Ostrava — Ostravská Škoda Vagonka vyrobí další patrové elektrické soupravy pro Litevské dráhy (LG). Dodávky vozidel v hodnotě necelých 39 milionů eur (zhruba 950 milionů korun) jsou naplánovány na roky 2012 až 2014. Celkem půjde o pět souprav, přičemž tři z nich budou shodné s již provozovanými jednotkami řady 575 v trojvozové verzi. Zbývající dvě dodá výrobce jako dvouvozové v provedení s hnacím dílem ř. 211 a řídicím vozem ř. 307, tedy bez středního dílu ř. 444. Stejně jako u předchozích čtyř dodaných souprav půjde o patrové jednosystémové jednotky (25 kV/50 Hz) se širokorozchodnými podvozky s maximální rychlostí 160 km/h. Kapacita souprav bude 304 sedících cestujících v trojvozové a 170 v dvojvozové verzi.
LG počítají s nasazením nových vlaků na jediné elektrifikované trati Vilnius – Kaunas, kterou dnes řada 575 obsluhuje několikrát denně s jedinou zastávkou ve městě Kaišiadorys a jízdní dobou 59 minut. Novinkou oproti předcházející sérii má být například vybavení vozidel Wi-Fi přístupem; jinak soupravy nabídnou dnes již obvyklý standard. Rada 575 je ostatně přímo odvozena od jednotek ř. 471 pro České dráhy, pocházejících z poloviny 90. let, s nimiž sdílí i prakticky kompletní řešení interiéru. Tomu odpovídají i některé vlastnosti těchto souprav, včetně vozových přechodů s návalky místo dnes již rozšířenějších otevřených přechodů s měchy nebo rovná okenní skla v horním podlaží. Škoda Vagonka přesto s těmito soupravami slaví exportní úspěchy až v poslední době, kdy kromě litevských železnic odvozená vozidla dodává také na Slovensko a na Ukrajinu.
Zdroj: Škoda

(prvni) patro = druhe podlazi ... tedy slon je dvoupodlazni, jinak receno (jedno)patrovy
- dvounapěťové vozidlo je vozidlo pro jeden systém (ss nebo 50Hz nebo 16,7Hz), ale dvě napětí. U nás to byly nějaké důlní loko, které uměly pod 1500V ss i pod 3000V ss.
- dvouufrekvenční vozidlo je pro 2 střídavé systémy (50 a 16,7 Hz), tedy např. 340-ka či taurus 1116.
- vozidlo umějící ss i st systém se nazývá dvousystémové.
Do RS1, která je poháněna automobilním motorem, se montuje motor na aktuální úrovni, ne ten 15 let starý.
Ešus vyvinulo ČKD-Vagónka Studénka s pohonem ŠKODA.
AD Martin Keppert:
Škodovce nikdo nic nezakazuje. Škodovka by měla sama nabízet ještě více upotřebitelné výrobky. Ale uznejte sám, že Ešus není vhodný pro dálkovou dopravu. Stačí jej srovnat se švýcarskou dvoupatrovou netrakční soupravou, která je mnohem lepší a přitom určená jen pro vnitrostátní provoz. Vůbec nechápu proč se ŠKODA vzteká jako malé dítě proti nákupu RJ.
FRK
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.










