..: ČD Cargo zlepšuje svou ekonomiku – přichází i s dluhopisy :..

363.504 ČD Cargo, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — Nákladní dopravce ČD Cargo od začátku roku drží pozitivní trend výsledků hospodaření. Ještě v minulém roce hlásil ztrátu 418 milionů korun, letos hovoří naopak o zisku 242 milionů korun za prvních pět měsíců. Výsledek EBITDA (před započtením úroků, daní a odpisů) činil dokonce 0,8 mld. korun, z čehož 209 mil. korun poputuje na rezervní účet, který by měl krýt neočekávané negativní vlivy. Začátkem března navíc předseda představenstva ČD Cargo Jiří Vodička oznámil, že již nasmlouvané kontrakty pro tento rok činí úhrnem 11 mld. korun. ČD Cargo se navíc svým výkonem podílí na rantingovém hodnocení skupiny České dráhy, kdy ČD získala u agentury Moody's hodnocení Baa1 s negativním výhledem. Díky tomu mohou jak mateřský podnik, tak sesterské Cargo emitovat pro investory zajímavé dluhopisy. V případě Carga se očekává v roce 2011 celková emise za 2 až 3 mld. korun, která by znamenala 58% zadluženost podniku. Vodička si od dluhopisů slibuje změnu financování z krátkodobých úvěrových produktů na dlouhodobé řešení a možnost lépe financovat pořízení nové techniky. Správcem první miliardové emise bude Komerční banka.

Zdroj: ČD Cargo, ČTK/Finanční noviny


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.6.2011 (20:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Rodney 
21.06.2011 (14:15)  
Před nějakou dobou se objevovaly články, že ČD-C chce koupit polský cargo....nevíte jak se to vyvinulo, nebo jsem někde přehlédl, že z toho sešlo?
21.06.2011 (14:00)  
Chystají se taky nějaké zásadnější investice do vagonů? Cca před 2 lety jsem četl někde v tisku článek o tom, že ten stav je už dost tristní a výrazně snižuje potenciál ČDC proti konkurenci. Ví k tomu někdo něco fundovaného?
registrovaný uživatel bugear 
21.06.2011 (13:37)  
@Jiří Kocurek: Na 3 laminy vám stačí dva fírové, běžně se jezdí na dálkové řízení. I pokud by vám po výměně stačily dvě esa, stejně potřebujete dva fíry, neb je kvůli omezení tažné síly nemůžete mít obě na čele. Stejně tak by to asi nezvládla samotná 380, neb má oproti třem laminám o 3 MW a 8 náprav míň.
Jo takhle srovnávat to s uhelkama, to by byla jiná káva.
registrovaný uživatel rpet  mail  
21.06.2011 (13:35)  
nechval dne pred vecerem -:)
registrovaný uživatel SYN 
21.06.2011 (11:41)  
No pánové, dneska mi to tu připadá neobyčejně věcné, konkrétní a dozvěděl jsem se zajímavé nové věci. Díky diskutující, a thumbs up!
21.06.2011 (11:22)  
"Staré"lokomotivy také potřebují každých asi 20 let hlavní,nebo generální opravu,při které se všechny díly repasují,případně nahrazují jinými a cena této opravy není zanedbatelná(ve srovnání s nákupem nové lokomotivy).
Pak je otázka ,zda dát peníze na repasi 40 let starého stroje v původním stavu,nebo něco přidám a provedu i modernizaci(753.7 ,363.5),nebo přidám ještě víc a koupím nové stroje.
21.06.2011 (11:15)  
Ja se nehadam. Jen se ptam. Takze se da ocekavat treba 20 poradnejch lokomotiv?
21.06.2011 (10:35)  
Astartoth: Jistě staré mašiny taky něco odvezou, ale pokud chcete poslat z Maloměřic náklad přes Brod, tak laminátky potřebujete 3 a taky tři mašinfíry. Dojedete do Kutné hory a hodinu posunujete protože lamina vjedou pod dráty, které jim "nechutnají".
To se musí projevit na
a) mzdových nákladech
b) nákladech na servis 3 vozidel
c) nákladech na posun - diesel nebo dvousystémovka navíc
d) hodina času kdy vlak stojí a hýbou se škatulky. Ta hodina má taky cenu.
Když vezmu místo laminátek ESA 363.5 tak stačí jeden fíra a dvě mašiny. Ušetřím přepřah - další mašina, která někde stojí "teplá" a čeká na práci. Místo 4 (jeden na posunu) lidí pracuje jeden a lokomotiv potřebuju polovinu.
Pokud vezmu místo reko ESA 363.5 mašinu 380 tak mi stačí jedna, uveze to. Kolik stojí dvě reko ESA a kolik jedna 380?
21.06.2011 (9:48)  
Svycari jezdili s nakladnima lokomotivama z 20. let do 90. a rakusaci s E94 z 40. let taky do 90., rychlikove E18 se drzely taky dlouho, takze elektriky z 60. let jeste par desetileti maji.
21.06.2011 (7:41)  
AD bartik09....při vší úctě a mojí lásce k Bardotkám.....nejen ČD-C je de-facto pojízdné muzeum (zejména v lokomotivách)...122, 123, 751, 230 (mám pokračovat?) JSOU SICE DŘÍČE, ale konečně si to přiznejme, není to poslední "výkřik" techniky...o interoperabilitě ani nemluvě. Těch plánovaných 30 ks 363.5 schválených (snad) pro CZ, SK, H, SLO(?) to nevytrhne...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko