..: Vozy B jsou nesmrtelné, ČD zrevitalizují další stovku :..

Interiér zhumanizovaného vozu B249, foto: Vít Hinčica / Vagonweb.czPraha — Některé z nich v nejbližších letech oslaví 40 let, přesto mají ale před sebou ještě dlouhou budoucnost. Dalších sto vozů řady B by se podle Českých drah mělo dočkat revitalizace. Nechvalně známé "koženky", vyráběné ve východoněmecké vagónce VEB Waggonbau Bautzen, by se nového laku a proměny interiéru měly dočkat v průběhu 14 měsíců od uzavření kontraktu. Podmínky výběrového řízení tedy předpokládají tempo oprav na úrovni zhruba jednoho vozu za 4 až 5 dnů. Nabídky pro kontrakt v hodnotě 125 milionů korun mohou zájemci podávat do 28. září tohoto roku. Při maximální možné ceně tak revitalizace jednoho vagonu vyjde přibližně na jeden a čtvrt milionu. Zakázka navazuje na již probíhající vlnu oprav celkem 110 rychlíkových vozů řad A, AB, B a BDs, které realizuje firma Janoza CZ. Přibližně polovina takto upravených vozů již jezdí v pravidelném provozu ČD. Po několika různých verzích generální opravy současný tendr přináší další novinku: nově revitalizované vagony mají dostat kompletně nová okna a dveře za účelem zlepšení tepelné izolace vozu.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 26.8.2011 (19:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   
28.08.2011 (21:02)  
Sice jsem se nechtěl zapojovat, ale nedá mi to. Určité úpravy ty B potřebují, o tom žádná. Prostě jde o odstranění zanedbané údržby. To, co se s nimi dělá, jim ale moc nepřidá. Na Slovensku jsem jel humanizovaným B ve zrychleném osobním vlaku (Košice - Trebišov - Humenné), 6 sedaček úplně stejných jako v EC Košičan, prostě pohádka. Na můj údiv mi řekla jedna Slovenka "Šak my máme pekné vozně, hej?" Tak jsem jí řekl "Hej" a jeli jsme dál.

V českém B jsem osm lidí v kupé zažil jednou, kdy nebylo dodržené řazení - měl jet velkoprostor (údajně výjimečně, ale jezdilo to tak asi měsíc) na EC směr Slovensko. Do Pardubic nás tam bylo 6, což se ještě dalo. Naneštěstí pro mě si ke mně přisedla trošku tlustější slečna, no co si budeme povídat, ačkoliv vypadám jako reklama na hlad, bylo tam nějak těsno (a z jedné strany i teplo, bylo léto) a zbytek cesty do Olomouce jsem raději prostál na chodbičce a to jsem měl koupenou místenku.

Humanizovaný vagonek vítám, ale fakt, že se s ním bude jezdit ještě dalších xx let, je tristní. Dalo by se to udělat líp.

Jak zaznělo níže, B je opravdu takový "Bussines Abteil" pro 4 lidi. Pokud jsou v B již 4 lidi, tak si připadám jako ten strašně vlezlej, že si tam chci sednout. Pokud tam je už 6 lidí, tak raději postojím - viz moje zkušenost. Naštěstí v ČR již moc necestuji. Nemám nic proti tomu, že v každém vlaku bude třeba na konci jeden klasický B vagon, nebo když se budou přidávat ve špičkách. V běžném provozu ale nemají co dělat.
Registrierter Benutzer Ferro 
28.08.2011 (20:15)  
Juraj kováč- Máš pocit, že lidé na GŘ ČD považují revitalisace za nějaké senzační řešení? Já bych naopak řekl, že si moc dobře uvědomují, že to je opravdu jen záplata. Ostatně původní termín humanisace to mimoděk prozrazuje. Řekl bych, že na gř dnes sedí docela dost soudných lidí (soudím podle toho, co jim občas ujede od úst), viz třeba Blažek. Srovnání s ZSSK má několik podstatných vad. a)ZSSK se pokusily o něco mnohem ambicioznějšího (kolik stojí obyčejný hajzlík a kolik vakuový? Není to tak, že jen tenhle upgrade sám o sobě cenu zvedne skoro o 100%?), ale přitom to pořád nebyla velká modernizace. To se opravdu nevyplatí.
b) ZSSK mají poněkud jinou potřebu vozů. S nadsázkou čtyřicet vozů je na Slovensku viditelné zlepšení, v ČR plivnutí do vody. A za situace, kdy čd provozují stovky béček, snaží se o nové akvizice (a dnes naštěstí už opravdu o nové vozy a jednotky) a přitom řeší tradiční otázku kde na to vzít, mi přijde rozumné ono jádro vozové flotily aspoŇ trochu vylepšit. Jasně, nezískám tím vůz, který je konkurencí pro Bmz, ale to snad ani nikdo netvrdí.
A tvrdit, že je to k ničemu... Zajímalo by mě, kolik z těch, kdo tohle tvrdí, si při příjezdu obyčejného R k nástupišti sedne do nejbližšího koženkového vozu a nikoli do toho revitalisovaného, když by stál vedle. Já si vždycky hledám plyš.
28.08.2011 (14:53)  
mohac:
Diskuzi sem jen tak zbezne proletel, ale myslim ze nebudu vedle kdyz konstatuji, ze vetsina zdejsich diskuteru odsuzuje humanizaci Becek jako blbost a vyhozene penize.
Ja tu zase naopak vidím silnú Bautzen-páku :)

Chtelo by se skoro zeptat, jestli jste nekdy humanizovanm Beckem jeli?
Samozrejme, mnohokrát, a nie, môj základný názor to nemení.

Podle vlastni zkusenosti mohu rict, ze humanizovane B pusobi podstatne lepsim dojmem nez puvodni vuz. Interier je svetlejsi, sedacky neodpuzuji.
No to je dúfam jasné - ono keby oprava za milión mala úplne neznateľný efekt, tak by to bol fakt problém. Osobne mám ale problém s tým, keď tá farba stien po polroku schádza - a sedačky sú síce v plyši, ale ich tvar je stále silne normalizačný.

Znamy mel dokonce strach, ze vlezl do jednicky a pruvodci ho vyhodi. :)
To je celkom smutná vizitka ČD, keď ľudia a priori od ich vlakov očakávajú humus, nie? A čo keď následne známy nasadne do Gustava Klimta a spadne mu sánka až na podlahu?

Tragedii je, ze takovato vetsi udrzba se ma delat treba alespon jednou za 10 let, aby se udrzel slusny stav a ne to podavat s velkou slavou jako rekonstrukci.
Áno, toto je v zásade pointa. Rovno si tiež povedzme, že toto pred pár rokmi praktikovala ZSSK - Béčka dostali CZE, vakuWC, nové sedačky po 6 v kupé, dôkladne to vydrhli... A aj tak časom usúdili, že sa im to za tie prachy neoplatí, a tak radšej preznačili všetky A na B a investície už počítajú len s veľkými reko a s novostavbami.

Kazdopadne masovy nakup novych vozu nehrozi a tohle je reseni.
Toto nie je riešenie nenákupu nových vagónov, toto je minimálna možná záplata. A je fakt problém, keď vďaka Janoze niekto na GŘ ČD dostane pocit, že je problém vyriešený.

Klimatizace proste nebude, ona v drtive vetsine dni stejne neni potreba.
To si povieme pri nejakej letnej ceste. Keď sme vo štvrtok redakčne jazdili s Bautzenmi, bolo to fakt nemilé.

Kupe pro sest je blbost, kolikrat ste videli sedet v Becku v kupe vic jak 6 lidi?
Obvykle v špičkách - a je to masaker, hlavne v lete. Je ale fakt, že ďaleko častejšie vidno "plné" kupé so 4 ľuďmi - taký Bautzen-Business-Abteil. Stredová opierka delí lavicu na dve široké miesta, kde si sadne cestujúci a položí vedľa seba tašku. Kto sa do 40 sediacich ľudí na vagón nevojde, ten stojí v uličke. Naproti tomu Bmee alebo Bmz s presne 66 sediacimi cestujúcimi je ďaleko častejší jav.
Registrierter Benutzer R.U.R.  mail  
28.08.2011 (14:26)  
mohac:
Dovolím si důrazně nesouhlasit v jednom bodě:
Kupe pro sest je blbost, kolikrat ste videli sedet v Becku v kupe vic jak 6 lidi?
Tady si velice okatě protiřečíš (dále viz já včera v 19:07 a Sim o pár minut později).
28.08.2011 (14:23)  
mohac: neboj, jeli a nějakej propastnej rozdíl v tom nevidím...Pokud je normální B čistý tak je taky tak nějak cestovatelné. Jenže vývoj se nezastavil a pokud chceme dostat lidi zpátky do vlaku tak to rozhodně nebude pseudohumanizacema B-ček. Na to už lidi nejsou zvědavý. Pořád v tom vidí ten starej ošklivej, smradlavej a s kálením do kolejí,vagón z dob socialismu.
Je to stejné jako teď už není nikdo zvědavej na 30 let starou "Vrakosu".
Registrierter Benutzer mohac 
28.08.2011 (13:10)  
Diskuzi sem jen tak zbezne proletel, ale myslim ze nebudu vedle kdyz konstatuji, ze vetsina zdejsich diskuteru odsuzuje humanizaci Becek jako blbost a vyhozene penize. Chtelo by se skoro zeptat, jestli jste nekdy humanizovanm Beckem jeli? Podle vlastni zkusenosti mohu rict, ze humanizovane B pusobi podstatne lepsim dojmem nez puvodni vuz. Interier je svetlejsi, sedacky neodpuzuji. Znamy mel dokonce strach, ze vlezl do jednicky a pruvodci ho vyhodi. :) Tragedii je, ze takovato vetsi udrzba se ma delat treba alespon jednou za 10 let, aby se udrzel slusny stav a ne to podavat s velkou slavou jako rekonstrukci. A hlavne ted CD musi ty vozy udrzovat, kdyz na udrzbu budou kaslat, tak to za chvili bude tam kde to bylo. Kazdopadne masovy nakup novych vozu nehrozi a tohle je reseni. Klimatizace proste nebude, ona v drtive vetsine dni stejne neni potreba. Kupe pro sest je blbost, kolikrat ste videli sedet v Becku v kupe vic jak 6 lidi? Stava se to, ale ne moc casto. Pro regionalni rychliky je humanizace (velky uklid) Becek dobra a vratila cestovani vlakem na lidskou uroven.
28.08.2011 (12:41)  
Snad jsou s 12 kupé takové ty co přišly v roce 1985 se skříní X a posuvnými dveřmi, nenosím v hlavě jaké mají označení. Důvodů proč tehdejší ČSD zvolily vozy Y bylo několik. Prototyp byl vyrobený v roce 1960 na Smíchově, pak byla výroba předaná do NDR (SSSR rozhodl...) Vozy byly vyráběny s kombinovaným topením od roku 1964 a od roku 1974 s teplovzdušným. Byly to na svou dobu velmi pokrokové vozy. Jejich konstrukční rychlost byla 160km/hod, z důvodu zábrzdné vzdálenosti snížená na 140 a u části dodávky s monoblokovými koly na 120. Za bolševika vývoj trval dlouho, a pokud se něco vyvinulo, tak se to dlouho vyrábělo. V té době měli taky lidi jiné stravovací návyky, nebylo tak velké procento tlustých lidí. Taky z důvodu úspory trakční energie bylo zvoleno toto uspořádání. Skříň Y je o něco širší než skříň X. Všechno by to bylo na dlouhý článek.
Registrierter Benutzer SYN 
28.08.2011 (10:27)  
M 474 003: No tak částečně souhlasím, když už tak aspoň tu opěrku hlavy opravdu zrušit, nebo by musela být nějaká vyklápěcí... aspoň to omezí to skrčené do strany sedění ve třech s rozumným odstupem.
Jinak pokud by šlo dopravci o co největší kapacitu pak bych u kratších vozů doporučoval co nejvíc využít uličku uprostřed, tím se pár centimetrů získá a ti čtyři (2+2) se jakžtakž vejdou...
Ale krátké vozy jsou vesměs ty nejstarší snad už moc dlouho aktuální nebudou (kromě těch reko B(p)ee)
A i u nás máme ne až tak málo 26,4m vozů, teda ale 12 kupé v těch našich pokud vím není nikde?
Registrierter Benutzer studio 
28.08.2011 (9:23)  
jsem pro sešrotování, revitalizace nestojí za nic, nové vozy budou sloužit zase aspoň čtyřicet let, tyto pohrobky komunismu jen chvilku, a pořád s poruchami...
28.08.2011 (8:57)  
Jenomže na Západě jsou vozy typu X a ty mají užší skříň, zato dlouhou 26,40, 2 třída má 12 kupé po 6 sedadlech tedy 72 míst, naše mají při 24,50 délce 80 sedadel, ono dát 3 místa na šířku je docela nevyužití šířky vozu. Nejlépe zrušit uprostřed opěrky hlavy a rukou, pak se cestující sami rozhodnou po kolika budou sedět, třeba podle rozměrů získaných žravostí nebo dietou. Například moje slečna by se do B vešla 5x, když jí popadne dietní období.
  1 ... 4 5 6 7 8 ... 13      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko