..: Rekonstrukce trolejového vedení na ŽZO Cerhenice :..

124.601 na ZŽO Cerhenice, foto: Chary Cerhenice — V průběhu letošního měsíce srpna probíhala, po nedávné rekonstrukci napájecí stanice a postupné rekonstrukci kolejového svršku, také rekonstrukce trolejového vedení na velkém zkušebním okruhu u Cerhenic, aby mohl opět vyhovět zvyšujícím se potřebám zákazníků a také evropským normám TSI. Okruh byl elektrifikován již v roce 1965. Dřívější vozidla disponovala výkonem 3 – 4 MW, což plně vyhovovalo parametrům trakčního vedení s maximálním proudovým odběrem 2200 A, průřezem měděného trolejového drátu 150 mm2, nosným měděným lanem 120 mm2, zesilovacím lanem 240 mm2 z hliníku s železným jádrem (AlFe6) a v neposlední řadě maximální rychlostí 200 km/h. Nové trakční vedení bude umožňovat testování vozidel s trvalým výkonem až 10 MW, maximálním proudovým odběrem 3400 A a maximální rychlostí 230 km/h. Trolejové vedení je nově tvořeno, tak jako dříve, měděným trolejovým drátem o průřezu 150 mm2, nosným měděným lanem 120 mm2 a nově dvojitým zesilovacím měděným lanem s průřezy 240 mm2. U obnovy vedení se počítá s příspěvkem Evropské unie v rámci třetí výzvy programu POTENCIÁL.

Zdroj: Výzkumný ústav železniční


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 16.9.2010 (11:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus ČR Středočeský


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer SYN 
18.09.2010 (9:01)  
Tak abych dal oběma předřečníkům zapravdu - pro střídavý proud to úplně jedno není (viz povrchový jev neboli skinefekt) ale na druhé straně při frekvencích < 51Hz ho můžeme úspěšně zanedbat, reálně se projevuje až někde u rádiových frekvencí...
Registrierter Benutzer Týnec 
17.09.2010 (23:33)  
to tarten:...příspěvek za každou cenu, nebo nějaká vyšší dívčí?...průřez=pí*poloměr na druhou...:-))...takže je to šumák....proud kupodivu teče stále stejně....
Registrierter Benutzer tarten 
17.09.2010 (20:32)  
Asi budem pokračovat v rádio Jerevan. :-)

Aleš Liesk.: ...zjednodušili 2x120 na 240
Kdo měl co zjednodušit? Zdroj (teď?) píše o starém 240mm2 AlFe6 a novém 2x240mm2 Cu.

hlediska elektrického je důležitý ten průřez a jestli to je jediné lano či 2 paralelně je víceméně jedno
U stejnosměrného proudu je důležitý průřez, u střídavého průměr, takže to jedno není.
:-)
17.09.2010 (10:40)  
KarelWolf: to, že zjednodušili 2x120 na 240, jako podstatnou chybu nevidím (z hlediska elektrického je důležitý ten průřez a jestli to je jediné lano či 2 paralelně je víceméně jedno).
Dále bych nesouhlasil s tím, že je to zbytečně předimenzované. Okruh se dá různě pozapojovat a tuším tam jde udělat i jednostranné napájení. No a když se zkouší vozidla na 1500 V, tak to s dovoleným úbytkem vypadá jak?
17.09.2010 (9:52)  
Jak už tu Karel napsal AlFe není slitina hliníku a železa, to by snad ani nedrželo pohromadě. Nemohl by se tady založit nějaký technický slovníček, aby se nikdo neptal, jak vypadá přivolávačka a aby se zbytečně neplýtvalo místem?
17.09.2010 (0:39)  
Tento clanek a diskuse pod nim pripomina legendarni anekdoty o radiu Jerevan... :-)
Registrierter Benutzer wondon 
16.09.2010 (22:34)  
"zesilovacím lanem 240 mm2 ze slitiny hliníku s železem (AlFe6)" Zesilovací vedení ZV je tvořeno lanem AlFe, což není slitina, ale ocelová duše, kolem které je plášť tvořený hliníkovým lanem. Ocel - pevnost, hliník - dobré elektrické vlastnosti (dobrá vodivost, malý odpor).
"nově dvojitým zesilovacím měděným lanem s průřezy 240 mm2". Ověřte si údaje - měděné lano je správně, ale průřez je "pouze" 2x 120 mm2 a i to je zbytečně předimenzované.
Registrierter Benutzer -xdas- 
16.09.2010 (20:29)  
Jak je to s poloměrem tělesa velkého okruhu? Půjde po výměně trolejového vedení jezdit rychlostí 230 km/h v celé délce?
16.09.2010 (19:44)  
A už to tam opravili?
trakční vedení mělo parametry na proudové zatížení pro stejnosměrnou trakci 3 kV a napěťově bylo dimenzováno na střídavou trakci 25 kV je přece naprosto korektní .. podle jednoduchýho vzorečku je to proudové zatížení oněch 2200 A pro 3 kV (resp. při poklesu napětí zatíženim zdroje, při jmenovitym napětí by to chtělo měnírnu přes 6 MW) zatimco pro 25 kV jen nějakých 150 A, na což by stačily daleko tenčí dráty. Ale zase to musí být velkoryseji izolováno (v roce 65, dneska jsou už snad jen "obojživelný" izolátory) .. prostě univerzální napájení pro celej rozsah.

Možná tam v první fázi vypadlo to "napěťově dimenzováno", odborníci se rádi vyjadřujou stručně, protože nevěděj že laik pak nepochopí :-)
Registrierter Benutzer Týnec 
16.09.2010 (11:25)  
Dobrý den, článek je to zajímavý, nicméně nevím do jaké míry je autor zdatný odborník v oboru elektro. Formulace věty "Okruh byl elektrifikován již v roce 1965 trakčním vedením s maximálním proudovým zatížením pro stejnosměrnou trakci 3 kV a střídavou trakci 25 kV." je zavádějící a nic neříkající. Jednotkou proudu je ampér, v tomto větném spojení je hovořeno o proudu ve spojitosti se jmenovitým napájecím napětím.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko