..: ČD zavádí nové služby ve vlacích vyšší kvality :..

Tisková konference ČD 27.1.2011, foto: Michal Jaroš - ŽelPage Praha — Bezplatný nápoj a denní tisk v první třídě, garantovaný standard kvality v celém vlaku – tak bude vypadat cestování vybranými spoji InterCity a EuroCity Českých drah, které na tiskové konferenci 27. ledna představily některé ze svých dalších záměrů, týkajících se vlaků vyšší kvality. Jak uvedl generální ředitel ČD Petr Žaluda, národní dopravce se v tomto ohledu zaměřuje na dvě skupiny požadavků. Na prvním místě je kvalita vybavení vozů, jež by se u komerčních spojů EC/IC měla postupně sjednotit v horizontu několika let díky rekonstrukcím současných vozů 2. a 1. třídy, stejně jako modernizacemi kombinovaných restauračních vozů. U moderních vozů řady Bmz245 i druhé třídy jednotek Pendolino dojde k doplnění zásuvek 230 V; ještě více ale chtějí dráhy nabídnout zákazníkům, kteří připlatí 50 % za 1. vozovou třídu. Zde je důležitá především úroveň poskytovaných služeb, u nichž se dopravce chystá uplatnit zkušenosti z vlajkového produktu SuperCity Pendolino, a zároveň se poučit z dřívějšího neúspěšného pokusu o zavedení prémiové třídy SC Class.

Stevardka a vlakvedoucí ve voze ARmpee, foto: Michal Jaroš - ŽelPageNa základě poznatků získaných z provozu se České dráhy rozhodly, že servis známý hlavně z první třídy pendolina — denní tisk či občerstvení v ceně jízdenky – rozšíří i na vybrané spoje EC/IC. Od počátku února proto zavádí pilotní projekt, který potrvá přibližně do konce června a podle něhož se pak dopravce rozhodne o dalším postupu. Cestující 1. třídy nově dostanou denní tisk a teplý či studený nápoj zdarma, servis na palubě budou zajišťovat stevardky, které doplní běžný vlakový personál. Ty budou dále cestujícím poskytovat informace o službách a jízdě vlaku, pomáhat s nástupem či nalezením místa nebo uskladněním zavazadel, ale také zprostředkovávat objednávky jídla či nápojů z bistra nebo jídelního vozu. Zčásti tedy ulehčí práci průvodčím a vlakvedoucím. Cestujícím druhé třídy se stevardky budou věnovat po splnění úkolů v první třídě, avšak nápoje či tisk již budou zpoplatněny.

Nové služby budou zavedeny nejprve v osmi spojích mezi Prahou a Moravou, postupně se však budou rozšiřovat i na další vlaky – především v závislosti na dodávkách nových vozů, neboť v každém spoji s vyšším standardem služeb bude rovněž garantována kvality soupravy.

Garantovaná kvalita a služby v 1.třídě vlaků zařazených do pilotního projektu:

  • klimatizace
  • zásuvky 230 V
  • vlakový rozhlas
  • uzavřený systém WC
  • teplý či studený nápoj zdarma
  • denní tisk zdarma
  • stevardka

S ČD pohodlně a bezpečně, foto: Michal Jaroš - ŽelPageStevardky spojů IC/EC budou mít kromě zmíněných služeb také další povinnosti – kontrolu kvality a čistoty vozu včetně WC, kde budou mít za úkol doplňovat chybějící hygienické potřeby nebo uklízet hrubé nečistoty. K tomuto účelu budou mít k dispozici tzv. „kufřík první pomoci,“ v němž kromě jízdního řádu nebo toaletního papíru naleznou také smetáček a lopatku, hygienické ubrousky a jednorázové rukavice. Poslední funkcí stevardek bude monitoring a sčítaní cestujících první třídy nebo realizace anket či průzkumů spokojenosti. Obléknou také zbrusu nový typ uniforem.

České dráhy upozorňují, že toto opatření je pouze dočasné, jelikož v dlouhodobém horizontu chtějí zavést funkci vlakvedoucího–stevarda podobně, jako tomu je dnes v pendolinu. „Nechceme, aby vlakvedoucí byl jen "štiplístek", jak se mu někdy přezdívá, ale aby se o cestujícího kompletně postaral,“ podotkl náměstek generálního ředitele ČD Antonín Blažek. Bude zajímavé sledovat, jak se při současném nedostatku kvalitních osobních i restauračních vozů drahám podaří novou úroveň kvality garantovat. Pro cestující je nicméně nový počin ČD jasnou změnou k lepšímu: kvalita spojů je konečně garantovaná.

Zdroj: České dráhy


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 28.1.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Služby

Další z regionu ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
28.01.2011 (21:32)  
Aleš Petrovský - to možná letos, co jsou z toho Ex, ale vloni jsem vozy Arriva nezaznamenal, že by někdo, nebo něco hlásilo, nebo jsem měl prostě smůlu. A ten první z Prahy do Norimberka (ARmpee+BDbmrsee+2x Bpee) vždy z Plzně do Domažlic hlásil jen "vážení cestující, přijíždíme do stanice Domažlice" nebo tak nějak to znělo a bylo to z automatu, žádné live hlášení, takže to šlo z ARmpee. "Dobrý den vážení cestující, jménem akciové společnosti České dráhy..." hlásíte leda tak v Praze na hlaváku po rozjezdu...
Obsazenost? První z Prahy do Norimberka (ARmpee+BDbmrsee+2x Bpee) - každý velkoprostor naplněn tak maximálně z půlky, vše co jede z Prahy vystoupí většinou po cestě, nebo v Plzni. R 354 vloni - z Plzně do Domažlic také tak maximálně 2-3 osoby na kupé, to mě neříkejte, že to za těch 40 minut nejde zkontrolovat, vždyť to jsou 3 a půl vozu... No nebudem to řešit, já to nedokážu posoudit, třeba to fakt nejde a já s tim jezdím většinou ráno, odpoledne to je asi obsazenější. Od občerstvení je tam bistro vůz a nic více tam potřeba snad neni, ale určitě by se našel lepší příklad než z mého pohledu cestujícího klidná trasa Plzeň - Domažlice. A vy stejně asi většinou jezdíte tu vnitrostátní část co se připojuje/odpojuje v Plzni ne? : )
28.01.2011 (21:12)  
M: Právě tak si to představuji já. V jídelním/bistro voze bude PostMix (nemusím doufám vysvětlovat co to je) + nějaký kávo-čajomat. Tím pádem nemusím řešit kolik pepsi/spritů a jiných věcí musím mít v ledničce a kolik čeho se prodá. Řeším jen barely s vodou a doplňuji sirupy, kafe a sáčky čaje. V jídeláku prodávám třeba 0,5 (no, budem škrti, dáme 0,4 :-D ) za 29,- v kelímku ála McD, který si může kdokoliv vzít s sebou do dvojky. K jídlu do skla. V jedničce do kelímků 0,2 nebo 0,25l neomezeně. Ta velikost v jedničce má svoje důvody - ne každý chce zhltnout rovnou půl litru a zároveň to je taková psychologická bariéra proti "dám si ještě podvacátésedmé" i když nikdo nikomu v tom bránit nebude. Když si dá někdo 5x 0,2l = 1l. Moje náklady na nápoj budou do 5 Kč a to mě nezrujnuje i kdyby si dali ten litr úplně všichni v jedničce...
registrovaný uživatel M 
28.01.2011 (20:55)  
Skoro i souhlasim s KK. Ono treba v tech busech SA - kolikrat kdo zazil, ze by si nekdo o to kafe rekl dvakrat (nebo snad i ctyikrat)? Jo, kdyby davali zadarmo nejaky macchiato nebo co, tak to beru, ale za stavajicich podminek? S tema vodama je to teda trochu slozitejsi, ale rozlivanou vodu? Proc ne...
registrovaný uživatel Kakov 
28.01.2011 (20:48)  
George_Couser: jjj presne tak mluvite mi z duse, ale to je holt ta ceska malost, nez by mel cech spokojeneho zakaznika, tak na nem radsi usetri 3 Kc a bude mit nespokojeneho zakaznika
28.01.2011 (20:46)  
Arriva hlasí jenom: Nyní přijedete do zastávky Plzeň hl.n. A my máme správně ohlásit: Dobrý den vážení cestující, jménem akciové společnosti České dráhy...
a pak v Aj a Nj. A podle vás jsou ty vlaky málo naplněné? Někdy vlakvedoucí nestihne udělat do Plzně ani základní revizi z Domažlic, natož aby ještě roznesla kávu či uklidila záchody...
registrovaný uživatel Kakov 
28.01.2011 (20:46)  
Pavel Z:
osobne si myslím, ze ve slovech "jednom" teplém (káva/čaj) je kámen úrazu všech těchto sluzeb CD,
uvarit konvicku kafe stoji par korun, takze proc by si clovek ty kaficka nemohl dat treba dve?? takovy kavarensky zpusob clovek si da kafe dostane nadobu (kelímek/hrnecek...) a pokud ma jeste chut necha si jen dolit stavajici naobu z konvicky....
je to takovy privetivejsi system nez "tady mas svuj pridel a dal uz by nam ubylo".....
muj kolega chtel pred 2 lety vyzkouset pendolino, a protoze je to trosku snob, tak chtel jet 1.tridou, dal 1000 kc za jizdenku a pak se citil hrozne dotcen ze na nem setri s kafem za par korun, ale u nej to trochu byla profesionalni deformace, protoze byval driv cisnik
28.01.2011 (20:38)  
Pavel Z: Díky! Takže nic moc. Aspoň ty horké mohly být po vzoru SA neomezeně...a možná i ty studené. Stačí mít v jídeláku PostMix a náklady na jednotlivé nápoje jsou minimální a ještě se mohou prodávat za dobré peníze do dvojky.
28.01.2011 (20:16)  
George_Couser : jak to tedy má být s těmi nápoji?

V depeši, co mi teď dorazila do schránky, se jasně píše o "jednom" teplém (káva/čaj), nebo studeném (perlivá/neperlivá voda) nápoji. K tomu budou nabídnuty letáčky s nabídkou občerstvení, ale to už za své.
Tisk Mf Dnes, Blesk/Nedělní Blesk, Euro, co zbude za poslední stanicí vlaku, tak se poskytne 2.tř.
registrovaný uživatel Sim 
28.01.2011 (19:45)  
strejcekms > na 355 arrivacky vozy hlasi mezi Plzni a Prahou v cestine
registrovaný uživatel strejcekms  mail  
28.01.2011 (18:58)  
Aleš Petrovský - tak zrovna Ex z Domažlic na Plzeň neni ten nej. příklad, pokud vím, tak hlášení jde automaticky z ARmpee (Arriva snad vůbec nehlásí), cestujících v tomto úseku moc nejede a v ARmpee jsou většinou dva od JLV, jeden objede vlak s minibarem a druhej obsluhuje bistro...
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko