..: PKP Intercity: wifi ve vlacích EIC a také pendolina :..

Vůz 1. třídy, PKP IC A9mnopuz, veletrh Czech Raildays 2010, foto: Dennis Hübsch Varšava — Od prvního června čeká na cestující ve vlacích EIC (Express Intercity) příjemná novinka — bezplatné připojení k bezdrátovému internetu na palubě. Prozatím bude tato služba dostupná jen pro cestující první třídy, během léta se rozšíří také v druhé vozové třídě. Tato nabídka je jen prvním krokem v rozšiřování služeb PKP IC. Vlaků marketingové kategorie EIC vyjede od 1. června celkem 22, což není ani 7 % ze všech vlaků, které dopravce provozuje (od 1. června bude jezdit celkem 269 spojů kategorie TLK a 46 spojů kategorie Expres). EIC poskytujících wifi potkáte na trasách Varšava – Krakov (2 páry vlaků), Varšava – Wroclav (5 párů vlaků), Varšava – Štětín (1 pár vlaků), Varšava – Poznaň (2 páry spojů) a Krakov – Gdyně (1 pár spojů). Dalším negativem bude velmi nízký datový limit, jen 50 MB.

PKP IC také mění své tarify. Místenka do vlaků TLK bude v první třídě nově stát jen 6 zlotých namísto současných 10,5 zlotých, ale nově bude povinná. Cestující tak bude mít jistotu, že si v první třídě skutečně bude mít kde sednout. Naproti tomu u vlaků kategorie EIC, kde bude nově bezdrátový internet, bude stát místenka místo 12,5 zlotých nově 16 zlotých. Ve staronové kategorii Expres bude i nadále poskytován vysoký standard služeb (jídelní vůz společnosti WARS a bezplatný denní tisk), tak jako tomu bylo doposud, kdy tento vlak byl v kategorii EIC.

Pendolina budou, ale…

PKP Intercity v pondělí 30. května oznámilo rovněž podepsání kontraktu o hodnotě 665 milionů eur s firmou Alstom na nákup 20 jednotek New Pendolino. Polovina částky bude zaplacena z operačního programu Infrastruktura – životní prostředí, financovaného Evropskou unií. Půjde o sedmivozové soupravy s kapacitou 402 cestujících, v nichž bude k dispozici první i druhá vozová třída, stejně jako tři business oddíly. Cena jízdenky se bude odvíjet od toho, kdy si cestující zakoupí jízdenku a kdy bude chtít cestovat (pokud pojede mimo špičku, bude mít slevu). V případě, že cestující pojede první třídou nebo v business oddíle, zaplatí za jízdné podle toho, jak často vlakem jezdí, oznámil Janusz Malinowski, tiskový mluvčí PKP Intercity.

Problém ovšem nastává v tom, že pendolina začnou jezdit v Polsku až od roku 2014, a nepomohou tak při dopravním zajištění Mistrovství Evropy ve fotbale v příštím roce. Důvodem je především oprava tratí, po nichž budou pendolina jezdit. Jednotky budou nasazeny na severojižní magistrálu a cestující se s nimi svezu z Krakova či Katovic do Varšavy, nebo do Gdaňsku a Gdyně. Maximální rychlost bude 250 km/h. Potvrdila se také dřívější informace, že z úsporných důvodů nebudou jednotky vybaveny naklápěcím systémem.

Internet ve vlacích se rozšiřuje, kdy ale bude v Česku?

Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť spíše na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah. Podle Petra Šťáhlavského výběrové řízení stále běží, i když nyní již potřebným tempem.

Zdroj: http://www.idg.pl, PKP Intercity, Wyborcza.biz, Rozklad WAKACJE 2011 - POŁĄCZENIA EICRynek Kolejowy - Jakie będzie Nowe Pendolino PKP Intercity?, ČT 24, Rynek Kolejowy - Umowa na Pendolino podpisana, Rynek Kolejowy - Bilet na Pendolino od 60 zł, České dráhy


miropiro | 1.6.2011 (11:02)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Polsko


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel HonzaT 
01.06.2011 (16:36)  
M: Proč přepočítávat podle platu? Protože když vy budete s naším průměrným platem žít v Americe tak umřete hlady. S jejich průměrným platem si u nás budete žít velmi dobře. Proto je zvykem přepočítávat platy podle kupní síly.
registrovaný uživatel M 
01.06.2011 (16:19)  
Hm, ale proc se to ma prepocitavat podle platu? Cena elektriny, dratu, softwaru apod. - tohle take poskytovatele prepocitavaji podle platu?
Proste Praha-Pardubice 500 CZK. Za tyhle penize (a s platicimi lidmi) by tam to wifi bylo asi taky...
U nas to stoji 135, resp. 255 (zpatecni - nevim, jaka je myslena v tom Norsku) korun. Cili bud 2x nebo skoro 4x vic. zadnych 20%...
registrovaný uživatel List  mail  
01.06.2011 (16:03)  
V pondělí jsem jel Oslo -> Sandefjord Lufth. (značeno též jako Torp). Byl to obyčejný regionální vlak a měl zdarma wifi. Na stranky nsb.no bez registrace, jinam napřed jednoduchou registraci a volné surfování. Nebylo to sice nejrychlejší a v tunelech se to zadrhávalo, což lze pochopit. Ale na maily, vyhledání spojení, a další drobnosti naprosto v pohodě. V cílové stanici čekal shuttle bus, který odvezl lidi před halu letiště (cca 4km) v ceně jízdenky.

Cena 199 NOK (cca 640,- Kč), při nákupu v ČR lze získat v 25% na RailPlus, je pro čecha trochu závratná za cca 130 km, ale na jejich platy to tak hrozné není. Pokud to odhadnu na naši cenovou úroveň, tak ČD jsou levnejší jen o cca o 20% (jednorázová cesta bez slev). Za to bych si klidně těch 20% připlatil, akorát se obávám, že této možnosti se nedožiju (a to mě důchod čeká nejdříve za 35 let).
01.06.2011 (16:02)  
Už od začátku jsem nebyl zastáncem nápadu na to, aby se koupila pendolína. Pak se to sice na chvíli změnilo, jenomže po té dané chvilce jsem si prohlídl na Rynku Kolejowym, a vystřízlivěl jsem. Bussines třída sice vypadá pěkně, ale má stejné sedačky jako jednička i dvojka. Jednička je návrat do roku 1997, a dvojka, tak to je návrat na začátek 90.let, možná ještě dál. A to jsem radši nehodnotil návrhy na vnější barevná řešení... Tím jsem chtěl říct jen to, že vyhodit 665 milionů Eur (skoro 16 mld.) za tak málo se mi zdá totálně s prominutím dementní. Radši ani nepočítám, kolik by za těch peněz bylo vagónů. Vždyť Poláci mají vagónku, která dokáže vyrobit i na oko hezčí vozy než jsou pendolína (viz. obrázek). A když se k tomu připojí nějaká lokomotiva (třeba Husarz nebo ta nově vyvíjená lokomotiva, kde budou moci být i cestující), vyjde mi to finančně lépe. Polsko je sice velká země, ale ne dost, aby nutně potřebovala 250 km/h. Jim stačí úplně v pohodě 200 km/h. Příkladem může jít Slovensko a Rumunsko - ty také jdou v dálkovce cestou kupování osobních vozů vyrobených od domácích vagónek. A vadí to tam někomu? Podle mého asi ne.
registrovaný uživatel M 
01.06.2011 (16:00)  
Internetové připojení ve vlacích se pomalu stává standardem – nedávno jej představily Rakouské spolkové dráhy, pro RegioJet je to samozřejmost v nabízených službách. Nyní přichází PKP Intercity, i když datový limit deklasuje síť především na rychlé pročtení e–mailů, sociálních sítí a online deníků. Nabízí se tedy otázka, kdy se dočkáme pozitivní zprávy od Českých drah.

Proti tomuhle se nemuzu neohradit...
Jake procento vlaku v Polsku to ma jako standard? A v Rakousku? A kolik vlaku s wifi provozuje RegioJet? A kde to jako standard maji jeste?
registrovaný uživatel M 
01.06.2011 (15:57)  
Cim se ve vlacich, o kterych je clanek, lisi prvni a druha trida? Diky
01.06.2011 (14:54)  
Railpic: tož soupravy na rychlost 200 km/h by tu byly, ale v Česku zatím nepoužitelné.
01.06.2011 (14:13)  
Tady to už zase jede. Že Poláci za 20 let udělali daleko větší pokrok než my je bohužel pravda. Ale vyvozovat něco z toho, že budou mít (nebo dokonce snad díky CMK vždycky měli) rychlejší vlaky může jen s prominutím prosťáček. A pokud si někdo nevšimnul, že i ČD umí už víc jak 10 let několik souprav na 200, když už teda budeme ignorovat naše pendolina...
registrovaný uživatel Praha hl. n.  mail  
01.06.2011 (14:04)  
New Pendolino (http://www.freewebs.com/dynamicsresearch/New_Pendolino_ETR600and610_Italian-Trains.jpg), no, alespoň máme vkus. Mě se ten vlak ani trochu nelíbí.
01.06.2011 (13:57)  
bulgur: Vázaný to bude určitě na MAC adresu, ale víme že ji 99,5% lidí měnit neumí :) Už vidím normálního člověka, jak si jailbreakne iphone, aby tam měl terminál a v něm klepal příkaz na změnu adresy :)
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko