..: Velká Británie: světlé zítřky za 32 miliard liber :..

Siemens Velaro e320 (maketa), foto: Wikipedia Commons Londýn — Přesně před dvěma měsíci měli čtenáři ŽelPage možnost nahlédnout do poněkud vzdálenější budoucnosti ve vztahu k vysokorychlostní železnici, jejíž výstavba se připravuje mezi městy Londýn a Birmingham. V původném článku jsem se zmínil o povinné veřejné debatě, která má za úkol, mimo jiné, i informovat detailech, jež by jinak mohly zůstat (a nejspíše i zůstaly) před veřejností utajeny. Netrvalo dlouho a plody stromu jménem „povinná veřejná debata“ začaly padat na hlavy obyvatel Albionu – a to prostřednictvím deníku The Sun.

Přestože ona veřejná debata není ještě ukončena (mělo by se tak stát v dubnu tohoto roku), byla veřejnost tvrdě konfrontována s prvními detailními nástiny rozpočtu celé akce: předpokládaná hodnota celého stavebního kontraktu má činit úctyhodných 32 miliard liber, přičemž ze státního rozpočtu bude každý rok vydáno 1,2 miliardy liber šterlinků na úrocích z půjček, hlava každého jednoho občana Velké Británie má být zatížena imaginárním dluhem 500 liber.

Zda se veřejnosti v souvislosti s těmito čísly zatočila hlava známo není, přesto se ministr pro dopravní politiku státu Philip Hammond okamžitě vrhl do vysvětlení, jehož znění je neméně úchvatné, jako výše zmíněné částky: „Rozvoj vysokorychlostní železnice, po níž budou jezdit velmi moderní vlakové soupravy při rychlosti 225 mil za hodinu, pomohou zvýšit příjmy v ekonomice naší země ve výši 44 miliard liber.“

The Sun - populární plátek ve Velké Británii, foto: The Sun Zdroj, který by takto explicitně dokázal vyjádřit přínos oné megastavby, znám není, stejně jako nejsou známy ani další bližší detaily, k tématu patřící. Nicméně nemusíme ronit slzy nad nevědomostí — jsem si jist, že veřejná debata ještě přinese několik velmi zajímavých informací.

Prozatím nám nezbývá nic jiného, než obyvatelům Velké Británie tiše závidět investiční záměry tamější vlády v osobní železniční dopravě.

Zdroj: The Sun


rpet Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 3.3.2011 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Spojené království


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
04.03.2011 (2:22)  
Nebudu davat priklady z Londyna, ktery se mi jednak nepovedou a tady je tezko pochopime, ale je rozdil stavet v Praze stadion pro 80 tisic lidi (jen) kvuli Olympiade a je rozdil "kvuli" Olympiade dokoncit prazsky okruh nebo treba rychlodrahu na letiste. Totez plati pro Anglii.
registrovaný uživatel rpet  mail  
03.03.2011 (23:32)  
No,se ziskem v pripade olympiady bych byl zatim malinko opatrnej, protoze uz ted government utraci tolik, ze na to mozna prijmy z DPH a jinych obskurnosti nebudou stacit...
registrovaný uživatel M 
03.03.2011 (22:23)  
Tak ja to nemyslel tak, ze na Olympiade Anglicani prodelaji. Jenom si myslim, ze ta olympijska otazka byla strelba s odkrytymi zady:-)

Jinak ze Olympiada v Londyne bude v zisku, o tom nepochybuju skoro vubec. Zaplati se to jen z depehacka z listku. Kdyz to trochu prezenu.
03.03.2011 (22:06)  
M
Vida, tahle souvislost mne vůbec nenapadla :) Povíme si to v roce 2013, až si Londýňané spočítají celkové náklady a zisky.
registrovaný uživatel M 
03.03.2011 (22:02)  
R-A: Sorry, ale narazka s Olympiadou nevim jestli se povedla. S ohledem na rok 2012:)
03.03.2011 (21:52)  
44 miliard není tržba za jízdné, sám Philip Hammond to označuje za economic benefit, nikoliv profit. Vypadá to, že se Británie poučila od českých dálničních, olympiádních a čekinvestích kolegů, kterak úspěšně nasměrovat státní penězovod i do železnic.
Stačí vzít odhad hrubých příjmů, pronásobit je vhodně zvoleným ekonomickým multiplikátorem (termín bulharská konstanta je již zastaralý a nedoporučuje se používat), přihodí se vhodně pronásobená nová pracovní místa, a můžeme vesele jít přesvědčovat erár, že VRTka Kolešovice-Vejprty je ideálním startérem české ekonomiky úpící pod finanční krizí.

Soudruzi z GB udělali jen hrubou chybu, že nechali do toho mluvit veřejnost. Veřejnost je hloupá, lakomá, konzervativní a nerada mrhá penízky jen za příslib access to new markets, jobs creation and economic benefits.
registrovaný uživatel Busman 
03.03.2011 (20:59)  
Jiří Hovorka: Leda tak na sociální dávky pro sebe: malá domů a větší do stranické pokladny. Stranická příslušnost nerozhoduje.
registrovaný uživatel SYN 
03.03.2011 (18:39)  
Rail-2005: asi jde o to který na slovo vzatý odborník tu částku tak přesně stanovil...

Asi jako u klasika - bylo to v půl páté ráno, 13. dubna někdy okolo roku 1971 :-)
registrovaný uživatel comar 
03.03.2011 (18:25)  
The Sun je asi tak na urovni TV Nova a Blesku.
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
03.03.2011 (13:46)  
A zamyslel se také někdo nad tím, že těch 44 miliard by mohly být přímé daňové výnosy v důsledku:
1) V první fázi stavby projektu
2) Následně provozování dopravy v VRT
3) Která bude působit jako ekonomický urychlovač pro rozvoj dalších firem okolo = další daně
4) Určité procento zabere i soukromá spotřeba
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko