Bratislava — Českou republiku, Slovensko a Maďarsko navštíví "papežský vlak" polského dopravce Przewozy Regionalne. Během své cesty bude speciálně upravená jednotka 14WE-07 řady EN61 plnit funkci nejen dopravního prostředku, ale také pojízdné expozice života Jana Pavla II. a pojízdné kaple. Zahraniční část své cesty zahájí návštěvou Slovenska, přičemž součástí čtyřdenní cesty budou prohlídky vlaku, mše na palubě elektrické jednotky a požehnaní reliéfu sv. Kateřiny Alexandrijské, patronky železničářů, v Prešově. Kromě Prešova a Košic, kde se jednotka zastaví 9. září, bude papežský vlak rovněž vystaven ve stanicích Zvolen nákladná stanica (10. 9.) a Banská Bystrica (11. 9.). Poté vlak odjede do Maďarska, kde bude zájemcům k dispozici do 20. září. V následujících dvou dnech pak bude souprava otevřena pro veřejnost ve Starém Městě u Uherského Hradiště, načež navštíví Olomouc ve dnech 23. a 24., Hradec Králové 25., Prahu 26.-27. a Starou Boleslav 28. září. Odsud se vydá zpět do svého domovského státu.
Železniční speciál vznikl v červenci roku 2006 z iniciativy drážního kaplana Ryszarda Marciniaka, kdy upravenou nízkopodlažní jednotku dodal polský výrobce Newag Nowy Sącz. Vlak tvoří moderní nízkopodlažní elektrická jednotka typové rodiny 14WE s maximální rychlostí 110 km/h, odvozená od příměstské řady EN61 PKP, ovšem s řadou interiérových úprav, mezi něž patří např. multimediální systém pro promítání filmů a celkové vyvedení interiéru ve zlaté barvě. Jediná souprava svého druhu, určená původně pro trasu Kraków - Wadowice v rámci projektu Železniční stezka Jana Pavla II., byla vysvěcena nástupcem polského pontifika, Benediktem XVI., v květnu 2006. Jedná se tak o jediné kolejové vozidlo vysvěcené papežem. Dnes ji polský regionální dopravce kromě zvláštních vlaků využívá primárně v příměstské dopravě mezi Krakovem a Zakopaným.
Zdroj: ZSSK, Pociąg Papieski
| 22.8.2011 (13:00)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Já jen že staroboleslavský nádraží mam kilometr za barákem, tak bych počíhal s foťákem. :-)
Jinak ohledně jízdy pod 25kV bych tipoval stejnej postup jako ČD u Elefantu - redukce na šroubovku a Brejlovec. A povolení k provozu pod 3kV na jednorázovou návštěvu asi nebude problém, ne?
EDIT: Mimochodem jak to bude s nasazením syslů a dalších modernizací na trať 072? To bude nádhera (a skvělá reklama pro ČD), až vedle tohohle budou přistávat soupravy 163 - Bdt - Bt - Bdt, resp. 163 - AB - BDs - 2xB. :-) Město minulej rok kvůli papežovi opravilo cestu (dříve lesní cestičku) k nádraží, tak letos by ČD mohly slavnostně nasadit nový vozy, což? :-)
Budou se modlit, aby to jelo i pod 25 kV :-)
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.










