..: Trať přes Głuchołazy se možná uzavře :..

Západ slunce nad Glucholazy, foto: Martin Grill Głuchołazy – Peážní trati mezi Mikulovicemi a Jindřichovem ve Slezsku možná hrozí, podle drážních odborníků, úplné uzavření. Důvodem je neuspokojivý stav železničního svršku v okolí stanice Głuchołazy, po němž musí vlaky jezdit třicetikilometrovou rychlostí. Ačkoliv ministerstvo dopravy České republiky, potažmo České dráhy, platí za užívání dopravní cesty ročně nemalé peníze, polská strana do infrastruktury neinvestuje. 17 kilometrů dlouhý úsek na polském území, za nějž je jakožto správce infrastruktury zodpovědná společnost PKP Polskie Linie Kolejowe (PKP PLK), tak nadále chátrá. Jak vyplynulo z posledního jednání polského ministerstva dopravy, je uvažováno o třech řešeních – uzavření tratě, oprava dotčeného úseku nebo snížení poplatků za průjezd Polskem. Prozatím se do nedohledna odsouvají i úvahy o nové zastávce na trati v Głuchołazích. Polská strana již v minulosti zastavila provoz svých osobních vlaků do Głuchołaz, rovněž tak ve výběrovém řízení, připravovaném Ministerstvem dopravy ČR na linku Ostrava – Krnov – Olomouc, se (prozatím?) neuvažuje s větví Krnov – Głuchołazy – Jeseník. Špatný stav trati ale netrápí pouze vlaky na Jesenicku, obdobně je na tom i trať mezi Hrádkem nad Nisou a Varnsdorfem.

Zdroj: ČT


Dominik Jaroš | 10.3.2012 (9:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Stavby a projekty

More from ČR Moravskoslezský


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
10.03.2012 (14:38)  
Ještě lépe odkoupit a převést pod SŽDC. A postavit oblouk mimo Glucholazy.
10.03.2012 (14:22)  
A připravit se tak o peníze? To spíš se nechají k aspoň nějaké opravě dokopat.
Registered user Dusanh 
10.03.2012 (14:09)  
No a co si tu trať od Poláků pronajmout? Nikdo jim nebrání odřezat 200m úsek za Glucholazy, aby se "nemohlo" do vnitrozemí. Nejsem tamní, takže to berte jako námět k diskusi ;-)
10.03.2012 (14:00)  
MG:
Nějak nevidím, co s tím mají ČD společného. Navíc trend je spíše opačný, jen letos došlo k některým redukcím (ale sotva to bylo z popudu ČD - jejich koncepční materiálům to rozhodně neodpovídá).
10.03.2012 (13:13)  
V podstatě se Polákům ani nelze divit, když tam ani od nich nikdo nejezdí.

Tady je to spíše o tom , že česká strana platí polské straně za průjezd vlaků. Tudíž by mělo být v zájmu polské strany tuto štreku udržovat. Protože , pokud žádné vlaky nepojedou.... nebudou penízky.

Dovedl bych si představit ještě jednu situaci. Trať přes Polsko budou využívat pouze české vlaky , česká strana za jejich průjezd nebude nic platit.... ale trať bude udržovat na své náklady.
10.03.2012 (13:00)  
Polákům ani nelze divit, když tam ani od nich nikdo nejezdí
PLK udržuje docela dost tratí, kde jezdí míň než těch 5 párů jako přes Gkuchołazy, nemluvě o žitavské. Mělo by jim být samozřejmě jedno, kdo to provozuje. Jenže současný růst trapného nacionalismu těmhle situacím jen nahrává -- nejen v infrastruktuře. Podívejte se třeba na přeshraniční spojení mezi Itálii (Berlusconi) a sousedy, na Slovensku...
Correspondent or Member of ŽelPage Martin Grill  mail  
10.03.2012 (12:36)  
MJ: Sekani delsich vozebnich ramen.

Shock: OK, mas pravdu v tom, ze se toho moc nepostavilo, ale i to malo je vice, nez se toho postavilo od roku 89. To, jak to vypada dnes, je dusledkem neschopnosti a nezajmu polistopadovych vlad, niklli predesleho rezimu. To je hruby omyl.
Registered user Shock 
10.03.2012 (12:14)  
Martin Grill: speciálně na železnici se toho za totality zrovna moc nepostavilo, proto dnes vypadá tak, jak vypadá.
10.03.2012 (11:42)  
MG:
Jakému dlouhodobému trendu?
Registered user Jim  mail  
10.03.2012 (11:39)  
V první řadě měla být ta smlouva sepsána tak, aby k tomuhle nemohlo dojít. Tudíž co musí PLK za peníze od ČD poskytnout a stanovit sankce za neplnění. Když se všeobecně ví, jaky sou Poláci neschopný paka....
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko