drazsiho. Napiseamysli...
???
Psal jsem přece, že si ten případný rozdíl doplatí. Tržby se samozřejmě vhodně rozklíčují.
Jako jo, rozhodování o povinném propojení by se dalo přesunout na soud, sice nevím nakolik by byl schopný vytvořit potřebné kalkulace, ale asi by to nějak šlo.
@MZ: Jízdní doba 3 hodiny a stavění "v každé díře" obávám se nejde dohromady. A trasy s krásnými 30min. obraty jim při návalu okolo Prahy nikdo nedá.
Prosím? Takže když RJ nebo RE začnou jezdit relaci Pha-Ova s kvalitnějšími službami než ČD, tak kvalita vlaků na relaci Pha - Plzeň klesne? Nebo co tím chtěl autor říci?
PS. Kolik lidí takhle denně cestuje přímo z MB do Šumperka a naopak? Tak dva?
Casove navaznosti nejsou nijak navazane na to, kolik ruznych firem ty vlaky taha. Ted je to v podstate jedna firma a stejne to nenavazuje (rozhodne ne vsechno vusude). Takze kdyz bude firem vic, tak se v tomhle nema co zhorsit...
Pokud jde o trasu Opava-Praha, tak pokud to bude bus/vlak (ono staci i ostravska MHD/vlak), tak s prichodem dalsich firem tahajicich vlacky se opet nic nezmeni, protoze jeden listek neni mozne pouzit ani dnes. Pokud jde o kombinaci vlak/vlak, tak i zde ta obava jiz byla vyvracena.
Co dal? Jeste bys mohl napsat, ze kdyz bude vice dopravcu (treba Praha-Ostrava), tak tim vyrazne utrpi kvalita prepravy v teto relaci (pricemz je zcela nepodstatne, ze s vyjimkou SC se stejne nema co zhorsit).
Samozrejme, pokud se snazis jen obhajovat ten bozsky jednotny tarif, tak OK. Ale s poctem firem zahajicich vlaky (podstata clanku) to nesouvisi v podstate vubec...
PS: Kdyz jednotny tarif bude znamenat uznavani jizdenek, ale nikoliv stejne ceny, tak to asi moc fungovat nebude, protoze vsichni si budou kupovat ty levnejsi jizdenky a jezdit na ne u toho drazsiho. Napiseamysli...
rpet (3) - no ale tech autobusu, co jezdilo (hlavne o sobotach). Boleslav-Sumperk primej autobus 6x tydne!!!
- tato kvalita je ovšem dostupná jenom na vybraných relacích, na úkor relací ostatních
- opět vytáhnu profláklé Švýcarsko. Jednotný tarif tam mají. Kdyby ho zrušili, zvýšila by se jim kvalita služby? Neodradilo by to např. současné majitele General-Abo?
- integrace není jen tarif, ale i časové návaznosti (přestup do X minut), místní návaznosti (bus zajíždí až k nádraží)
stejna cena za chlast, ciga, rohliky i mandarinky
- jednotný tarif nemusí nutně znamenat stejnou cenu u všech dopravců. Např. koupíte si základní lístek Praha-Ostrava-Opava, za který lze jet u dopravce Franta a ČD. Ovšem zdržíte se a musíte jet do Ostravy s Pepou, který má stewardky nahoře bez a proto je jízdné vyšší. Vaše jízdenka pro Frantu ale nepropadne, doplatíte jen ten rozdíl. Následná cesta do Opavy proběhne pozdějším spojem s ČD bez komplikací.
- a mimochodem, stejná cena za "cíga" je i teď
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











