..: Škoda dodá litevským železnicím další patrové jednotky :..

EJ 575 pro Litvu, foto: CharyOstrava — Ostravská Škoda Vagonka vyrobí další patrové elektrické soupravy pro Litevské dráhy (LG). Dodávky vozidel v hodnotě necelých 39 milionů eur (zhruba 950 milionů korun) jsou naplánovány na roky 2012 až 2014. Celkem půjde o pět souprav, přičemž tři z nich budou shodné s již provozovanými jednotkami řady 575 v trojvozové verzi. Zbývající dvě dodá výrobce jako dvouvozové v provedení s hnacím dílem ř. 211 a řídicím vozem ř. 307, tedy bez středního dílu ř. 444. Stejně jako u předchozích čtyř dodaných souprav půjde o patrové jednosystémové jednotky (25 kV/50 Hz) se širokorozchodnými podvozky s maximální rychlostí 160 km/h. Kapacita souprav bude 304 sedících cestujících v trojvozové a 170 v dvojvozové verzi.

LG počítají s nasazením nových vlaků na jediné elektrifikované trati Vilnius – Kaunas, kterou dnes řada 575 obsluhuje několikrát denně s jedinou zastávkou ve městě Kaišiadorys a jízdní dobou 59 minut. Novinkou oproti předcházející sérii má být například vybavení vozidel Wi-Fi přístupem; jinak soupravy nabídnou dnes již obvyklý standard. Rada 575 je ostatně přímo odvozena od jednotek ř. 471 pro České dráhy, pocházejících z poloviny 90. let, s nimiž sdílí i prakticky kompletní řešení interiéru. Tomu odpovídají i některé vlastnosti těchto souprav, včetně vozových přechodů s návalky místo dnes již rozšířenějších otevřených přechodů s měchy nebo rovná okenní skla v horním podlaží. Škoda Vagonka přesto s těmito soupravami slaví exportní úspěchy až v poslední době, kdy kromě litevských železnic odvozená vozidla dodává také na Slovensko a na Ukrajinu.

Zdroj: Škoda


JiříK. | 19.7.2011 (16:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Litva


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
19.07.2011 (20:16)  
Pavel Ch) Pokud tedy aplikuju tvou metriku, JE to český výrobek. Nebo snad ve Vítkovicích zaměstnávají hordu Kyperců?
19.07.2011 (20:10)  
Jinak první třídu litevské železnice neznají - Litevci byli v roce 88 úplně unešeni našemi koženkovými Béčky. To v Sojuzu neznali. Buď dřevosedačkový velkoprostor nebo lehátka (také obvykle velkoprostor). Takže naco si hrát v "jedničce" .-) na barvu sedaček.
19.07.2011 (20:05)  
donnerstag: České?? Spíš Kyperské projekce a výroba v ČR.
České zboží považuji to, že se vývoj výroba podílejí občané našeho státu
19.07.2011 (19:57)  
rád slyším,že české zboží má ve světě zvuk
jen tak dál :-)
registrovaný uživatel Etienne  mail  
19.07.2011 (19:47)  
Provozně je to opravdu jen jedna trať,navíc ji využívají pouze električky (náklady vozí výhradaně diesely), vzhledem k tamějšímu na naše poměry malému provozu tak asi Sloni tuto trať zcela ovládnou. Jinak první třídu litevské železnice neznají, takže nejen teoreticky, ale i prakticky v ní nenajdete ani živáčka.
19.07.2011 (19:42)  
No je to trať délkou Praha - Pardubice a frekvencí sotva srovantelnou s čímkoliv v okolí Prahy. Elefanty tam zvýší kulturu cestování , ale nekladou se tam na ně žádné velké nároky. To ČD to občas provětrají elefanty na R do Třince, a soupravy kolem Prahy jezdí přeplněné.
19.07.2011 (19:13)  
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/baltic-states/baltic-states.gif
Je Praha-Olomouc jedna trať? Áno? Nie? Čo Praha-Přerov? Jedna? Dve? Tri? Sieť LG má skrátka jeden elektrifikovaný hlavný ťah s jednou krátkou odbočkou. Pre účely posudzovania osobnej dopravy na celej sieti si pokojne dovolím tvrdiť, že majú jednu elektrifikovanú trať.
19.07.2011 (19:05)  
JB) Čtu si Prohlášení o dráze LG 2012/2013

30. Electrified railway lines:
30.1. electrified railway lines N. Vilnia-Vilnius, Vilnius-Kaunas, and Lentvaris-Trakai;
30.2. 25 kV alternating current of 50 Hz frequency is used in the contact network of the electrified lines. The electrified lines are adapted only for the suburban train traffic;
30.3. an operational length of the electrified railway lines is 122 km, of which:
30.3.1. single track – 4.98 km;
30.3.2. two-way track – 117.02 km;
30.4. In case of the alternating current, voltage in the electric rolling stock receivers in any block district shall be at least 21 kV and not higher than 29kV. Wires of the contact network on the side tracks and in the stations over the railhead shall be suspended no lower than at 5750 mm, and on the level crossings – no lower than at 6000 mm;


Ve výsledku je to ale stále jedna trať s jednou odnoží.

http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/baltic-states/baltic-states.gif
registrovaný uživatel JB 
19.07.2011 (18:58)  
Stoupa: Ale Litevci ty jednotky nasazují na rychlíky (cca 100 km s jediným zastavením). 575 tím pádem dělá průměr 100km/h na trati, kde je traťová rychlost 120.
registrovaný uživatel JB 
19.07.2011 (18:53)  
Není docela pravda, že ta trať je "jediná elektrifikovaná" - elektrifikace jednak pokračuje na druhou stranu města do Naujoji Vilnja, kde je i depo těch jednotek a historicky je to jiná trať, jednak dráty jdou a jezdí se elektricky i do Trakai.
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko