Trnava/Praha — České dráhy uzavřely další z výběrových řízení na modernizaci osobních vozů. Po 9 měsících od vyhlášení tendru je znám vítěz, který zmodernizuje všech 64 víceúčelových vozů řad BDhmsee/BDbmsee původně vyrobených v letech 1987 až 1988 pro ČSD. Zakázku vyhrála firma ŽOS Trnava, která požadovala nižší cenu, než další uchazeči - ŽOS Vrútky a Pars Šumperk. Konečná cena je o více jak 6 mil. nižší než původně předpokládaná hodnota zakázky. Vítězná firma má zkušenost s modernizací těchto řad pro Železničnu spoločnosť Slovensko. Vozy, které mají být zmodernizovány do 36 měsíců, nabídnou cestujícím klimatizaci, uzavřený systém WC či zásuvky 230 V. Chybět nebude ani elektronický rezervační a informační systém, tlačítky ovládané vstupní a přechodové dveře či rekonstruované podvozky. Ty kromě elektromagnetické kolejové brzdy budou disponovat přemostěním záchranné brzdy pro provoz v tunelech o délce až 5 kilometrů. Ve voze bude kromě klasických oddílů se 6 místy i prostor pro přepravu cestujících na vozíku, kteří budou moci využít nové nástupní plošiny a bezbariérové WC. Zachován bude také oddíl pro vlakový doprovod.
Zdroj: České dráhy

1. Bude to asi jeden z nejhezčích vozů, které vlastní České Dráhy.
2. Bude to asi jeden z nejporuchovějších vozů, které vlastní České Dráhy.
Ale kdepak, spíš 2013... No dobře, to je příliš optimistické, ale věřím že po zavedení ETCS se nad 160 u nás půjde, jako první Brno-Břeclav. Ne že by to přineslo zázračné zkrácení jízních dob, ale jako krůček ve vývoji naší železnice to považuju za důležité. Takže vozy na 200 budou určitě třeba.
Ale ono je to asi jedno, pokud to správně chápu, tyhle vozy mají skříň na 200 a po dosazení elmg. brzdy budou na 200 i podvozky, takže jde jen o předpisovou otázku - zda se na 200 požaduje tlakotěsnost jako je tomu u nás nyní. A ta není na tratích jako je Brno-Břeclav nutná (nejsou tunely, malý podélný sklon). Totéž platí pro již rekonstruované bistrovozy a třeba i slovenské novostavby z Vrútek...
No, pokud jsou to vozy od Astry Arad, tak se nedivím, ano tyto vozy jsou parádní pro cestující v komfortu (klimatizace, kvalitní podvozek, dobrá sedadla), ale ty "vnitřnosti" jsou trošku mimo, například ta Mg brzda tam není, přemostění záchráné brzdy taky (ale za to ruku do ohně nedávám). Potom zajímavě vypadá technická skřín, když to Maďarská vlakvedoucí viděla, tak se rozhodla, že lepší bude, když stanice hlásit nebude, světílek, že by i 843ka mohla závidět.
Každopádně pokud ty BDmrsee budou vypadat tak, jako ty Slovenské poloslužebáky (ten co byl letos na RailDays), tak to bude paráda.
Ano, přemostění záchranné brzdy umožňuje strojvedoucímu odmítnou záchrannou brzdu a například vyjet z tunelu.
Co se týče tlačítek: absenci kliky rád oželím, ale vadi mi, že ČD mají na vozech dva systémy, rychlíkový a regionální. Rychlíkový je ten co známe z vozů pro EC, zelené otvírá, červené zavírá. To je dobrý a šikovný systém.
Bohužel, potom je tu stupidní regionální systém, který má jedno tlačítko - když ťuknu dvakrát, dveře udělají pšš pšš a zůstanou zavřené. Když se vás automaticky zavírané dveře snaží dveře skřípnout, ve stresu chňápnete po tlačítku - stisknete ho sudýpočetkrát a dveře pokračují ve drcení...
Přesně tak. Kdyby cestující zastavili při vzniklém požáru vlak v tunelu, tak by to byla katastrofa.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











