Ostrava — Ostravská Škoda Vagonka vyrobí další patrové elektrické soupravy pro Litevské dráhy (LG). Dodávky vozidel v hodnotě necelých 39 milionů eur (zhruba 950 milionů korun) jsou naplánovány na roky 2012 až 2014. Celkem půjde o pět souprav, přičemž tři z nich budou shodné s již provozovanými jednotkami řady 575 v trojvozové verzi. Zbývající dvě dodá výrobce jako dvouvozové v provedení s hnacím dílem ř. 211 a řídicím vozem ř. 307, tedy bez středního dílu ř. 444. Stejně jako u předchozích čtyř dodaných souprav půjde o patrové jednosystémové jednotky (25 kV/50 Hz) se širokorozchodnými podvozky s maximální rychlostí 160 km/h. Kapacita souprav bude 304 sedících cestujících v trojvozové a 170 v dvojvozové verzi.
LG počítají s nasazením nových vlaků na jediné elektrifikované trati Vilnius – Kaunas, kterou dnes řada 575 obsluhuje několikrát denně s jedinou zastávkou ve městě Kaišiadorys a jízdní dobou 59 minut. Novinkou oproti předcházející sérii má být například vybavení vozidel Wi-Fi přístupem; jinak soupravy nabídnou dnes již obvyklý standard. Rada 575 je ostatně přímo odvozena od jednotek ř. 471 pro České dráhy, pocházejících z poloviny 90. let, s nimiž sdílí i prakticky kompletní řešení interiéru. Tomu odpovídají i některé vlastnosti těchto souprav, včetně vozových přechodů s návalky místo dnes již rozšířenějších otevřených přechodů s měchy nebo rovná okenní skla v horním podlaží. Škoda Vagonka přesto s těmito soupravami slaví exportní úspěchy až v poslední době, kdy kromě litevských železnic odvozená vozidla dodává také na Slovensko a na Ukrajinu.
Zdroj: Škoda

České zboží považuji to, že se vývoj výroba podílejí občané našeho státu
jen tak dál :-)
Je Praha-Olomouc jedna trať? Áno? Nie? Čo Praha-Přerov? Jedna? Dve? Tri? Sieť LG má skrátka jeden elektrifikovaný hlavný ťah s jednou krátkou odbočkou. Pre účely posudzovania osobnej dopravy na celej sieti si pokojne dovolím tvrdiť, že majú jednu elektrifikovanú trať.
30. Electrified railway lines:
30.1. electrified railway lines N. Vilnia-Vilnius, Vilnius-Kaunas, and Lentvaris-Trakai;
30.2. 25 kV alternating current of 50 Hz frequency is used in the contact network of the electrified lines. The electrified lines are adapted only for the suburban train traffic;
30.3. an operational length of the electrified railway lines is 122 km, of which:
30.3.1. single track – 4.98 km;
30.3.2. two-way track – 117.02 km;
30.4. In case of the alternating current, voltage in the electric rolling stock receivers in any block district shall be at least 21 kV and not higher than 29kV. Wires of the contact network on the side tracks and in the stations over the railhead shall be suspended no lower than at 5750 mm, and on the level crossings – no lower than at 6000 mm;
Ve výsledku je to ale stále jedna trať s jednou odnoží.
http://www.bueker.net/trainspotting/map.php?file=maps/baltic-states/baltic-states.gif
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











