..: Železniční veletrh Trako 2011 :..

Siemens Vectron, Trako 2011, foto: Aleš Lieskovský Gdaňsk — (Doplněno) V polském Gdaňsku probíhá na výstavišti MTG ve dnech 11. - 14. října již devátý ročník nejprestižnějšího polského železničního veletrhu Trako 2011. Na něm se představují největší evropští dopravci z Německa, Slovenska, Španělska, Velké Británie a chybět nemohou ani zástupci z České republiky. Přítomní jsou také výrobci kolejových vozidel, jako jsou firmy PESA, Siemens, Bombardier, nebo české firmy LEGIOS a CZ Loko. Nejlepší vystavované produkty získají cenu ing. Ernesta Malinowskeho. Součástí veletrhu jsou také semináře, přednášky a demonstrační ukázky produktů. Třetí den veletrhu proběhne veřejná politická debata "Výstavba a provoz vysokorychlostní železnice - stav a perspektivy". Česká republika má na veletrhu svůj vlastní národní pavilon.

EN96.002a Elf, Trako 2011, foto: Aleš Lieskovský SA137.001a, Trako 2011, foto: Aleš Lieskovský EN76.015d Elf, Trako 2011, foto: Aleš Lieskovský

Zdroj: Trako 2011; foto: Aleš Lieskovský


Vojtěch Beran Poslat mail autorovi | 12.10.2011 (12:00)
Súvisiace správyopen/close

Ďalšie z rubriky Pozvánky

Ďalšie z regiónu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
12.10.2011 (21:25)  
Tomáš Kraus: Tak politika ČDC je pěkně nezodpovědná - je to tuším rok, nebo jak dlouho, co prošel médii ten plán na de facto koupi PKP Cargo a vytvoření konkurence DB Schenker? A co z toho zbylo? Škoda mluvit. Doufám, že se aspoň ČDC coby "Koleje Czeskie" v Polsku nějakou chvíli udrží, ale s takovou konkurencí, jako je například Lotos Kolej, těžko asi udrží krok. A to, že nechtějí žádné nové lokomotivy na 25 kV je nezodpovědnost na kvadrát, protože kilometry střídavých tratí přibývají a lokomotiv je méně a méně. Pokud se nepletu, tak od doby elektrifikace (většinově 25 kV) Kadaň - KV, Veselí nL - Gmünd, Svitavy - Brno a ČB - Summerau nepřibyly žádné střídavé lokomotivy a přitom je to kolik kilometrů tratí elektrifikovaných střídavou soustavou!
registrovaný užívateľ zaosai  mail  
12.10.2011 (21:19)  
Svezl jsem se na mot.jednotce Pesa,potom s 810 a i 854.Pesa byla nejlepší.
12.10.2011 (21:12)  
Finrod Felagund: Polští výrobci se primárně orientují na domácí trh, takže tam stačí 3 kV a domácí předpisy... ale co není, může být. PESA také začínala doma, následovaly exporty na Litvu a Ukrajinu, a později Itálie, Čechy... Jen ohledně ČDC jsem skeptický. Nevím jaký je jejich postoj teď, ale předtím prohlašovali, že žádné nové lokomotivy kupovat nebudou. Prostě nic. Ani do Německa a Rakouska, tam nepáchnou - a pomalu vyklízejí pole i v dopravě do Polska. Rekonstruovat odstavené laminátky, to by šlo.
Josef Petrák: Podle nátěru rozhodně SBB (kdy naposledy se něco švýcarského vystavovalo u nás?).
12.10.2011 (20:28)  
JiříK: to vypadá velmi pěkně! Akorát se obávám toho, jestli se nebudou polští výrobci příliš orientovat jen na trakci 3kV DC, jak se tak koukám, tak zatím všechno, co jsem našel z jejich nových strojů je jen na tuhle soustavu. Otázka je, jestli by nestálo za to třeba koupit něco staršího na 25 kV co by bylo modernější než 230, 240 a 242... nakolik by bylo technicky proveditelné třeba vzít 111 DB a předělat ji na 25 kV 50 Hz? DB stejně teď přecházejí na Eurosprintery a můžou se toho chtít do budoucna zbavit...
12.10.2011 (20:14)  
Finrod Felagund: Lokomotivy chce vyrábět také PESA

http://www.rynek-kolejowy.pl/27909/Gama_%2B_nowa_platforma_lokomotyw_Pesy.htm
12.10.2011 (20:05)  
Tohle je z toho veletrhu ještě zajímavější: http://wyborcza.pl/1,75248,10459527,Polska_znowu_produkuje_lokomotywy.html (klikání na odkaz bohužel nefunguje, musíte ho vzít ctrl+c ctrl+v)

To by mohlo zajímat taky ČDC, kromě toho by možná tahle firma nebyla špatný zdroj pro relativně levné náhrady za laminátky a plecháče, protože na střídavé trakci má ČD a ČDC zoufalý stav, pokud jde o vozový park... předpokládám, že ZNLE bude vyrábět i nějaké čtyřnárpavové varianty téhož, alespoň do budoucna.
12.10.2011 (17:07)  
Jen pro info - výrobu patráku PESA právě připravuje.
12.10.2011 (16:59)  
bulgur) Něco pro SBB nebo SNCF, už si nevybavuju, které patro tam stálo.
registrovaný užívateľ bulgur 
12.10.2011 (14:15)  
Co je na té fotce zač to dvojpatro napravo od pesy?
registrovaný užívateľ Neonym  mail  
12.10.2011 (13:40)  
Sim: Odkud víte, že nic? Já už bych rád tu naší Pesu také viděl. Na obrázkách vypadá velice krásně.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.

- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP

Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
 
 
  
 
   Zaregistrovať sa

© 2001 - 2025 ŽelPage - správcovia


Info
informacni okenko