..: Problémy nejen v pražském uzlu :..

Babitron zpoždění, foto: Babitron.ic.cz Praha — Ať sedíte doma či stojíte ve vlaku, pravděpodobně sledujete, co se opět děje v pražském uzlu. Ráno kolem jedenácté hodiny praskl izolátor trolejového vedení v obvodu výhybny Praha-Vyšehrad. Došlo k jeho prověšení a doprava mezi Prahou-Smíchovem a hlavním nádražím byla zastavena. Dálkové vlaky na západ republiky spolu s některými osobními vlaky byly trasovány odklonem přes Prahu-Krč, přičemž spoje standardně výchozí ze smíchovského nádraží do Brna odjížděly z hlavního nádraží. Aby problémů a komplikací nebylo málo, kolem patnácté hodiny došlo k výpadku napájení staničního zabezpečovacího zařízení v Praze-Libni, čímž tato závada prakticky paralyzovala také celé Nové spojení. Na odstranění závady se již od podvečerních hodin nepřetržitě pracuje. Zatím však není znám termín dokončení a informace se budou dále upřesňovat. Většina dálkových vlaků směr Pardubice je odkláněna přes Nymburk, nebo je vedena odklonem přes Prahu-Malešice, či ukončena ve stanicích na okraji Prahy. Několik vlaků tak svou jízdu ukončilo v Běchovicích. Situace se však s postupem večera již zklidňuje.

Kapacita pražského hlavního nádraží byla téměř vyčerpána, vlaky odtud výchozí nabíraly zpoždění do všech směrů. Nejpostiženější byly v průběhu odpoledne rychlíky na Plzeň, které kvůli čištění a otáčení souprav jezdí do Libně, či Holešovic. Dle oslovených cestujících panoval na hlavním nádraží v Praze chaos a lidé přebíhali z jednoho vlaku do druhého, jelikož nevěděli, který pojede dřív. Chvílemi bezradní byli zaměstnanci informačního centra a vlakové čety, jelikož sami neměli dostatečné aktuální informace od dispečerů. Jak již bylo zmíněno, dopravní situace se již zklidňuje. Zpoždění v okolí Prahy již většinou nepřekračují 30 minut.

Aktualizace 20:25

V 19:13 došlo k plnému obnovení provozu, situace se tak v Praze již uklidnila, zpožděn je jen R 618 Chomutovka, který si veze 25 minut. Největších zpoždění dosahují rychlíky na trase Praha-Brno přes Kutnou Horu, rekordmanem je R 685, jehož zpoždění v Tišnově dosahuje téměř dvou hodin. Některé dálkové vlaky z Prahy směrem do Brna a Ostravy ještě jedou odklonem přes Lysou nad Labem a jejich zpoždění se pohybuje okolo třiceti minut. Situace na plzeňské trati se již také uklidnila, do Chebu za chvíli dojede poslední rychlík zasažený problémy v Praze. Na území ČR před chvílí přijel EC 344 Avala, který si veze zpoždění 80 minut ze zahraniční.

Situaci nadále sledujeme, v případě neočekávaných změn vás budeme informovat.

Zdroj: Babitron, iDNES.cz, České dráhy a cestující v terénu


Aleš Petrovský , Michal Jaroš Poslat mail autorovi , Tomik791 Poslat mail autorovi | 24.1.2011 (19:25)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Praha


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
24.01.2011 (21:09)  
M-průvodčí: S takovýmto přístupem pracujete u dráhy? No potěš...
Nebo je to provokace? Pak velmi vtipná, až jsem se za břicho popadal.
registrovaný uživatel khunas  mail  
24.01.2011 (20:53)  
pripadami ze to nadrazi koabuje nak casto

kolikrat stoji pripravenej vlak s preprazenou loko no a naskocimu 15 min spozdeni nechapu proc
vite to nekdo ?
registrovaný uživatel hasitobur  mail  
24.01.2011 (20:40)  
Pavel Z > Tak to je docela klika. Dva problémy a u obou být :-)
A jinak souhlas s druhým příspěvkem.
24.01.2011 (20:20)  
Vyjádření šéfa AŽD k tomu výpadku zab.zař. (v diskuzi na K-reportu): http://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=2030054
Dobrý den. Využívám také této možnosti jak uvést nepravdy tiskových mluvčích ČD a SŽDC na pravou míru.
Dnešní přerušení železničního provozu v uzlu Praha nebylo způsobeno poruchou zabezpečovacího zařízení, jak mylně informují cestující veřejnost, ale globálním výpadkem napájecího systému - jak 6 kV tak i veřejné sítě, v žst. Praha hlavní, Balabenka a Libeň. Vzhledem k nestabilnosti náhradního napájení v uvedených stanicích a přepěťovým špičkám, systém ESA 33 v úrovni bezpečnostní úrovně zablokoval zařízení v době 15.12 - 15.35 hod. Po postupné obnově napájení se jako poslední podařilo zprovoznit napájení staré releovky v Praze - Libni cca v 18.00 hodin.
Je jednoduché a velmi diletantské - nebo snad cílené, hodit všechno na zabezpečovací zařízení, které musí zajistit bezpečnou jízdu vlaků a je vlastně až na konci celého řetězce.
Moc všechny prosím o rozšíření této informace, myslím, že si tohle zabezpečovací zařízení opravdu nezaslouží.
Děkuji.
Zdeněk Chrdle, AŽD Praha
24.01.2011 (20:11)  
M-průvodčí: Můžu vás o něco poprosit? Přestaňte si tu hrát na zaměstnance dráhy a vyvolávat zbytečné vášně. A jestli opravdu sloužíte jako vlakvedoucí, tak se přes to prosím přeneste, kolegyně.
dopisovatel nebo člen ŽP Baresm  mail  
24.01.2011 (20:07)  
M-průvodčí: S takovým přístupem pracujete jako průvodčí? No to musí být radost s Vámi jezdit.
24.01.2011 (20:04)  
No mě dopoledne postihla ta trolej, to když jsem nejdřív na Smícháči vylezl, kvůli návštěvě pošty z 351 a chtěl pokračovat 8827 (spadlo to těsně před odjezdem, protože už jsem tam i nastoupil) a opoledne jsem se vyskytl těsně před tou zmiňovanou 15. hodinou v Libni, s tím, že se svezu 8842 do Berouna.... No čekal jsem tam hodinu a když se tam ten vlak dobelhal, tak dál stejně nepokračoval. Smůla no. Každopádně jsem štastným držitelem dvou "náhradních jízdenek" pro MHD. :-)))
Ano, když se to, tak se to.
registrovaný uživatel Tomik791  mail  
24.01.2011 (20:02)  
Dnes se to docela seběhlo: v poledne na Trutnovsku, odpolede v Praze a večer ještě na trati 072, což je poznat i teď. Toť mimořádnosti z mého pohledu důležité na dosti důležitých tratích.
24.01.2011 (20:00)  
To zas bylo dneska nepříjemných lidí ve vlaku co na nás furt řvali Měli jet autobusama a pak by si mohli nadávat akorat pro sebe že trčí někde v zácpě!
registrovaný uživatel Zek  mail  
24.01.2011 (19:54)  
At se to klidne ... ;) Ale at se dozvim nejake informace. Jel jsem EX 128, pred Prahou nam oznamili, ze jedeme odklonem pres Vrsovice. To by mi nevadilo. Ale ze po odjezdu z Vrsovic najednou hlasili, ze jedeme na Smichov, to uz mi uz vadilo dost. Vzhledem k tomu, ze mi z Vrsovic jel vlak domu (pres hlavni nadrazi). Stacilo to oznamit o minutu driv a nechat pripadne vystoupit lidi.

EDIT: samozrejme dekuji i snazivym pruvodcim, co se snazili pomoci. Ten jeden snazivy co se pokusel zajistit informace pro lidi kteri chteli prestupovat se bohuzel nemohl nikam dovolat. Nevim jak to na draze funguje, ale pro tyhle pripady by meli byt trochu lepe pripraveni. I zde na ZP se tato vyluka popisuje jako chaos. A myslim, ze ten chaos nastava uplne vzdy. V Praze na hlavnim sice na ceduli bylo napsano, ze je to vlivem poruchy zab. zarizeni, ale ze by tam byla i nejaka informace co a jak jsem si nevsiml. I kdyby tam behala jen omluva s popisem stavu, bylo by to lepsi nez nic. Clovek bez znalosti mistni situace je tak okamzite v .... velmi svizelne situaci.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko