Praha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.
Zdroj: České dráhy

V českém B jsem osm lidí v kupé zažil jednou, kdy nebylo dodržené řazení - měl jet velkoprostor (údajně výjimečně, ale jezdilo to tak asi měsíc) na EC směr Slovensko. Do Pardubic nás tam bylo 6, což se ještě dalo. Naneštěstí pro mě si ke mně přisedla trošku tlustější slečna, no co si budeme povídat, ačkoliv vypadám jako reklama na hlad, bylo tam nějak těsno (a z jedné strany i teplo, bylo léto) a zbytek cesty do Olomouce jsem raději prostál na chodbičce a to jsem měl koupenou místenku.
Humanizovaný vagonek vítám, ale fakt, že se s ním bude jezdit ještě dalších xx let, je tristní. Dalo by se to udělat líp.
Jak zaznělo níže, B je opravdu takový "Bussines Abteil" pro 4 lidi. Pokud jsou v B již 4 lidi, tak si připadám jako ten strašně vlezlej, že si tam chci sednout. Pokud tam je už 6 lidí, tak raději postojím - viz moje zkušenost. Naštěstí v ČR již moc necestuji. Nemám nic proti tomu, že v každém vlaku bude třeba na konci jeden klasický B vagon, nebo když se budou přidávat ve špičkách. V běžném provozu ale nemají co dělat.
b) ZSSK mají poněkud jinou potřebu vozů. S nadsázkou čtyřicet vozů je na Slovensku viditelné zlepšení, v ČR plivnutí do vody. A za situace, kdy čd provozují stovky béček, snaží se o nové akvizice (a dnes naštěstí už opravdu o nové vozy a jednotky) a přitom řeší tradiční otázku kde na to vzít, mi přijde rozumné ono jádro vozové flotily aspoŇ trochu vylepšit. Jasně, nezískám tím vůz, který je konkurencí pro Bmz, ale to snad ani nikdo netvrdí.
A tvrdit, že je to k ničemu... Zajímalo by mě, kolik z těch, kdo tohle tvrdí, si při příjezdu obyčejného R k nástupišti sedne do nejbližšího koženkového vozu a nikoli do toho revitalisovaného, když by stál vedle. Já si vždycky hledám plyš.
Diskuzi sem jen tak zbezne proletel, ale myslim ze nebudu vedle kdyz konstatuji, ze vetsina zdejsich diskuteru odsuzuje humanizaci Becek jako blbost a vyhozene penize.
Ja tu zase naopak vidím silnú Bautzen-páku :)
Chtelo by se skoro zeptat, jestli jste nekdy humanizovanm Beckem jeli?
Samozrejme, mnohokrát, a nie, môj základný názor to nemení.
Podle vlastni zkusenosti mohu rict, ze humanizovane B pusobi podstatne lepsim dojmem nez puvodni vuz. Interier je svetlejsi, sedacky neodpuzuji.
No to je dúfam jasné - ono keby oprava za milión mala úplne neznateľný efekt, tak by to bol fakt problém. Osobne mám ale problém s tým, keď tá farba stien po polroku schádza - a sedačky sú síce v plyši, ale ich tvar je stále silne normalizačný.
Znamy mel dokonce strach, ze vlezl do jednicky a pruvodci ho vyhodi. :)
To je celkom smutná vizitka ČD, keď ľudia a priori od ich vlakov očakávajú humus, nie? A čo keď následne známy nasadne do Gustava Klimta a spadne mu sánka až na podlahu?
Tragedii je, ze takovato vetsi udrzba se ma delat treba alespon jednou za 10 let, aby se udrzel slusny stav a ne to podavat s velkou slavou jako rekonstrukci.
Áno, toto je v zásade pointa. Rovno si tiež povedzme, že toto pred pár rokmi praktikovala ZSSK - Béčka dostali CZE, vakuWC, nové sedačky po 6 v kupé, dôkladne to vydrhli... A aj tak časom usúdili, že sa im to za tie prachy neoplatí, a tak radšej preznačili všetky A na B a investície už počítajú len s veľkými reko a s novostavbami.
Kazdopadne masovy nakup novych vozu nehrozi a tohle je reseni.
Toto nie je riešenie nenákupu nových vagónov, toto je minimálna možná záplata. A je fakt problém, keď vďaka Janoze niekto na GŘ ČD dostane pocit, že je problém vyriešený.
Klimatizace proste nebude, ona v drtive vetsine dni stejne neni potreba.
To si povieme pri nejakej letnej ceste. Keď sme vo štvrtok redakčne jazdili s Bautzenmi, bolo to fakt nemilé.
Kupe pro sest je blbost, kolikrat ste videli sedet v Becku v kupe vic jak 6 lidi?
Obvykle v špičkách - a je to masaker, hlavne v lete. Je ale fakt, že ďaleko častejšie vidno "plné" kupé so 4 ľuďmi - taký Bautzen-Business-Abteil. Stredová opierka delí lavicu na dve široké miesta, kde si sadne cestujúci a položí vedľa seba tašku. Kto sa do 40 sediacich ľudí na vagón nevojde, ten stojí v uličke. Naproti tomu Bmee alebo Bmz s presne 66 sediacimi cestujúcimi je ďaleko častejší jav.
Dovolím si důrazně nesouhlasit v jednom bodě:
Kupe pro sest je blbost, kolikrat ste videli sedet v Becku v kupe vic jak 6 lidi?
Tady si velice okatě protiřečíš (dále viz já včera v 19:07 a Sim o pár minut později).
Je to stejné jako teď už není nikdo zvědavej na 30 let starou "Vrakosu".
Jinak pokud by šlo dopravci o co největší kapacitu pak bych u kratších vozů doporučoval co nejvíc využít uličku uprostřed, tím se pár centimetrů získá a ti čtyři (2+2) se jakžtakž vejdou...
Ale krátké vozy jsou vesměs ty nejstarší snad už moc dlouho aktuální nebudou (kromě těch reko B(p)ee)
A i u nás máme ne až tak málo 26,4m vozů, teda ale 12 kupé v těch našich pokud vím není nikde?
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.











