..: Vlakem z Paříže do Birminghamu? Možná v roce 2014 :..

Eurostar e320, foto: Der Mobilitäts Manager magazine/National Corridors Initiative Londýn — Svět je plný překvapení a nejinak je tomu i ve Velké Británii. Zatímco ještě ani neoschl inkoust na úředních dokumentech, které kritizují a analyzují nezvládnuté zimní sněžení na celém území Albionu, už se na veřejnost prodrala upřesněná zpráva, která posouvá povědomí o nové verzi vysokorychlostní železnice na území Anglie do reálnějších sfér. Pro čtenáře v ČR může mít tato informace i jiné skryté sdělení: zatímco ministr dopravy České republiky provedl razantní škrty, co se železniční dopravy a výstavby infrastruktury v ČR týče, jeho britský kolega naopak představil monstrózní akci v době, kdy předseda vlády David Cameron oznámil občanům Velké Británie, že je čeká velmi těžký a finančně velmi napjatý rok.

Paris – London (– Birmingham)

Stávající ministr pro dopravu Philip Hammond si nenechal ujít příležitost, aby široké britské Minister of Transport department Philip Hammond, foto: BBC UK Ministr Hammond představil náročný projekt počítající s prodloužením stávající vysokorychlostní tratě z Paříže do Londýna (HS1) do Birminghamu. Nutno podotknout, že se jedná o poměrně přitažlivou myšlenku, neboť by napojením stávající vysokorychlostní tratě, která je ukončena na londýnském nádraží Saint Pancras, na novou vysokorychlostní větev do Birminghamu vznikla velmi konkurenční dopravní železniční tepna nízkorozpočtovým aerolinkám. Ty jsou v oblasti Midlands (území střední části Anglie) velmi aktivní a hojně zastoupené. V tomto případě by se jízdní doba na trase Londýn – Birmingham snížila z dnešních 90 minut na přibližných 50 minut. To je velmi atraktivní rozdíl i ve srovnání s individuální automobilovou dopravou (130 minut).

Ovšem není třeba jásat předčasně. Ministr Hammond představil také rozsah náročných stavebních prací, které budou nezbytné pro spojení stávajícího nádraží London St. Pancras a náběžného terminálu vysokorychlostní tratě HS2 v oblasti Chalk Farm — prostřednictvím tunelu pod Londýnem. Jak pan ministr neváhal podotknout, samozřejmostí budoucího stavebního díla bude i mnoho restrikcí, které budou zohledňovat stávající historickou zástavbu v centru Londýna, a neméně šetrně se bude zohledňovat i soužití rezidentů v okolí stavby s budoucím vysokorychlostním tělesem. Nicméně je zde jasným faktem, že jistým kolizím se v budoucnu ono soužití občanů a HS2 nevyhne. A jak neváhal s notnou dávkou typického anglického suchého humoru podotknout jeden z majitelů pozemku s rezidenčními domy: „Již dnes se těšíme na těleso vysokorychlostní tratě, která povede v dosahu 50 metrů od našich oken. Přátelům jsem již oznámil výběr vstupného při návštěvách našeho bytu, neboť tuto úchvatnou stavbu ve své ložnici ONI mít nebudou.“

Podotýkám, že se vůbec nedivím obavám, které mezi obyvateli výstavbou dotčených městských částí Londýna, panují. Už jen představa nezbytných dopravních omezení po dobu výstavby, jež budou doprovázena stavebním ruchem… Stavba silničního tunelového komplexu v Praze je proti tomu jen takovou dětsky nevinnou hrou.

Heathrow – London: 13 minut

Siemens Velaro e320 (maketa), foto: Wikipedia Commons Samotná výstavba bude rozdělena do dvou fází, kdy ve první z nich bude dokončeno vysokorychlostní spojení mezi Londýnem, Birminghamem a Lichfieldem (plus napojení na již existující HS1 z Paříže). Ve fázi druhé se počítá s pokračováním (rozvětvením) do Manchesteru a Leedsu, při čemž v diskusi je i varianta odbočky na největší letiště v těsné blízkosti Londýna – Heathrow. Tato myšlenka je pochopitelná a neméně atraktivní, neboť letiště v Heathrow by tak získalo velmi kvalitní a velmi rychlé spojení s užším centrem města Londýn.

Parametry budoucí HS2 ještě nebyly na veřejnosti konkretizovány, neboť teprve v těchto dnech bude zahájena povinná veřejná debata, která potrvá tři měsíce a teprve poté budou upřesněny detaily, které mohou být upraveny právě na základě veřejné diskuse. Jedinými dvěma faktory, které jsou již definitivně jasné, je jednak typ souprav, která budou pro provoz na vysokorychlostní trati HS2 použity (Eurostar 320), a termín předpokládaného spuštění provozu HS2 – rok 2014.

Souprava Eurostar 320 je výrobkem společnosti Siemens pod produktovým označením Siemens Velaro e320. Souprava bude pravděpodobně složena ze 16 vozů, celková kapacita soupravy bude 900 pasažérů s maximální provozní rychlostí 320 km/h. Hodnota kontraktu na dodávku souprav činí 700 milionů liber šterlinků.

Zdroj: BBC News


rpet Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 3.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Spojené království


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Woky 
03.01.2011 (21:22)  
Zajímavý článek, ale ten katastrofální překlad je prostě hrozný.
registrovaný uživatel rpet  mail  
03.01.2011 (21:12)  
@ Fabi:
Od zprovoznění HS1 už Eurostar jezdí jenom po úsecích s trolejovým vedením a sběrače pro 750V z třetí kolejnice byly ze souprav odebrány (ale 25kV~ samozřejmě zvládaly vždycky, třeba kvůli francouzským tratím).

v tom pripade by mela byt cela akce docela splavna, nebot heathrow je delany na nadzemnim vedenim, a predpokladam, ze usek London - Birmingham - Manchester bude u HS2 taktez nadzemni trolej...

popravde receno, mit VRT na trase Birmingham - London - Heathrow je docela pecka. a i kdyz se tim samozrejme letecka doprava na Midlands nezrusi, jsem si jisty, ze nizkonakladovky ceka v takovem pripade ubytek pasazeru. ovsem jiny pruser bude, jak si s pripadnymi tranzity cestujicich mezi Heathrow, Victoria, Waterloo, Clapham Junction, Paddington a St. Pancras poradi London underground, ktera je uz ted na hranici kapacitnich moznosti... (muj subjektivni a nicim nepodlozeny nazor).
registrovaný uživatel rpet  mail  
03.01.2011 (21:02)  
@ Tarten:
To se o to nebude soutěžit? Nebo už to Eurostar vysoutěžil?

Nebude se soutezit, provozovatelem bude - at jsem presny a konkretni - HS2 Limited; jestli bude HS2 Ltd. nejak provazana s Eurostar Ltd. nevim, ale zkusim se mrknout do vestniku o obchodnich spolecnostech, tam by neco konkretniho melo byt stoprocentne...

Hm, z toho mi není moc jasné, co se vlastně má dokončit 2018 a co 2025. Těch 7 let tam určitě není na "parkové úpravy" známé z nového spojení. :-)

nechtel jsem to v oprave popisovat cele znovu -:) jsem dnes line -:)
v roce 2018 je predpoklad dokonceni London - Birmingham, do roku 2025 pak zbytek do Manchesteru a spol..
registrovaný uživatel Fabi 
03.01.2011 (19:40)  
ted mi jeste doslo: neni ta napajeci trakce u Eurostaru udelana nejak jinak? protoze co moje vedomosti tusi, tak jih Anglie ma jako napajeci trakcni vedeni kolej
Od zprovoznění HS1 už Eurostar jezdí jenom po úsecích s trolejovým vedením a sběrače pro 750V z třetí kolejnice byly ze souprav odebrány (ale 25kV~ samozřejmě zvládaly vždycky, třeba kvůli francouzským tratím).
registrovaný uživatel tarten 
03.01.2011 (19:28)  
A ty vlaky nakoupí a bude provozovat kdo?
rpet: Eurostar Ltd.


To se o to nebude soutěžit? Nebo už to Eurostar vysoutěžil?

Vystavba zacne nejpozdeji v roce 2014, s predpokladem dokonceni v prvni polovine roku 2018. Kompletni stavba trate HS2 by mela byt dokoncena do roku 2025.

Hm, z toho mi není moc jasné, co se vlastně má dokončit 2018 a co 2025. Těch 7 let tam určitě není na "parkové úpravy" známé z nového spojení. :-)
registrovaný uživatel rpet  mail  
03.01.2011 (17:19)  
@ jk - all:
ano, mate pravdu, spatne jsem si prelozil data uvedena v clanku: spravne tam ma byt, ze:

Vystavba zacne nejpozdeji v roce 2014, s predpokladem dokonceni v prvni polovine roku 2018. Kompletni stavba trate HS2 by mela byt dokoncena do roku 2025.

takze moje omluva za nepresne udaje a diky jk, ktery na tuto chybu upozornil!
registrovaný uživatel rpet  mail  
03.01.2011 (17:10)  
@ jk:
http://www.railnews.co.uk/news/general/2010/12/21-widespread-welcome-for-hs2-announcement.html

zbytek musim jeste vyhrabat na BBC a ostatnich zdrojich, takze chvilku strpeni.
registrovaný uživatel jk 
03.01.2011 (16:26)  
Tak to opravdu nevim, z jakeho zdroje jste pri tvorbe clanku cerpal. Optimisticke odhady jsou nekde na urovni 2017 zacatek stavebnich praci a 2025 zprovozneni. A Eurostary 320 jsou nakupovany pro spojeni Londyn - Kolin/Amsterdam; coz neznemena, ze by se jeste do Birminghamu nemohly projet, ale rozhodne to neni duvod, pro ktery je Eurostar nakupuje.
registrovaný uživatel rpet  mail  
03.01.2011 (16:02)  
@ Oto:
Jak Eurotunnel, tak trať do Birminghamu je na 25 kV, stačí jen trochu upravit průjezd Londýnem.

ted mi jeste doslo: neni ta napajeci trakce u Eurostaru udelana nejak jinak? protoze co moje vedomosti tusi, tak jih Anglie ma jako napajeci trakcni vedeni kolej (vcetne Londyna a London underground...), zatim co Midlands a sever Anglie vc. Skotska by mel mit nadzemni trolejove vedeni... ale nejsem si jisty.
registrovaný uživatel tarten 
03.01.2011 (14:32)  
Tomáš Kraus:
Nicméně libra šterlinků, čili "pound sterlink" je správný název, dle ISO, přestože zní trochu starosvětsky:
http://www.iso.org/iso/support/faqs/faqs_widely_used_standards/widely_used_standards_other/currency_codes/currency_codes_list-1.htm

Luxian:
No nevím nevím, to čínské tempo 13 000 km VRT za 4 roky... ;-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko