..: Vážná nehoda u německého Magdeburgu :..

LINT 41, Harz–Elbe–Express (HEX), Quedlinburg, 28. 2. 2010, foto: Tomáš Kraus Oschersleben — Velmi vážná nehoda osobního a nákladního vlaku si pravděpodobně vyžádala 10 obětí. V blízkosti obce Oschersleben ve spolkové zemi Sasko–Anhaltsko se v sobotu v 22.24 čelně srazil osobní vlak Harz–Elbe–Express (HEX) dopravce Veolia Verkehr na cestě z Magdeburgu do Halberstadtu s nákladním vlakem. Více než stovka záchranářů se podílí na záchranných pracích. Podle policejních zdrojů bylo vedle osmi mrtvých, včetně strojvedoucího a průvodčího osobního vlaku, zraněno dalších nejméně 40 osob. Přesná příčina nehody se zatím vyšetřuje, podle svědků byly velmi špatné viditelnostní podmínky a silná mlha. Na jednokolejné traťi Magdeburg – Halberstadt je přerušen provoz a dopravu zajišťují náhradní autobusy.

Zdroj: Spiegel Online, ARD Tagesschau


ANKU | 30.1.2011 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu Německo


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
01.02.2011 (10:12)  
MZ Při mechanických návěstidlech zřejmě není vazba na INDUSI ...
Obecně je (však Indusi je z dob, kdy byla drtivá většina návěstidel mechanických), ale tato trať je údajně jednou z mála, kde Indusi není vůbec.
Což nakonec potvrzuje i ANKU.

P.Nos je jenom mechanické zabzař,
Pozor na terminologii. Německý pojem "mech" odpovídá našemu pojmu "elmech", německá "elmech" je naše "eldyn".
registrovaný uživatel Koleys 
31.01.2011 (23:40)  
Strojvůdci nákladního vlaku hrozí stíhání za zabití z nedbalosti, za ublížení na zdraví z nedbalosti a za ohrožení drážní dopravy.
Jinak koukám, že článek odkazovaný panem Nosem se svou kvalitou mírně přibližuje standardu na tuzemských Novinkách - že prý koluje zvěst, že se v době střetu nacházel strojvůdce nákladního vlaku na druhé lokomotivě.. Přitom tam žádná přípřež nebyla a nemohl být nalezen ani na zadním stanovišti, neboť se jednalo o kapotovou lokomotivu s centrálním stanovištěm. Takže čert ví.
registrovaný uživatel ANKU 
31.01.2011 (23:38)  
Podle toho co ted rikal sef DB Rudiger Grube ted v ARD tak ta trat mela mechanicke zabezpeceni bez automaticke brzdy pri prujezdu navesti STUJ (Punktförmige Zugbeeinflussung - PZB) na celkem 17 km z 400 km. Tech zbyvajicich 17 km melo byt dovybaveno automatickou brzdou tento rok v breznu.
Strasna smula ze to bylo na tech 17 km z 400 a o dva mesice drive nez to meli dodelat...
31.01.2011 (21:38)  
Josef Nos : děkuji, pak jsou veškeré debaty o "spasiteli" v podobě INDUSI mimo mísu ...
31.01.2011 (20:39)  
Podle ZDF - je jenom mechanické zabzař, snad příští rok se mělo inovovat, podle posledních zpráv je asi viníkem fíra z nákladního vlaku který projel mechanický semafor na stůj, je proti němu zahájené vyšetřování - viz teletext ZDF a ARD.
Trosky jsou v podstatě odklizené - z motoráku zbyla jen hromada šrotu a dneska večer by se mělo zase začít jezdit.
Mezi zraněnými jsou 4 cizinci a vypadá to že i těžce zranění to přežijou.
Více tady:
http://www.heute.de/ZDFheute/inhalt/0/0,3672,8204928,00.html
Odkaz to nějak nevzalo, tak to překopírujte pomocí ctrl-c a ctrl-v -- to funguje.
31.01.2011 (19:07)  
Může někdo zjistit, zda na té trati jsou mechanická nebo světelná návěstidla ?
Při mechanických návěstidlech zřejmě není vazba na INDUSI ...
Mechanická návěstidla jsou na mnoha tratích, nevyjímaje S-Bahn Hamburg ... !!!!
registrovaný uživatel lbc 
31.01.2011 (17:48)  
Vždy když čtu podobné zprávy z železniční dopravy, uvědomuji si, že moderní zabezpečení bezpečnosti tratí je jednou ze základních potřeb - pilířů železniční dopravy.
registrovaný uživatel Paya  mail  
30.01.2011 (19:18)  
Momentálně jsem ve 18.45 shlédl zpravy na TV kanále RTL. Stále není vše vyjasněné a spekuluje se o tom, že by snad mohl strojvedoucí nákladního vlaku přehlednout mechanické návestí v poloze stůj!
Většina cestujících byli mladí lidé kteří cestovali na diskotéku.
Drážní inspektor podotýkal, že tato trať není zabezpečená autoblokem a ani žádným jiným zabezpečovacím systémem. na této trati se jezdí kolem 100 km/h.

Nadále se stále vyšetřuje........
registrovaný uživatel Koleys 
30.01.2011 (15:05)  
Neumím si představit, jaká hrůza to byla pro strojvůdce těch vlaků, když se v té mlze najednou spatřili a nemohli už nic udělat.. :-(
registrovaný uživatel JOHNZ 
30.01.2011 (14:02)  
bures2: Podla stellwerke.de je na jednej strane (Oschersleben) releovka WSSB, na druhej strane (Hordorf) elemech. Takze cert vie, ci tam vobec nejaky zabezpecovaci system bol ...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko