Londýn — Přesně před dvěma měsíci měli čtenáři ŽelPage možnost nahlédnout do poněkud vzdálenější budoucnosti ve vztahu k vysokorychlostní železnici, jejíž výstavba se připravuje mezi městy Londýn a Birmingham. V původném článku jsem se zmínil o povinné veřejné debatě, která má za úkol, mimo jiné, i informovat detailech, jež by jinak mohly zůstat (a nejspíše i zůstaly) před veřejností utajeny. Netrvalo dlouho a plody stromu jménem „povinná veřejná debata“ začaly padat na hlavy obyvatel Albionu – a to prostřednictvím deníku The Sun.
Přestože ona veřejná debata není ještě ukončena (mělo by se tak stát v dubnu tohoto roku), byla veřejnost tvrdě konfrontována s prvními detailními nástiny rozpočtu celé akce: předpokládaná hodnota celého stavebního kontraktu má činit úctyhodných 32 miliard liber, přičemž ze státního rozpočtu bude každý rok vydáno 1,2 miliardy liber šterlinků na úrocích z půjček, hlava každého jednoho občana Velké Británie má být zatížena imaginárním dluhem 500 liber.
Zda se veřejnosti v souvislosti s těmito čísly zatočila hlava známo není, přesto se ministr pro dopravní politiku státu Philip Hammond okamžitě vrhl do vysvětlení, jehož znění je neméně úchvatné, jako výše zmíněné částky: „Rozvoj vysokorychlostní železnice, po níž budou jezdit velmi moderní vlakové soupravy při rychlosti 225 mil za hodinu, pomohou zvýšit příjmy v ekonomice naší země ve výši 44 miliard liber.“
Zdroj, který by takto explicitně dokázal vyjádřit přínos oné megastavby, znám není, stejně jako nejsou známy ani další bližší detaily, k tématu patřící. Nicméně nemusíme ronit slzy nad nevědomostí — jsem si jist, že veřejná debata ještě přinese několik velmi zajímavých informací.
Prozatím nám nezbývá nic jiného, než obyvatelům Velké Británie tiše závidět investiční záměry tamější vlády v osobní železniční dopravě.
Zdroj: The Sun

Jinak ze Olympiada v Londyne bude v zisku, o tom nepochybuju skoro vubec. Zaplati se to jen z depehacka z listku. Kdyz to trochu prezenu.
Vida, tahle souvislost mne vůbec nenapadla :) Povíme si to v roce 2013, až si Londýňané spočítají celkové náklady a zisky.
Stačí vzít odhad hrubých příjmů, pronásobit je vhodně zvoleným ekonomickým multiplikátorem (termín bulharská konstanta je již zastaralý a nedoporučuje se používat), přihodí se vhodně pronásobená nová pracovní místa, a můžeme vesele jít přesvědčovat erár, že VRTka Kolešovice-Vejprty je ideálním startérem české ekonomiky úpící pod finanční krizí.
Soudruzi z GB udělali jen hrubou chybu, že nechali do toho mluvit veřejnost. Veřejnost je hloupá, lakomá, konzervativní a nerada mrhá penízky jen za příslib access to new markets, jobs creation and economic benefits.
Asi jako u klasika - bylo to v půl páté ráno, 13. dubna někdy okolo roku 1971 :-)
1) V první fázi stavby projektu
2) Následně provozování dopravy v VRT
3) Která bude působit jako ekonomický urychlovač pro rozvoj dalších firem okolo = další daně
4) Určité procento zabere i soukromá spotřeba
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











