Praha — Ministerstvo dopravy (MD) požádalo Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) o okamžité zastavení veškerých staveb na dopravní infrastruktuře, které probíhají. Výjimkou jsou místa, kde nelze po zastavení zaručit bezpečný provoz. Stop stav se týká asi 15 staveb, zejména na III. a IV. koridoru nebo klíčové rekonstrukce stanice Přerov. Informovali jsme i o projektu rekonstrukce nádraží Olomouc nebo elektrifikace trati Otrokovice – Vizovice, kde byly zastaveny již přípravné práce a vypsání výběrového řízení. Účelem tohoto zastavení je zejména prověření veškerých smluv, jestli jsou plněny časové, kvalitativní i finanční závazky. Zastaveno je i proplácení faktur stavebním firmám. Tým, který prověří veškeré stavební projekty, povede Pavel Habarta, který bude na SŽDC zastávat nově vytvořenou pozici náměstka pro audit. Dříve působil jako krizový manažer v ČD–Telematika. Ministr Vít Bárta na tiskové konferenci připustil i vyjednávání s firmami o slevách a dalších úlevách. Ty však mnoho úspor nenabízí — v návrhu je vyškrtání některých dílčích prvků z projektů, např. protihlukové stěny v místech, kde nejsou bezprostředně nutné. Jejich výstavba byla ostatně kritizována dopravními odborníky i veřejností. Stavby mohou být po prověření opět rozběhnuty. Investice do údržby nebudou nijak omezeny.
| 9.8.2010 (15:30)
Na druhé straně Evropská komise trvá na tom, že se její dotace rozdělí na polovinu mezi silnici a železnici. Proto rozpočet dopravního fondu nemůže přesunout větší částky z železničních investic na silnice.
Na druhou stranu jsou v tom seznamu zase nesmysly, protože Tábor - Doubí už je dávno hotovo a naopak tam chybí připravená k zahájení stavba Horusice - Veselí
http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=675004
Uplne pohrbeni zeleznice. A tech penez, co budeme muset vrat do Bruselu!
Ja to beru jak to je.
junkrs - situace by se velmi vyrazne zhorsila, nicmene bylo by to mozne. Opacny stav (jen zeleznice a zadne silnice) je ale zhola nemozny. Sim nepsal nic o tom, ze zeleznice je zbytecna (jeste jednou - zbytny a zbytecny nejsou stejna slova...). On psal na tema, ktera z obou infrastruktur je dulezitejsi a proc (protoze jedna muze nejakym zpusobem fungovat sama, druha nikoliv). Pozitivni vliv koexistence obou rovnez nikdo nezpochybnil. Rozvijeni debat na tema, co by se stalo treba bez metra je irelevantni, protoze to neni na poradu dne. Naopak treba zruseni trate Breclav-Znojmo by neznamenalo zadny problem a doprava na jihu Moravy by jiste nezkolabovala...
Je jasné, že silnice a silniční doprava pro svůj provoz nebo pro svoje stavby železnici nepotřebují. Ale dovedete si představit ten provoz? Zrušit železnici by bylo třeba jako zrušit MHD včetně metra a dokážete si pak představit to ideální a vysněné cestování třeba po Praze v dopravní špičce? Ono ne že by to teď mimo špičku bylo výrazně jiný...
Železnice má doplňovat silnici a být variantou bezpečnějšího, pohodlnějšího a v zemích, kde to již pochopili, i rychlejšího cestování, než přináší silnice. Ono když se to vezme kolem a kolem by se mohla zrušit i lodní a letecká doprava a cestovat jenom auty. Nebo zrušit i silnice a chodit po svých:-)
Tvrdit, že Svitavy jsou lepší než Barcelona, je kravina, na rozdíl od (rozumné) podpory železniční dopravy. Nikde jsem nepsal, že jsou silnice k ničemu, ani že by se měly přestat stavět dálnice kvůli železnici, ani žádné podobné nesmysly.
Mimochodem, jezdím autem mnohem víc než vlakem...
Ale jak jsem psal, pravidelný návštěvník tohoto serveru, kterého nechává zcela klidným, že se veškeré finance pro železniční infrastrukturu přelily do silniční dopravy, mě trochu udivuje... Pro mě by to bylo něco jako ztráta času. Nebo bych byl u článků o parních mašinách a ne u tohoto. Ale je to samozřejmě každého věc, nic proti Vám.
Je jiste krasne, ze stavitele zhotovuji nejruznejsi vychytavky, jenze je to tak lehce situace cloveka, kterej auto chce na denni dojeti peti kilometru do prace a koupi si trojlitrovej diesel s tempomatem.
Nepochybuji o tom, ze krizovatka Ostrava-Svinov ma svuj smysl. Soucasne ale nepochybuji o tom, ze byla udelana zbytecne draho. ne ve smyslu, ze by byla predrazena, ale ve smyslu, ze se postavilo vice, nez byla treba.
Slavne VRT jsou v soucasne dobe ostatne presne z tohoto ranku.
Mohu napriklad, jakozto fanda do vlacku, vlastnit auto nebo je to zapovezeno? Pripadne aspon kolo? Mohu vyjadrit nazor, ze sanitky a popelari musi jezdit po silnici a proto jsou silnice nezbytne, zatimco mnohe koleje zbytne (zbytne neni synonymum pro zbytecne) jsou, protoze je mozne je substitovat silnici?
A jaky zaslouzi trest treba jisty fotograf topic (dovolim si ho oznacit za fandu parnich stroju), kdyz pojede elektrickym vlakem (jednak protoze parni uz moc nejezdi, dvak protoze je to elektrickym rychlejsi)? Spalit vsechny jeho fotky parnich lokomotiv, protoze "zradil"?
PS: A kdybych uctival Hitlera, tak bych vsechny matematicke ulohy musel povinne doresit do vysledku x=18, jinak jsem anarchista, ze..?
Problém je v tom, že novináři píší úplné pitomosti. Dneska proběhla všemi mainstream médii zpráva o tom, kterak blesk rozpůlil při přistání B737-700 na tři části. Se stejným porozuměním problematice jiný pan "redachtór" napsal o tom, jak se za několik set milionů buduje "zbytečné" patro křižovatky kvůli napojení vesnice o 100 chalupách, nebo tu nebetyčnou zhovadilost o mostu z lesa do lesa, který je širší než dvě standardní 4proudové dálnice a ve "stropě" má oválné otvory.
No, je pravda, že být na řelezničním webu a neuznávat podporu železnice mi přijde dost zvláštní...ale jsou tu i články a fotky historických vozidel tak asi proto. Ale tím Vám Váš názor samozřejmě neberu, i když mi přijde jako ze začátku 90 let u nás a ze začátku 70tých na západě...
Je pravda, že ten bývalý poměr 50:50 byl solidní, určitě si z tohoto pohledu nemohla želenice stěžovat. A přežil i pravicové vlády...až do teď.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










