Praha — Nákladní dopravce ČD Cargo od začátku roku drží pozitivní trend výsledků hospodaření. Ještě v minulém roce hlásil ztrátu 418 milionů korun, letos hovoří naopak o zisku 242 milionů korun za prvních pět měsíců. Výsledek EBITDA (před započtením úroků, daní a odpisů) činil dokonce 0,8 mld. korun, z čehož 209 mil. korun poputuje na rezervní účet, který by měl krýt neočekávané negativní vlivy. Začátkem března navíc předseda představenstva ČD Cargo Jiří Vodička oznámil, že již nasmlouvané kontrakty pro tento rok činí úhrnem 11 mld. korun. ČD Cargo se navíc svým výkonem podílí na rantingovém hodnocení skupiny České dráhy, kdy ČD získala u agentury Moody's hodnocení Baa1 s negativním výhledem. Díky tomu mohou jak mateřský podnik, tak sesterské Cargo emitovat pro investory zajímavé dluhopisy. V případě Carga se očekává v roce 2011 celková emise za 2 až 3 mld. korun, která by znamenala 58% zadluženost podniku. Vodička si od dluhopisů slibuje změnu financování z krátkodobých úvěrových produktů na dlouhodobé řešení a možnost lépe financovat pořízení nové techniky. Správcem první miliardové emise bude Komerční banka.
Zdroj: ČD Cargo, ČTK/Finanční noviny
| 20.6.2011 (20:00)
Jo takhle srovnávat to s uhelkama, to by byla jiná káva.
Pak je otázka ,zda dát peníze na repasi 40 let starého stroje v původním stavu,nebo něco přidám a provedu i modernizaci(753.7 ,363.5),nebo přidám ještě víc a koupím nové stroje.
To se musí projevit na
a) mzdových nákladech
b) nákladech na servis 3 vozidel
c) nákladech na posun - diesel nebo dvousystémovka navíc
d) hodina času kdy vlak stojí a hýbou se škatulky. Ta hodina má taky cenu.
Když vezmu místo laminátek ESA 363.5 tak stačí jeden fíra a dvě mašiny. Ušetřím přepřah - další mašina, která někde stojí "teplá" a čeká na práci. Místo 4 (jeden na posunu) lidí pracuje jeden a lokomotiv potřebuju polovinu.
Pokud vezmu místo reko ESA 363.5 mašinu 380 tak mi stačí jedna, uveze to. Kolik stojí dvě reko ESA a kolik jedna 380?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










