..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Sim 
27.08.2011 (13:56)  
Viktor Suchoň > hmotnost jednoho RS1 je sice srovnatelna s jednim Beckem, ale i tak je to mene nez polovina hmotnosti nasich brejli se tremi.
27.08.2011 (13:43)  
to donnerstgg: Jem ročník 50, tedy těmito vagony jezdím již oněch 40let, kdy je ČSD pořídilo. Rovněž nejsem nadšen, že by mohli jezdit ještě dalších x-let. Zažil ještě parní trakci a jsem rád je to již za námi - tedy nic proti nostalgii, ale v pravidelní provozu ji již nikdo v Evropě neprovozuje. Pouze následník ČSD - ČD zůstává staromilcem, když jsou ochotni tahat tuny starého šrotu (cca 40t/ks) po kolejích donekonečna. To, že tyto vagóny revitalizací lepší kvalitu nezískají je všeobecně známo. Ptám se, kdo tím teda získá a co tím získá. Pravděpodobně získá firma Janoza - a to výhodnou zakázku a patrně i zadavatel obdrží "vděk" od této firmi. A ještě k těm 40-ti tunám. Nedávno jsem byl na dovolené na Železné Rudě. Zde jsou běžně z Plzně osobáky o 3-4 B tažené brejlovcem. Hrdě tedy v Alžbětíně končí vlak o 3-4x40-ti tun + loko. Nadruhé straně do Bayeis. přijede s Platllingu Stadler o dvou motorácích, tedy cca 2x25t (neznám přesnou hmotnost).
Proč to v této souvislosti spomínám?- ČD se není ochotna se vzdát strého šrotu, tahnout jej do kopce, rozjíždět, brzdit a nvíc ještě huntovat trať. Pokud chce ČD něco revitalizovat, tak pak né pouze přetřít novým lakem vnějšek, ale také změnit smýšlení a upustit od nehospodárnosti a "staromilství".
registrovaný uživatel Sim 
27.08.2011 (12:58)  
Jinak to, co uvadi tarten mi prijde taky rozumne - bohuzel po predchozich zkusenostech s modrymi se obavam, ze misto aby se udelalo A(dehumusace) i B(nakup novych), dopadne to jako obvykle: udela se A, neudela se B a proto se A posle tam, co by melo byt B a udela se medialni kampan, ze to tak je spravne.
registrovaný uživatel Ferro 
27.08.2011 (12:51)  
Taky souhlas s tartenem. Z hlediska drážních investic to je pár korun. Dojem z revitalizovanýho vozu je pak ve srovnání s průměrným 'starým' béčkem mnohem lepší (i když to samozřejmě není žádný zázrak). Jistě, není to investice, která by z rychlíků udělala hit, ale cena za celou sérii zhruba odpovídá 1/2 471 anebo dvou Linkům, eventuálně 3-4 novým vozům. Takhle mi to vychází na nějakých 15-16 souprav. Ať si každý zváží, jestli chce mít naději 1/30 že si sedne do novýho (a pravděpodobnost 29/30 že si sedne tak akorát do letitý koženky) anebo jistotu, že mu přijede alespoň revitalizovanej vůz...
K tématu modernizovat vs kupovat- není důvod taky to, že ČD nakupují nové jednotky a chystají se je nasadit místo klasiky se třemi vozy, takže by se jim mohlo uvolnit větší množství Bdt?
A ještě dotaz na autora-je tu nějaká souvislost s tím vozem, který se ukazoval na Raildays?
27.08.2011 (12:40)  
že by ty vagony měly jezdit dalších 30 let? Z toho teda nejsem
nadšený. Interier vozů je zastaralý a mě osobně se z něj dělá zle. Ale jsem rád,že se se starými soupravami vůbec něco dělá
registrovaný uživatel SYN 
27.08.2011 (11:53)  
tarten: hlas rozumu, palec nahoru...
Já osobně též jsem znechucen že je takovýto krok potřeba (ještě jednou generálně oprášit Bčka ve stáří nějakých 35 let) ale je fakt že v ceně "něco přes milion" se těžko něco shání, předpokládám že kdyby těch Mzet rakušáci za cenu plusmínus dvojnásobnou (jestli se dobře pamatuju, taky k tomu přihazuju něco na nutné drobné úpravy jako třeba lak) měli víc tak by jich ČD víc koupilo, už dlouho tu nebyl podobně finančně výhodný kauf...
Akorát si myslím že kdyby se místo velkých reko stylu 15x Bdt udělala jejich menší reko (jen taková větší údržba) a koupilo se 5 nových vozů (finančně toplusmínus vychází) tak jim (ČD) stoupá počet slušných vozů, kdežto velkýma reko nestoupá, proto je nutné i nadále oprašovat Bčka... a tak už je to dlouho. Netroufám si říct jestli je to nedostatkem peněz nebo čím ale většinu velkých reko bych zrušil a místo nich dělal malé, plus nákup malého množství nových vozů, plus Bčka místo dehumusace vyhazovat...

P.S. Bylo by velmi záhodno aby se tyto vozy co nejdříve díky nákupům jiných vozů dostaly výhradně do role posilových a záložních vozů, to je jediná role na kterou jsou ještě jakžtakž akceptovatelné...
Plus by bylo nanejvýše záhodné kdyby už konečně začalo něco přímo finančně motivovat dopravce aby takovéto vozy používal co nejmíň - měla by tam být sleva z jízdného za "podstandart"
27.08.2011 (11:25)  
Stará paní - houby. V B lze pohodlně sedět max. ve čtyřech lidech, to je holý fakt. V šesti se cestující uprostřed, pokud se nechce tulit, neopře a má zničená záda - a nevím, jak vám, ale mně je výsostně nepříjemné, pokud se po mně chce válet cizí člověk. A pokud je jinde standardem druhé třídy šest míst v kupé, tak si za to nebudu připlácet za jedničku. No a k ležení? Není nad to, když přijede plný vlak a půlka kupé je zamčených s chrápajícími dvojicemi, opravdu skvělé, i proto jsem jednoznačně pro oddělené sedačky.

170 měla dávno být plně pokryta revitalizovanými vozy (a i když se to ani zdaleka neblíží vozům posílaným na Brno či Ostravu, rozdíl oproti plzeňskému standardu je propastný, nová podlaha je nezbytně potřeba - ty vozy jsou shnilé, přečalounění je třeba také, ale buď odstranit prostřední opěrky hlavy, nebo osadit tři sedadla, kompletní vyčištění je nutnost, totéž utěsnění oken a potažení skel fólií - jen nechápu, proč se rovnou neosadila tónovaná skla a potahují se stará). Bohužel repasovaných vozů na chebských rychlících je sotva třetina (zbytek je jen nalakován) a na klatovských jezdí stále staré nemyté a rozhrkané šroty, které měly dávno stát v kopřivách nebo čekat na revitalizaci či šrot. Po létech neplněných slibů je to opravdu málo a to, že rakouská Bmz opět nejdou kam měla jít raději nekomentovat...
27.08.2011 (10:02)  
Snad mě tu nevyklikáte na dno, ale mně je interiér B-ček velmi sympatický. Celých osm lidí je v kupé pouze velmi vzácně a v ostatních případech je tu spousta možností, jak se všelijak roztahovat a poposedávat, nemluvě o pohodlném ležení ve dvou. Je to takový starý archaický styl, který mám rád. Jedinou jeho nevýhodou bývá právě čistota, což by se rekonstrukcemi mělo vyřešit. Jen by mě mrzelo, kdyby rekonstrukce oken znamenala přechod na neotevíratelná, to by veškerý půvab ztratilo.
registrovaný uživatel Sim 
27.08.2011 (9:29)  
Sedacky - nevim, zds to stale jeste plati, ale relativne proflaknuta byla pred lety informace, ze za pouhe precalouneni stare lavice plati dodavateli CD prakticky stejnou castku, jako za komplet nove samostatne sedacky.

A co se tyka tehle dehumusace. Nevim, jak na to koukat, cena je stejna jako minule. Planovany rozsah diky vymene oken nekolikanasobny. Takze bud ta minula stovka byly vyhozeny penize do kanalu (= slo za to poridit podstatne vic muziky), nebo ta soucasna cena nepasuje a bude tam nejaky skryty doplatek za viceprace. Vychazim z logiky, ze vymena oken (cca 25 na vagon) bude na te repasi prakticky nejdrazsi polozkou, protoze predelani podlah, sedacek a vybileni interieru jsou veci, ktere by mely byt razeny spis pod (pru)beznou udrzbu.


Freeman > rozdil mezi timto a regiozazrakem je v poctu - za jeden regiozazrak tu mate tusim dvacet dehumusaci
registrovaný uživatel Freeman  mail  
27.08.2011 (7:42)  
Ta revitalizace je stejná zhovadilost, jako reko 810 na regionovu->na pohled pěkné, jízda je ale stejné utrpení jako před rekonstrukcí (Samozřejmě, že kdybych si měl vybrat, sednu mnohem radši do Bčka než do regionovy). Zase jen zbytečně vyhozené peníze na to, aby měli cestující pocit, že ČD alespoň něco dělají.
  1 ... 7 8 9 10 11 ... 13      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko