..: Jihočeský kraj chce vypsat výběrové řízení na pošumavské tratě :..

Osobní vlak ČD na Šumavě, foto: Pavel Martoch České Budějovice — Jihočeský kraj uvažuje o vypsání výběrového řízení na provoz osobních vlaků na lokálkách v Pošumaví. Zájem projevila především společnost RegioJet. Změna dopravce by se mohla týkat tratí 194, 197 a 198. Pokud by chtěly tyto tratě dál provozovat České dráhy, musí na provozu šetřit. Právě RegioJet totiž slibuje nižší provozní náklady a moderní nízkopodlažní motorové jednotky, což by v porovnání s vozidly nasazovanými v současné době znamenalo razantní nárůst kvality služeb a pohodlí. Dráhy se však brání tím, že již minulý rok se jim v kraji podařilo ušetřit 30 milionů korun a další úspory budou hledat těžko. Krajský ředitel ČD Jiří Kafka vidí problém především ve stoupajících nákladech na elektřinu a naftu. Přestože kraj uzavřel s ČD desetiletou smlouvu, nic mu nebrání ve vypsání výběrového řízení. Ve smlouvě je totiž zmínka o tom, že kraj může část závazku zrušit.

Šumavské tratě využívají především turisté, kteří s sebou často převáží v letní sezóně kolo, resp. v zimě lyže. Nemalou část cestujících tvoří také vodáci. V provozu převládají soupravy složené z motorových vozů řady 810 a přívěsných vozů Btax a BDtax. Nevhodnost nasazovaných vozidel jistě není nutno dále rozvádět. Ať už z důvodu velmi špatných trakčních vlastností, absence nízkopodlažního nástupu, či nemožnosti dostatečného větrání. Jedinou soupravou v „klasice“ je zde rychlík Šumava z Prahy přes České Budějovice a Krumlov do Nového údolí a zpět. Tento spoj má být však bohužel příští rok zrušen a Šumava tak ztratí přímé spojení s hlavním městem. Na osobní vlaky by se ale zčásti měly vrátit klasické soupravy tažené motorovou lokomotivou.

Zdroj: ČT24


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 9.9.2010 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Jihočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
09.09.2010 (20:04)  
Ad MZ: A kdo by s ním jezdil? Tedy kromě režijkářů. Hlavně mi teď neříkejte, že režijkáři jsou taky lidi.
09.09.2010 (18:41)  
Z časového hlediska je Šumava ve stávající poloze do NÚ nesmysl, pro turistiku celkem "k ničemu". Logiku měl vlak jedoucí kolem 0.00 z Prahy HLN, aby kolem 7.00/8.00 mohl turista vyrazit z Oudolí "do světa' ... a vracel se kolem 18.00 někde z Horní Plané/Nové Pece nebo tak do Prahy na přípoje ...
registrovaný uživatel kotel 
09.09.2010 (17:46)  
Snad si zde ještě odpracují svou poslední službu bardotky a vozy Btmo..
registrovaný uživatel tarten 
09.09.2010 (14:04)  
Schválně, jestli to vyhraje konsorcium ČD-RegioJet-JHMD. ;-)
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
09.09.2010 (9:22)  
Hlavně na 194 by se mělo jezdit něčím jiným, než stávající obvyklou sestavou 810+3x010+810. To není cestování, ale utrpení.
registrovaný uživatel lwq  mail  
09.09.2010 (9:09)  
Ja za zmenou R Sumava do Noveho Udoli a v teto trase vubec povazuji za cileny ucel ho zrusit. Kdyz bude tak silena cestovni doba a trasa, tak to prece nikdo poradne nebude vyuzivat a bude o duvod navic ho zrusit.

Jak krasne bylo kdyz sem jezdil Sumavou z Susice do Prahy, krasa ... :-) skoda, ze jiz historie a ze CD rusi i co by pretrvat melo :-(((

Panu Jancurovi preju at se dari a vytlaci prehistorii v podani CD kde to jen pujde. Na draze v aktualni stavu vic nez kde jindy se vyplati, ze konkurence ozdravi situaci.
09.09.2010 (8:55)  
Dovolím si přidat skeptický názor:
Dokud nebude záměr vypsat výběrové řízení na zmíněný soubor tratí zveřejněn ve Věstníku Evropské unie, tak bych setrvával v klidu a chápal bych to ze strany kraje jako rétorické cvičení.
09.09.2010 (7:31)  
K rychlíku: No, přímé spojení s hlavním městem to sice je, ale ta celková jízdní doba je příšerná. Loni jsem tím jel. Tuším, že to jede pět až šest hodin a že do Prahy přímo kromě mě nejel asi nikdo, vše se vyměnilo v Budějovicích. Pokud by SŽDC dokázala vylepšit stav tratě z Budějovic na Šumavu a rychlík stavěl skutečně jen ve významných uzlech, přičemž dost by se hodil i elektrický pohon pro rychlejší rozjezdy a lepší zvládání kopců (s úsporou rekuperací), asi by si takový spoj své cestující našel. Myslím, že za stávajícího stavu je přestup na cestě jen vhodnou možností k protažení se po příliš dlouhém sezení. Jinak od Lipna a zejména od Krumlova do Budějovic obsazení slušné, dále od Veselí a Tábora do Prahy také, ale na to netřeba přímý spoj, stačí spěšný vlak (Pasov -) Nové Údolí - ČK - ČB a standardní rychlíky ČB - Praha. Jinak jsem zvědav, jak to dopadne. Lepší kulturu cestování by to určitě chtělo, už stávající zajíždění rakouských souprav je příjemnou změnou.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko