..: První Železniční rallye roku 2011 startuje 17. dubna :..

Vítězové ročníku 2006 v cíli v České Třebové, foto: Robert Babilon Ústí nad Labem — V pořadí již 23. ročník tradiční cestovatelské soutěže Železniční rallye pořádané Klubem dráhařů odstartuje v neděli 17. dubna v čekárně železniční stanice Ústí nad Labem hlavní nádraží. Sraz účastníků je naplánován na 10.55. Cílem soutěže je během určeného časového limitu získat co nejvíce bodů a dorazit včas do cílové stanice, kterou se soutěžící dozví až před startem. Soutěž je určena všem, kteří rádi cestují vlakem, baví je vymýšlet optimální trasu a improvizovat při případných zpožděních. Soutěže se mohou zúčastnit jak jednotlivci, tak týmy až čtyř osob.

Termíny letošních akcí:

  • 17. – 18. dubna 2011 (ne/po) 25hodinová rallye; start: Ústí nad Labem hl. n.
  • 25. června 2011 (so) 9hodinová rallye Královehradeckého kraje; start: Hradec Králové hl. n.
  • 22. – 23. srpna 2011 (po/út) 25hodinová rallye; start: Hulín
  • 1. října 2011 (so) 12hodinová rallye; start: Praha hl. n.

Na základě výsledků všech čtyř soutěží bude na konci roku vyhlášen mistr ČR v cestování vlakem. Zúčastnit se však můžete klidně jenom jedné jediné soutěže.

Pravidla

Body se získávají jednak za ujeté kilometry, jednak za zastavení v prémiových stanicích. V případě bodové rovnosti rozhoduje počet ujetých kilometrů. Je nutno projet alespoň jednu z prémiových stanic.

Bodují se všechny tratě na území ČR včetně tratí peážních, a sice 6 body/km osobním vlakem nebo jakoukoliv NAD, 5 body/km spěšným vlakem a 4 body/km ostatními kategoriemi vlaků. Vždy se však boduje pouze první projetí každého úseku s výjimkou tratí koncových, tratí ke státní hranici a úseku Rybniště-Krásná Lípa, kde se boduje projetí každým směrem. Spojka se považuje za úsek, pouze pokud je jízda po ní kratší než jízda mimo ni. Projetá trasa se prokazuje otiskem staničního datového razítka v přestupních stanicích a otisky razítek od průvodčích ve vlacích.

Prémiové stanice, kterých bývá 7 a jsou obodovány zhruba 250-500 body, jsou sděleny cca hodinu před startem. Soutěžící si tak nemohou připravit přesnou trasu předem. K získání bodové prémie není třeba na zastávce vystupovat, stačí aby zde vlak zastavoval alespoň na znamení. Nestačí také ke stanici pouze přijít pěšky a zase odejít.

Na startu rallye ze Světlé nad Sázavou, foto: Robert BabilonPřed cestou je potřeba pořádně naplánovat trasu, foto: Robert BabilonSoutěžící na startu v Olomouci hledají optimální trasu, foto: Robert BabilonI v Ústí nad Labem se již jednou startovalo, foto: Robert BabilonPřed startem je každá minuta dobrá (Poříčany 2005), foto: Robert Babilon

Co je dobré vědět před startem

Jízdní doklady si účastníci platí sami. Cena síťových jízdenek v minulém roce bohužel opět výrazně vzrostla, doporučeny jsou tyto nabídky:

  • týdenní síťová jízdenka ČD Net za 1 250 korun, při koupi v automatu 6% sleva
  • 2 jednodenní síťové jízdenky ČD Net za 1 100 korun, při koupi v automatu 6% sleva
  • s nějakou vyšší slevou se vyplatí jednotlivé jízdenky, během soutěže se najede zhruba 1200 km, což s IN 50 představuje cca 750 korun+ náklady na cestu na start a z cíle zpět

Pro jednodenní víkendové akce lze použít jízdenky SoNe+, pro rallye Královehradeckého kraje stačí pouze regionální varianta.

Na startu se platí účastnický poplatek 50 korun, režisté platí 100 korun. Nejlepší nerežista získává spíše symbolický příspěvek na cestovné ve výši 300 korun, nejlepšímu režistovi, pokud vyhraje, je pak vráceno startovné.

Takřka nutným vybavením je platný jízdní řád včetně všech oprav (už se stalo, že skupina soutěžících s neopraveným jízdním řádem nastoupila v Čelákovicích do motoráku do Mochova a překvapený strojvedoucí jim sdělil, že jede až za hodinu). Dále se velice hodí kalkulačka na počítání bodů a papír na zápis vymyšlených tras. Pomoci může též mapa pro hledání přesunů mezi nádražími (jsou povoleny pěší přesuny a veškerá veřejná doprava, zakázána je neveřejná doprava jako taxíky, kamarád s autem, autostop apod.). Domácí příprava se hodí hlavně na začátku, kdy je potřeba rychle vymyslet, kudy vystartovat. Také je dobré před startem zkontrolovat seznam výluk, které mohou docela zamíchat s původními plány.

Taktika

Jak je vidět, není důležité najet pouze co nejvíce kilometrů, ale je potřeba pečlivě volit mezi použitím osobáku či rychlíku a zvážit, kterou prémiovou stanici projet a u které bodový přinos nevyváží ztrátu na pomalé lokálce. Dobré tratě jsou ty, kde se jezdí rychle, jako 010, 260, 270, 330, 090 a 072. Pomůže znalost taktového schématu, které se opakuje každé 2 hodiny, takže na mnoha tratích je možné znát jízdní řád téměř nazpaměť. Při 25hodinových soutěžích je důležitá vhodná volba nočního spoje.

Před startem železniční rallye z Kyjova, foto: Robert BabilonZpoždění mohou cestování řádně zkomplikovat (Uherské Hradiště 2005), foto: Robert BabilonI ve vlaku stále probíhá vylepšování trasy, foto: Robert BabilonKontrola tras soutežících (Senohraby 2008), foto: Robert BabilonJiří Sedláček a Petr Kopřiva - vítězové ročníku 2005, foto: Robert BabilonMedaile pro celkové vítěze soutěže, foto: Robert Babilon

Zajímavosti

Pořadatele vždy potěší, když vítěz najde nečekané řešení. Například v roce 1994 bylo možno vyrazit z Žatce čtyřmi směry, do Chomutova však nevyrazil nikdo, protože tam bylo potřeba po půlhodině cesty čekat hodinu na další vlak. Přesto právě tudy vedlo jedno z nejlepších (v tomto případě nalezených až po soutěži) řešení. V roce 1996 se mezi prémiovými stanicemi objevily Veselí nad Lužnicí, Třebíč a Ostrava–Svinov. Takřka všichni použili řešení, kdy jedním vlakem projeli tyto tři stanice (jedním či druhým směrem). Přesto dva soutěžící (Marek Sláma a Petr Valenta) našli lépe bodované trasy. V roce 2000 byl jeden ze startů v Adamově. Odtud bylo možno jet osobákem nebo rychlíkem do Brna nebo osobákem do České Třebové. Zdá se, že jiná dobrá varianta není, neboť odbočné tratě ze Skalice a ze Svitav jsou dlouhé a velmi pomalé. Přesto vítěz (Jan Frajer) našel jiné řešení. Vydal se směrem na Třebovou, ve Svitávce to otočil a jel zpátky do Brna.

Obdiv též zaslouží skupina nevidomých soutěžících (Jiří Sedláček, Petr Novák, Miloš Šmíd a další), kteří se pravidelně účastní s výbornými výsledky. Jiří Sedláček se dokonce stal v letech 2005 a 2006 mistrem ČR.

5 důvodů, proč se zúčastnit

  • nejstarší soutěž podobného typu u nás s léty prověřenými pravidly
  • napětí od první do poslední minuty, často nutnost improvizace
  • i když nevymyslíte tu nejlepší trasu, stále máte šanci vyhrát, protože každou trasu může zhatit jeden ujetý přípoj
  • neprojíždí se pouze hlavní tratě, prémiové stanice bývají umisťovány i na ty méně obvyklé
  • setkání s dalšími soutěžícími na startu, v cíli a během cesty

Přihlášky a více o soutěži

Pokud se chcete zúčastnit, je třeba se přihlásit e-mailem u organizátora soutěže Roberta Babilona. Místa pro nepřihlášené jsou omezena množstvím vytištěných materiálů. Více informací včetně podrobných pravidel, diskusního fóra, výsledků a tras minulých ročníků a zajímavostí z historie naleznete na webových stránkách soutěže.

Všechny zájemce co nejsrdečněji zveme a těšíme se na startu některé soutěže na shledanou.


D_N | 9.4.2011 (9:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Pozvánky

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
10.04.2011 (15:24)  
JK ml. : tak tak, když se dělal "první" koridor, tak se dalo kalkulovat i se zpožděným vlakem, dneska zase můžete vydělat na tom, že vlak s příjezdem v x.48 na HLN přijede tak v x.41 a stihnete vlak v x.45 do Berouna ...
Registrierter Benutzer tomsa0397  mail  
09.04.2011 (22:13)  
Nějací zájemci o účast z Děčínska? :-)
09.04.2011 (21:42)  
Ty bláho, to musí bejt solidní sranda :-) To člověka až láká :D
Registrierter Benutzer R 646  mail  
09.04.2011 (21:30)  
Moc rád bych jel,ale nemám skupinu a asi mě nikdo do skupiny neveme
Registrierter Benutzer Honza  mail  
09.04.2011 (19:20)  
Takže takové Šalinění.
Registrierter Benutzer JK ml. 
09.04.2011 (17:23)  
Soutěž pro ty co mají rádi cestování vlakem :-):-):-)Při té soutěži si užijete všechno jenom né to cestování vlakem. Třeba to Uherské hradiště....(druhá fotka zleva) tam jsem hned na staru úplně zbytečně vyměknul a zavrhnul plánovanou slušnou trasu hned na startu....zbytečně všechno by vyšlo.

V životě se mi nestalo, aby když stihnu být na nádraží včas, že si nechám dobrovolně ujet vlak. S rallye se mi to povedlo. V praze hln. mi ujel excelsior :-):-)na hlášení, že je připraven na sedmém nástupišti k odjezdu jsem reagoval tak, že jsem popadl právě zakupovanou bagetu a limo rozeběhl se a za rohem narazil do papundeklu kterým byl zakrytý rekonstruovaný podchod.... To byla potom v Metropolu improvizace...spolucestující mě za Pardubicema málem vynesli v zubech i s jízdním řádem:-)

Důležitá je též místopisná znalost umístění nádraží. Masarykovo - Hlavní, Ústí západ, ústí hln...Litoměřice horní dolní to je malá násobilka ale i jiné na první pohled absurdní kombinace se můžou hodit...Roudnice - Roudnice město, Hlučín - Jilešovice, Kutná hora - kutná hora město, Lovosice-Lovosice zastávka, město apod.

A ty zmíněné Čelákovice? Večer před startem jsem zkoumal změny a zvažoval co stojí za to vylepit...Ten motorák byl posunutý o hodinu, aby se dalo dojet do Mochova na noční nebo odjet po odpolední...Prostě klika, že mi to padlo do oka, bylo to blízko u Prahy, dalo se od toho dojet jak do Prahy tak tuším i do Kolína na Exceslsior, tak jsem to vylepil... (to jméno nočního rychlíku doporučuji novým adeptům soutěže vrýt si do paměti, včetně stanic, kde zastavuje v obou směrech) ...Prostě klika, jenže v pojetí mé trasy se mi ten Mochov vůbec nehodil - v Čelákovicích bych čekal tu nově zavedenou hodinu...Zvolil jsem variantu brod a sice: z Kolína jízdu rychlíkem přes Lysou do ústí, zde noční běh nočním městem a za 11 minut odjezd Ecčkem ze zdejšího hlavního nádru do Prahy na půlnoc. (slovní spojení "do prahy na půl noc" doporučuju též zapamatovat)... vyšlo to opravdu těsně (vlak a já jsme přicházeli na peron současně) a hodilo to o něco málo víc bodů než čekání v čelkovicích, i když mochov byla bonusová zastávka. Bylo to ale 136(nebo kolik to je z lysé do ústí západu km) čirého adrenalinu. Kdyby to nevyšlo, nedostal bych se ani do té Prahy a čekala mě noc na lavičce ("Noc na lavičce" - též doporučuji k zapamatování:-) )

Jsou známi totiž jedinci (nebo spíš jedinec), který neváhal udělat noční "odskok" Olomouc - Ostrava Svinov (Vltavou, když ještě vozívala vnitrovozy na sezení) a zpět do Přerova a dál na Břeclav (Chopinem). Na přestup v Ostravě ve dvě ráno 5-7minut navíc Chopin, půl roku před tímto dnem a půl roku po tomto dni, přijížděl do Ostravy minimálně s půl hodinou sekery.....Ten den se nebesa rozestoupila a PKP učinilo zázrak...Chopin jel absolutně včas a Vltava měla deset minut....takže tolik k vysvětlení pojmu "noc na lavičce". :-) Ať se vám daří:-):-):-)
Registrierter Benutzer M 152.0  mail  
09.04.2011 (14:24)  
Jéžiš! Škoda že jsem se to dozvěděl až teď, jinak bych si určitě čas udělal, ale teď už je pozdě :-(
Registrierter Benutzer Jim  mail  
09.04.2011 (10:32)  
Dyt to tu píšou:

Projetá trasa se prokazuje otiskem staničního datového razítka v přestupních stanicích a otisky razítek od průvodčích ve vlacích.
09.04.2011 (10:25)  
Zajímalo by mne jediné, jak doložím, kudy jsem jel, aby jste mohli spočítat km?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko