..: České dráhy přes Vánoce revidují výběrová řízení :..

CZ-ČD 50 54 82-78 033-3 BDbmsee v nátěru Najbrt, Praha–Libeň, foto: Michal Tvrdík Praha — (Aktualizováno 27. prosince 18.18) České dráhy těsně před Vánoci vyhlásily další výběrové řízení na modernizaci osobních vagonů. Bohužel, další dvě výběrová řízení byla naopak zrušena. Taková je bilance dle obchodního věstníku. Nově vyhlášeným tendrem je již předem ohlášená modernizace celkem 64 víceúčelových osobních vozů BDbmsee/BDbmrsee (od listopadu 2011 jsou nově přeznačovány na BDhmsee/BDbmsee). Celá zakázka v odhadované hodnotě 1,53 miliardy korun (23,9 milionu za vůz) má být hotova do šestatřiceti měsíců od podepsání kontraktu. Není bez zajímavosti rychlost, s jakou se tento tendr má uzavírat. Obálky s nabídkami se mají na generálním ředitelství otevírat již 28. ledna příštího roku, tedy sotva měsíc po vyhlášení výběrového řízení. Jeden podobný modernizační projekt takových vozů jsme již představili – první exemplář řady Bdghmeer obdržel dopravce ZSSK od ŽOS Trnava již koncem února tohoto roku.

České dráhy doposud nezveřejnily podrobnosti o této rekonstrukci, dá se ale předpokládat, že půjdou v duchu nejnovějších modernizací. Vozy tedy nejspíš dostanou klimatizaci, vakuová WC, zásuvky na 230 V, audiovizuální informační systém včetně rezervačního, podvozky budou upraveny dosazením kolejnicové brzdy. Podle dřívějších informací mají být vozy nově ve velkoprostorovém uspořádání s plošinou pro vozíčkáře a uzpůsobeny pro převoz jízdních kol. Takto modernizované vozy by měly dostat plánované označení Bbdmpsee. V podobném duchu bychom se v nejbližší době měli dočkat ještě vyhlášení výběrového řízení na modernizaci vozů Bmee.

Zrušená výběrová řízení

regio_shuttle_rs1, foto: Tomáš Poslušný Současně s vyhlášením výše zmíněného výběrového řízení byla jiná dvě zrušena. První se týká vybavení 600 železničních kolejových vozidel Českých drah vozidlovými radiostanicemi GSM–R. Toto výběrové řízení bylo zrušeno z důvodu, že jediná přijatá nabídka byla ze zadávacího řízení vyřazena kvůli nesplnění ekonomických kvalifikačních předpokladů. Druhým zrušeným tendrem je pořízení čtyř nových nízkopodlažních motorových vozů pro Pardubický kraj. Toto zrušení souvisí s úpravou dopravního konceptu na území Pardubického kraje. V této souvislosti se tak zvýšil počet potřebných vozidel ze čtyř na devět. Nové výběrové řízení tak bude vyhlášeno již v průběhu ledna 2011.

Zdroj: Informační systém o veřejných zakázkách – uveřejňovací subsystém (IS VZ US), Železničář 12/2010


JiříK. | 27.12.2010 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
27.12.2010 (12:18)  
Podle mého názoru se žádná modernizace nemůže ekonomicky vypaltit. Když vidím např. Regionovy a jezdím tím prakticky každý den, tak je mi z toho špatně.
Ikdyž třeba zase řídící vozy 954, což je rekonstrukce z poštovních vozů se docela povedly...
27.12.2010 (11:44)  
Konečně! Já už jsem si začínal myslet, že ČD ,,zapomenou" na modernizaci vozů vyrobených v 80.letech. Tipuji, že služebňáky budou podobné dnešnímu Bdghmeer-u, a že ony velkoprostorové nebudou.

PS: Když už jsme u toho - Bdghmeer-ů je vyrobeno 3 ( možná 4 - ten čtvrtý by měl být hotov do 31.12. ). Každý měsíc mají přibýt 2 Bdghmeer-y, což znamená, že poslední Bdghmeer by měl vyjet z Trnavy už v lednu 2011.
Že by mírná spása pro Hradčany, Detvan a Zlínský expres?
27.12.2010 (11:42)  
Formální: ... jiná dvě výběrová řízení byla zrušena, nikoliv byly zrušena. Buďme na kvalitu češtiny alespoň zpola tak přísní, jako na kvalitu vkládaných fotek.
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
27.12.2010 (10:52)  
SYN > auto je auto a vlak je vlak. 23,9 mega za vagon je slušná cena... Původní zůstane nejspíše jen skříň, podvozek a rám.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
27.12.2010 (10:09)  
Jeden vůz RailJetu - cca 38 m Kč, jedna tahle předělávka cca 24 m Kč, no to dává smysl :-)
registrovaný uživatel Sim 
27.12.2010 (9:58)  
Josef Petrák > napsal sem to blbe ... mysleno je to tak, ze RN budou stejne, takze k cemu mit vedle nich jeste normalni motoraky, kdyz by to akorat ukazovalo na nevhodnost RN.
27.12.2010 (9:57)  
Samá rekonstrukce, nebo pro změnu rekonstrukce. Ale skutečný nákup nových vozidel zruší. S čím budou jezdit, až se ČD věkem vše rozpadne? Nebo je to plánovaný ústup z pozice národního dopravce?
27.12.2010 (9:48)  
Zdravím, všechny. Vím, že to není k tématu, ale teď jsem viděl(9:40), jak Českou Třebovou projíždí zřejmě IC 572 směr PHA, vpředu nečinná 380ka a celé to táhlo nějaké eso. Nevíte někdo nějaké podrobnosti?
27.12.2010 (9:30)  
Sim) To je IMO nesmysl. Regíny už dráhy objednaly, takže na jejich nasazení v PK nepotřebují další VŘ.
registrovaný uživatel Sim 
27.12.2010 (9:23)  
Uvidime s cim vyjede (a kdy) RJ ... pokud bude mit nove vozy levnejsi, nez CD reko, opravdu tu neco nevoni.

Btw, to zruseni vyberka na motoraky ... proc mam pocit, ze duvodem je potreba zmenit vstupni podminky tak, aby se tam vesly nove nasmlouvane reginy :-D
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko