České Budějovice — Jihočeský kraj uvažuje o vypsání výběrového řízení na provoz osobních vlaků na lokálkách v Pošumaví. Zájem projevila především společnost RegioJet. Změna dopravce by se mohla týkat tratí 194, 197 a 198. Pokud by chtěly tyto tratě dál provozovat České dráhy, musí na provozu šetřit. Právě RegioJet totiž slibuje nižší provozní náklady a moderní nízkopodlažní motorové jednotky, což by v porovnání s vozidly nasazovanými v současné době znamenalo razantní nárůst kvality služeb a pohodlí. Dráhy se však brání tím, že již minulý rok se jim v kraji podařilo ušetřit 30 milionů korun a další úspory budou hledat těžko. Krajský ředitel ČD Jiří Kafka vidí problém především ve stoupajících nákladech na elektřinu a naftu. Přestože kraj uzavřel s ČD desetiletou smlouvu, nic mu nebrání ve vypsání výběrového řízení. Ve smlouvě je totiž zmínka o tom, že kraj může část závazku zrušit.
Šumavské tratě využívají především turisté, kteří s sebou často převáží v letní sezóně kolo, resp. v zimě lyže. Nemalou část cestujících tvoří také vodáci. V provozu převládají soupravy složené z motorových vozů řady 810 a přívěsných vozů Btax a BDtax. Nevhodnost nasazovaných vozidel jistě není nutno dále rozvádět. Ať už z důvodu velmi špatných trakčních vlastností, absence nízkopodlažního nástupu, či nemožnosti dostatečného větrání. Jedinou soupravou v „klasice“ je zde rychlík Šumava z Prahy přes České Budějovice a Krumlov do Nového údolí a zpět. Tento spoj má být však bohužel příští rok zrušen a Šumava tak ztratí přímé spojení s hlavním městem. Na osobní vlaky by se ale zčásti měly vrátit klasické soupravy tažené motorovou lokomotivou.
Zdroj: ČT24
| 9.9.2010 (7:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Jak krasne bylo kdyz sem jezdil Sumavou z Susice do Prahy, krasa ... :-) skoda, ze jiz historie a ze CD rusi i co by pretrvat melo :-(((
Panu Jancurovi preju at se dari a vytlaci prehistorii v podani CD kde to jen pujde. Na draze v aktualni stavu vic nez kde jindy se vyplati, ze konkurence ozdravi situaci.
Dokud nebude záměr vypsat výběrové řízení na zmíněný soubor tratí zveřejněn ve Věstníku Evropské unie, tak bych setrvával v klidu a chápal bych to ze strany kraje jako rétorické cvičení.
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










