..: České dráhy podepsaly smlouvu na soupravy Siemens Viaggio Comfort :..

Barevně řešení souprav Viaggio Comfort pro České dráhy, foto: České dráhy Praha/Vídeň — České dráhy dnes, po vleklém obchodním sporu se společností Škoda Transportation, definitivně objednaly 16 netrakčních souprav Siemens Viaggio Comfort známějších pod obchodním označením Rakouských spolkových drah jako railjet. Soupravy, za které České dráhy zaplatí 200 465 900 eur, budou dodány v letech 2013 a 2014. České dráhy je plánují nasazovat zejména na vlaky EuroCity jedoucí z Prahy do Hamburgu a z Prahy přes Vídeň do Grazu. Smlouva s výrobcem ale obsahuje ustanovení, která poskytují Českým drahám ochranu a umožňují jim příslušné jednotky neodebrat, pokud by se ukázalo nemožným jejich plnohodnotné nasazení na plánovaných trasách do Německa a Rakouska. Stejně tak si České dráhy vyhrazují právo soupravy neodebrat, pokud by jejich nasazení do provozu bránily technické požadavky úřadů, které se objeví po podpisu kontraktu. Na rozhodnutí soupravy neodebrat mají České dráhy 6 měsíců od podpisu smlouvy. Spolu s nákupem těchto netrakčních jednotek České dráhy také připravují výběrové řízení na 10 nových třísystémových lokomotiv, schopných jízdy rychlostí až 230 km/h.

Souprava Siemens Viaggio Comfort v barvách Českých drah, foto: České dráhy

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 30.9.2011 (20:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 24      Zpráv na stránku:   
08.10.2011 (0:58)  
Nebo ČD můžou nakoupit loko na 200. Ty pronajmout Rakušanům na vlaky do Štýrského Hradce a od Rakušana za to pronajmout lokomotivy na 230 km/h. Nebo od Rakušana koupit lehce jeté ...
Registered user khunas  mail  
07.10.2011 (21:23)  
mam takovi dojem ze vhodna loko skoro ani neexistuje
07.10.2011 (19:22)  
bugear. Díky za korekci. Vypouštím ze své úvahy platnost testů :)
Registered user bugear 
06.10.2011 (17:00)  
@quido.speedy: To že se test dělá ve 120 ještě neznamená, že platí pro všechny rychlosti. Konkrétně testy do 200 včetně pro rychlosti nad 200 neplatí.
@Karel Kovářík: Taky bych to viděl na nejpravděpodobnější variantu.
Registered user Kakov 
06.10.2011 (16:53)  
ad loko: já se raději nechám překvapit, ještě se totiž může stát, že se nikdo nenajde za rozumných podmínek, ale uvidíme
06.10.2011 (13:21)  
Ceskolipak. To je celkem dobrá otázka. On Taurus je se svými 230km/h spíš výjimka. Nebudu nikomu brát fakt, že by k soupravě seděl designově a (překvapivě) podporuje i ten skloňovaný proprietární komunikační protokol, na druhou stranu ho na našich kolejích i malá závada zcela zneschopní. Škodovka by měla potencionální výhodu kompatibility náhradních dílů, nicméně by asi znovu musela začít se schvalováním všech papírů. Na crashové testy by to vliv mít nemělo, nejvyšší se simuluje pro 120km/h. Ono zvednout Vmax o těch 30km/h nebude problém pro žádného výrobce. Vectron má výhodu v podpoře protokolu a "modulární konstrukci". Nicméně to neznamená, že by si zákazník koupil trafo na 16,7Hz a doma si připojil jako další disk do PC. Myslím si že je to spíš marketingový tah. Traxx je tu schválený ale komunikaci se SIVICem taky vyřešenou nemá. A že by ČR někdo jezdil s lokomotivu od Alstomu nevím.

Tzn. Viděl bych to na Škodovku nebo bazarový nákup 1216.
Registered user ceskolipak  mail  
05.10.2011 (18:32)  
Kdo by mohl být favoritem v soutěži na nákup 10 lokomotiv pro V=230 km/h ?
04.10.2011 (11:08)  
M.Utajený: Z Lipníka může jet 160 takový vlak, který to má dovoleno (stanovená rychlost) a který je sestaven z vozidel (vč. lokomotiv) schválených pro rychlost (alespoň) 160 km/h (plus další - momentálně nezajímavé - podmínky, třeba že není omezení rychlosti nějakou návěstí, rozkazem atd.)
No a jelikož loko 162 mají dovolenou rychlost jen 140 km/h, tak nic...
Registered user bugear 
03.10.2011 (23:58)  
@Busman: Na CMK to na vyšší rychlost než 200 pro soupravy s lokomotivou nevypadá. Není ani jasné, jestli půjde při stávajícím napájení 220 pro pendolina.
Registered user Honza  mail  
03.10.2011 (22:57)  
Deadeye 03.10.2011 (9:07) : Tak socka jsem dost velká na to, že bych si s In kartou za 100 Pendolíno nekoupil ani jednou za rok, ale v případě užití jednou za rok, jako něco extra bych to za 200 (100) celkem pochopil, ale myslel jsem, že Pendolíno slouží především k častému pracovnímu přejíždění mezi Prahou a Ostravou a ne jen svátečně.
  1 2 3 4 5 ... 24      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko