..: Víceúčelové vozy pro ČD zmodernizuje ŽOS Trnava :..

CZ-ČD 50 54 82-78 033-3 BDbmsee v nátěru Najbrt, Praha–Libeň, foto: Michal Tvrdík Trnava/Praha — České dráhy uzavřely další z výběrových řízení na modernizaci osobních vozů. Po 9 měsících od vyhlášení tendru je znám vítěz, který zmodernizuje všech 64 víceúčelových vozů řad BDhmsee/BDbmsee původně vyrobených v letech 1987 až 1988 pro ČSD. Zakázku vyhrála firma ŽOS Trnava, která požadovala nižší cenu, než další uchazeči - ŽOS Vrútky a Pars Šumperk. Konečná cena je o více jak 6 mil. nižší než původně předpokládaná hodnota zakázky. Vítězná firma má zkušenost s modernizací těchto řad pro Železničnu spoločnosť Slovensko. Vozy, které mají být zmodernizovány do 36 měsíců, nabídnou cestujícím klimatizaci, uzavřený systém WC či zásuvky 230 V. Chybět nebude ani elektronický rezervační a informační systém, tlačítky ovládané vstupní a přechodové dveře či rekonstruované podvozky. Ty kromě elektromagnetické kolejové brzdy budou disponovat přemostěním záchranné brzdy pro provoz v tunelech o délce až 5 kilometrů. Ve voze bude kromě klasických oddílů se 6 místy i prostor pro přepravu cestujících na vozíku, kteří budou moci využít nové nástupní plošiny a bezbariérové WC. Zachován bude také oddíl pro vlakový doprovod.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 29.9.2011 (0:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
29.09.2011 (15:08)  
Předpokládám dvě věci:

1. Bude to asi jeden z nejhezčích vozů, které vlastní České Dráhy.

2. Bude to asi jeden z nejporuchovějších vozů, které vlastní České Dráhy.
29.09.2011 (13:32)  
První trasa na rychlost větší než 160 bude slavnostně otevřena v listopadu 2030 (to je už pevně dané a nikdo s tím nic neudělá).

Ale kdepak, spíš 2013... No dobře, to je příliš optimistické, ale věřím že po zavedení ETCS se nad 160 u nás půjde, jako první Brno-Břeclav. Ne že by to přineslo zázračné zkrácení jízních dob, ale jako krůček ve vývoji naší železnice to považuju za důležité. Takže vozy na 200 budou určitě třeba.

Ale ono je to asi jedno, pokud to správně chápu, tyhle vozy mají skříň na 200 a po dosazení elmg. brzdy budou na 200 i podvozky, takže jde jen o předpisovou otázku - zda se na 200 požaduje tlakotěsnost jako je tomu u nás nyní. A ta není na tratích jako je Brno-Břeclav nutná (nejsou tunely, malý podélný sklon). Totéž platí pro již rekonstruované bistrovozy a třeba i slovenské novostavby z Vrútek...
registrovaný uživatel Ferro 
29.09.2011 (13:21)  
Obecně k rekonstrukcím: i když stojí nové jen o 1/3 či dokonce 1/4 víc, pořád je dražší a z pohledu objednavatele bych měl mít po rekonstrukci vozidlo, které se od nového vlastně ani neliší. Životnost pojezdu a skříně by měla i po rekonstrukci dalece předstihnout životnost interiéru. Jednoduše řečeno, dřív než mi odejde vagón, tak mi odejde vnitřek a to stejně u nového jako u reka. Samozřejmě je reko a reko. Rekonstruovat bixy byl zločin, rekonstruovat BDmsee dává smysl.
registrovaný uživatel Sim 
29.09.2011 (12:45)  
Martin Š. > vy uz jste s temi vozy mel tu cest?
registrovaný uživatel Martin Š.  mail  
29.09.2011 (12:23)  
...ze nove vozy pro Jancuru jsou jen o 2 miliony drazsi
No, pokud jsou to vozy od Astry Arad, tak se nedivím, ano tyto vozy jsou parádní pro cestující v komfortu (klimatizace, kvalitní podvozek, dobrá sedadla), ale ty "vnitřnosti" jsou trošku mimo, například ta Mg brzda tam není, přemostění záchráné brzdy taky (ale za to ruku do ohně nedávám). Potom zajímavě vypadá technická skřín, když to Maďarská vlakvedoucí viděla, tak se rozhodla, že lepší bude, když stanice hlásit nebude, světílek, že by i 843ka mohla závidět.
Každopádně pokud ty BDmrsee budou vypadat tak, jako ty Slovenské poloslužebáky (ten co byl letos na RailDays), tak to bude paráda.
registrovaný uživatel Neonym  mail  
29.09.2011 (12:00)  
Jan Šlezigr: Já jako velmi nepovedené považuji to, že se vždy otevře pouze jedna strana dveří(ano pro vozíčkáře velmi výhodné otevřít si jednu, dojet k druhé a otevřít si i tu) a potom to, že se tlačítko nedá stisknout před zastavením vlaku, aby se dveře otevřely potom, jako třeba v MHD.
29.09.2011 (10:43)  
RiPas
Ano, přemostění záchranné brzdy umožňuje strojvedoucímu odmítnou záchrannou brzdu a například vyjet z tunelu.

Co se týče tlačítek: absenci kliky rád oželím, ale vadi mi, že ČD mají na vozech dva systémy, rychlíkový a regionální. Rychlíkový je ten co známe z vozů pro EC, zelené otvírá, červené zavírá. To je dobrý a šikovný systém.
Bohužel, potom je tu stupidní regionální systém, který má jedno tlačítko - když ťuknu dvakrát, dveře udělají pšš pšš a zůstanou zavřené. Když se vás automaticky zavírané dveře snaží dveře skřípnout, ve stresu chňápnete po tlačítku - stisknete ho sudýpočetkrát a dveře pokračují ve drcení...
registrovaný uživatel Luxian  mail  
29.09.2011 (10:34)  
Zde je názorně vidět, jak by ty imaginární vagony od škody na 230 byly nejlevnější, když ani rekonstrukci nejsou schopní udělat levněji...
29.09.2011 (10:28)  
asi tomu nerozumim, to jako bude zach.brzda v dlouhym tunelu zablokovana,aby to tam neuvizlo?

Přesně tak. Kdyby cestující zastavili při vzniklém požáru vlak v tunelu, tak by to byla katastrofa.
registrovaný uživatel PN  mail  
29.09.2011 (10:10)  
Callisto: Tlačítko otevření dveří jednoznačně usnadňuje. Většina železničních dveří, včetně těch předsuvných, se otvírá velmi ztuha. Zejména děti a starší lidé to pak někdy ani neotevřou. Kdo se někdy pokoušel otevřít dveře u nereko Bmto jistě ví o čem mluvím. Tlačítko toto usnadňuje a proto je vždy přínosem. Jen by ČD mohly zapracovat na lepším označení těch tlačítek. Třeba po vzoru brněnského DP, který má u tlačítek jasnou výraznou samolepku.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko