..: Revitalizace dolního nádraží v Karlových Varech se odkládá :..

Karlovy Vary d.n. - desiro a regiosprinter, foto: Jiří Randa, JRtrain Karlovy Vary — Nevyužité prostory téměř v centru lázeňského města již delší dobu budí zájem investorů. Nachází se v prostoru dolního nádraží v Karlových Varech, které je nyní v žalostném stavu. Soukromý investor, firma Gama Property z developerské skupiny Lordship, má zájem investovat do této části města nemalou částku. Na bývalých drážních pozemcích by měly vyrůst nové byty, kanceláře, hotely, obchody a zdravotnické centrum. Karlovy Vary by do projektu měly vložit i své pozemky. Přípravy projektu však byly na žádost nového vedení města přerušeny, i přestože jej již úředníci schválili. Radní argumentují hlavně tím, že projekt je v rozporu s územním plánem a navíc neřeší dopravní kapacitu přilehlých komunikací.

Dolní nádraží plní funkci železniční stanice, autobusového terminálu i zastávky městské hromadné dopravy. Objekt je však v zanedbaném stavu a rozhodně jej nemůžeme považovat za reprezentativní „vstupní bránu“ do známého lázeňského města. Magistrát města Karlovy Vary opakovaně žádal České dráhy, aby nevyhovující stav řešily a našly investora. Zájem o pozemky projevila firma Gama Property a společně s bývalým vedením města zahájila přípravy rozsáhlého projektu Revitalizace dolního nádraží Karlovy Vary. Nové vedení radnice však projekt zastavilo a poukazuje na neprůhlednost předchozích jednání. Bývalí radní i investor to však popírají a hájí se tím, že současné vedení o projektu téměř nic neví. O dalším postupu by se mělo rozhodnout do konce ledna.

Stanice Karlovy Vary dolní nádraží je výchozí pro tratě 149 Karlovy Vary dolní nádraží - Mariánské Lázně, 142 Karlovy Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadt a 141 Karlovy Vary dolní nádraží – Merklín. Provoz zde byl zahájen roku 1892 a sloužila jako výchozí stanice pro vlaky do Mariánských lázní. Později byla vybudována spojka s tratí 140 Chomutov – Karlovy Vary – Cheb, která umožnila zajíždění vlaků do stanice Karlovy Vary horní nádraží. Nyní odsud vyjíždí vlaky německé společnosti Vogtlandbahn provozované dopravcem Viamont Regio do Mariánských lázní a Sokolova a Kraslic, vlaky ČD do Merklína a vlaky ČD provozované ve spolupráci s německým dopravcem DB Erzgebirgsbahn do Johanngeorgenstadtu a Zwickau. Současná nádražní budova pochází z osmdesátých let minulého století, kompletně dostavěna však byla až v roce 2001. Ze 60 procent je ve vlastnictví Českých drah, 33,5 procenta vlastní město Karlovy Vary a 7,5 procenta ČSAD Plzeň. Součástí stanice je i dnes již nevyužívané depo a k němu přilehlé budovy.

Zdroj: ČT24, deník.cz


Matouš Vinš Poslat mail autorovi | 24.1.2011 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
24.01.2011 (7:16)  
Vida, a já měl za to, že minulé vedení města chtělo nádraží zcela zrušit, pohřbilo i projekt spojek k zajíždění dálkových osobních vlaků na toto nádraží blíže centru a naopak spolu s ČD prosadilo novostavbu horního nádraží ležícího poněkud stranou. Tak nevím, jak to vlastně je, ale možná by nebylo od věci prosadit kvalitní novou budovu (v pozměněné, terénu přizpůsobené podobě) právě na dolním nádraží, vystavět spojky a horní nechat především nákladní dopravě. I když pochybuji, že na to bude vyvinut dostatek koordinace mezi zodpovědnými.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko