..: Škoda dodá litevským železnicím další patrové jednotky :..

EJ 575 pro Litvu, foto: CharyOstrava — Ostravská Škoda Vagonka vyrobí další patrové elektrické soupravy pro Litevské dráhy (LG). Dodávky vozidel v hodnotě necelých 39 milionů eur (zhruba 950 milionů korun) jsou naplánovány na roky 2012 až 2014. Celkem půjde o pět souprav, přičemž tři z nich budou shodné s již provozovanými jednotkami řady 575 v trojvozové verzi. Zbývající dvě dodá výrobce jako dvouvozové v provedení s hnacím dílem ř. 211 a řídicím vozem ř. 307, tedy bez středního dílu ř. 444. Stejně jako u předchozích čtyř dodaných souprav půjde o patrové jednosystémové jednotky (25 kV/50 Hz) se širokorozchodnými podvozky s maximální rychlostí 160 km/h. Kapacita souprav bude 304 sedících cestujících v trojvozové a 170 v dvojvozové verzi.

LG počítají s nasazením nových vlaků na jediné elektrifikované trati Vilnius – Kaunas, kterou dnes řada 575 obsluhuje několikrát denně s jedinou zastávkou ve městě Kaišiadorys a jízdní dobou 59 minut. Novinkou oproti předcházející sérii má být například vybavení vozidel Wi-Fi přístupem; jinak soupravy nabídnou dnes již obvyklý standard. Rada 575 je ostatně přímo odvozena od jednotek ř. 471 pro České dráhy, pocházejících z poloviny 90. let, s nimiž sdílí i prakticky kompletní řešení interiéru. Tomu odpovídají i některé vlastnosti těchto souprav, včetně vozových přechodů s návalky místo dnes již rozšířenějších otevřených přechodů s měchy nebo rovná okenní skla v horním podlaží. Škoda Vagonka přesto s těmito soupravami slaví exportní úspěchy až v poslední době, kdy kromě litevských železnic odvozená vozidla dodává také na Slovensko a na Ukrajinu.

Zdroj: Škoda


JiříK. | 19.7.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Litva


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel JB 
22.07.2011 (13:38)  
To je v příspěvku J. Kocurka respektováno, on nepočítá s dvojnásobnou délkou jednopodlažky. Sám jsem chtěl reagovat spíše na dlouhé peróny: ty jsme měli a v rámci koridorizace byly zkráceny (co tak vím, Běchovice, Pečky a jistě i jinde). A nezpracoval námitku o prodloužení pobytů v zastávkách.
22.07.2011 (13:27)  
...ale ty souvislosti nemusí být zcela objektivní. Patrovka neznamená dvojnásobnou kapacitu. Například Talent stejné délky jako třívozový Elefant má jen o 10 sedadel méně. (výzbroj na střeše, nemá schodiště,...)
22.07.2011 (12:44)  
Tak dáme na příměsto jednopodlažky. Co se stane? Namísto 150 m dvojslona bude potřeba 200-250 m dlouhá jednotka. A už se nevejdou dvě k jednomu peronu. Bude potřeba víc peronů nebo zahustit takt (víc jednotek). Takže budeme jezdit po 10 minutách. Pak se ale na tu trať dálkovina vejde pouze za cenu, že pojede stejně rychle jako příměsto. Takže Praha - Ostrava půl hodiny navíc. Nebo 4 kolejná trať. Ono je třeba se podívat i na souvislosti.
registrovaný uživatel Sim 
22.07.2011 (11:38)  
Terminologická poznámka:
(prvni) patro = druhe podlazi ... tedy slon je dvoupodlazni, jinak receno (jedno)patrovy
21.07.2011 (22:45)  
No dojpatro se spíš striktně vzato moc nehodí jako příměstskej bagr a často zastavující osobák, protože schody i horší poměr mezi počtem dveří a sedadel prodlužujou pobyty v zastávkách. Paradoxně se teda ešus moc koncepčně nehodí na to, kde nejvíc jezdí ;-)
21.07.2011 (20:22)  
Terminologická poznámka:
- dvounapěťové vozidlo je vozidlo pro jeden systém (ss nebo 50Hz nebo 16,7Hz), ale dvě napětí. U nás to byly nějaké důlní loko, které uměly pod 1500V ss i pod 3000V ss.
- dvouufrekvenční vozidlo je pro 2 střídavé systémy (50 a 16,7 Hz), tedy např. 340-ka či taurus 1116.
- vozidlo umějící ss i st systém se nazývá dvousystémové.
registrovaný uživatel Keprt 
21.07.2011 (20:16)  
FRK: ohledně (ne)vhodnosti ešusu pro dálkovou dopravu nejsme ve sporu, já si dokonce myslím, že dálková doprava a patrová vozidla vůbec nejdou dohromady - i když vím, že ve světě takové vlaky jezdí a diskuzi na toto téma tu určitě nechci reinkarnovat :o)
registrovaný uživatel JB 
21.07.2011 (17:11)  
ythomas_ct: Jistěže, pokud někdo vyřkne "to a to je zastaralé", měl by umět říct v čem. Ešusy mají už jiné trakční měniče než před lety, taky trakční motor se změnil, aby lépe odolával povětrnosti. Prvních 17 jednotek nemá ještě uzavřený WC systém. 671 má vyhřívané odpady, aby nezamrzaly (patrně zkušenost z Litvy) a elektricky poháněné vstupní dveře. EDIT: Vyhovuje požadavkům nových TSI na přepravu osob se sníženou pohyblivostí. Mění se interiér (ne vždy k lepšímu). Atd.

Do RS1, která je poháněna automobilním motorem, se montuje motor na aktuální úrovni, ne ten 15 let starý.
21.07.2011 (16:58)  
Ad stoupa:
Ešus vyvinulo ČKD-Vagónka Studénka s pohonem ŠKODA.
AD Martin Keppert:
Škodovce nikdo nic nezakazuje. Škodovka by měla sama nabízet ještě více upotřebitelné výrobky. Ale uznejte sám, že Ešus není vhodný pro dálkovou dopravu. Stačí jej srovnat se švýcarskou dvoupatrovou netrakční soupravou, která je mnohem lepší a přitom určená jen pro vnitrostátní provoz. Vůbec nechápu proč se ŠKODA vzteká jako malé dítě proti nákupu RJ.
FRK
21.07.2011 (16:51)  
Jen jednu poznámku pro ty, co považují rodinu MěstoSlonů za vykopávku z doby kamenné. Všimněte si, prosím, že třeba takový RegioShuttle RS1 se vyrábí od roku 1996 (takže o rok déle než ta 471 pro ČD) a Desiro Classic už taky letos slaví 12 let své existence, pokud se nepletu. Zajímavé je, že tato vozidla tu nikdo ze zastaralosti "neobviňuje"; příchod RS1 do služeb ČD je dokonce (celkem oprávněně) oslavován! Neříkám, že v současné době neexistují v určitých ohledech progresivnější řešení, ale tak zle na tom vítkovické produkty zase nejsou. Uvidíme, jaký pokrok přinesou "JéPéJéčka" alias ŠKODA 7Ev... ;o)
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko