..: Pars provede opravy a modernizace 40 lokomotiv ČD řad 363 a 362 :..

362.120-8, Polanka nad Odrou - Jistebník (Jistebník), foto: Samir LeparaŠumperk — Šumperská společnost Pars Nova, patřící do holdingu Škoda Transportation, získala od Českých drah zakázku na hlavní opravy a částečnou modernizaci celkem 40 lokomotiv řad 362 a 363. Soutěž byla Českými drahami vyhlášena loni v srpnu a Pars uspěl v konkurenci celkem čtyř uchazečů. Během příštích tří let by tak měl za celkem 630 milionů korun u všech lokomotiv kromě hlavní opravy provést i opravy strojoven a stanovišť strojvedoucího a aplikovat nový lak v korporátních barvách. U 20 lokomotiv řady 363 dojde k instalaci vybavení potřebného pro komunikaci pomocí WTB protokolu, který umožní provozování těchto strojů s řídicími vozy řady Bfhpvee. U 10 lokomotiv řady 363 navíc dojde ke zvýšení rychlosti ze 120 km/h na 140 km/h, a tedy i přeznačení na řadu 362.

Zdroj: Škoda Transportation


JiříK. | 24.5.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
25.05.2012 (14:34)  
JiP: Perspektiva 362 v osobce je dneska pouze na Praha-Pzeň(-Cheb), Plzeň-Budějovice(-Jihlava) a Praha-Brno přes Havlíčkův Brod. S řidičákem ještě S-Bahn kolem Brna namísto plecháčů. Bez rekonstrukce trati Brno-Přerov najdou ještě využití tady (minimálně na příštích 10 let, bohužel). Což znamená postupné úplné vyklizení koridorů (až na ten Plzeňský).

Důvody uvedl Josef Novák - ty mašiny mají technickou životnost ještě před sebou a zatím jsou velice spolehlivé. I u spolehlivého auta je třeba měnit olej a ojeté pneumatiky.
registrovaný uživatel JiP 
25.05.2012 (10:21)  
To Jackub: Ano ano, souhlasim ze hlavni handicap CD je ze jsou statni a bohuzel se zde urcite sleduji “i jine” zajmy. Napr argument typu ze RJ ma take lokomotivy 162 je uplne scestny. S jakymi zdroji hospodari RJ a s jakymi CD. To co predvedl RJ je naopak ukazka jak z mala lze vytriskat naproste maximum. Mit RJ zdroje co CD, tak si myslim ze by nam spadla brada udivem co vse je mozne delat.
25.05.2012 (10:04)  
JiP: No vemte si, kolik zde máme koridorů (v poměru se zbytkem tratí) a na kolika místech těchto koridorů se využije skutečně 160 km/h (i když pomineme zastávky) a ještě k tomu si vemte, kolik se (minimálně na Brněnsku a celkově vzato tam, kde je střídavý proud) prohání lokomotiv, které ani tou 120 jet nemohou. Tím neříkám, že je to skvělé řešení situace, ale nemyslím si, že by v současné době bylo reálné lepší.
registrovaný uživatel Jackub 
25.05.2012 (10:04)  
@ JiP: Opět souhlas. :-) Ale obávám se, že pravá příčina tohoto stavu je mnohem hlubší, závažnější a znepokojivá... ČD mají tu smůlu, že jsou dotovány ze státního rozpočtu, a to na naše poměry dost vysokými částkami. Natolik vysokými, že zákonitě přitahují pozornost různých "lobbistů" a kmotrů. Důsledkem je podle mého to, že z ČD byly vybudovány a jsou udržovány penězovody, jejichž důsledkem je mj. i to, co popisuješ... :-/
registrovaný uživatel JiP 
25.05.2012 (9:54)  
To Jiri Hasil: Samozrejme ze ne na vsech Os se Vmax 160 vyuzije, ale mnoho techto souprav muze byt a je provozovano v kategorii Sp, kde to jiz opodstatneni ma. Musim doslova zamackavat slzu, kdyz jezdim z Prahy do Pecek Sp, ktery je slozen 163+4Bte +1Bc!!!!

To Josef Novak: To je typicky pristu pouze u CD, vymyslet duvody proc neco nejde, nez hledat zpusoby jak neco resit. Zasadni problem je, ze hospodareni CD je na mile daleko efektivnimu hospodareni kdy neexistujte v obnove parku prakticky zadna koncepce, hlavne proto nejsou penize! Jenom letos kolik bylo vyhlaseno vyberovych rizeni a pak zase zruseno. Dnes napriklad bezi jiz v poradi 3!!! modenizace vozu Bpee a Bee a dodnes v nich nejsou napr. sklapesi sedacky. Za cenu tech ojetin a 3 modernizaci pro Bee tu mohla byt stejna flotila uplne novych vozu. Problem je, ze CD vlastne vubec nevedi a nemaji predstavu co chteji a to vse se kloubi s neuveritelnou neefektivnosti a neschpnosti vybrat skutecne vhodna vozidla pro ucely, kde maji jezdit.
registrovaný uživatel Jackub 
25.05.2012 (9:48)  
A nejsou právě lokomotivy 362/3 příčinou toho, že se Os ani na těch 140 km/h nerozjede, když na to nemají výkon? I když na druhou stranu netuším, jak (ne)ekonomické by toto bylo...

Co se týče nových vozidel - takže jediná možnost, jak u nás mít nové vlaky, je přes fondy EU? Tak to jich tu moc asi mít nebudeme, když EU zkoumá, zda nám kohoutky nezavřít. Je-li to tak, pak je to dost smutné, protože mám za to, že jediné, čím dnes může železnice cestující nalákat, jsou rychlost a komfort...
25.05.2012 (9:42)  
JiP:Perspektivní jsou v tom,že jejich nákup je již zaplacen.A v nákladech na provoz je toto zásadní položka.To si spočítal i Jančura a pozměnil své plány.Místo nejmodernějších jednotek si koupil vlak "jak za císaře pána".Ojeté Peršingy a ojeté vozy jsou několikanásobně levnější,než nejmodernější jednotky a náklady na provoz jsou pak také menší.
Náklady se musí pokrýt z jízdného(viz" ztrátové "pendolíno).V případech,kdy na nákup přispěje evr.unie,provoz dotují kraje, se i u nás nakupují nové jednotky.Ale,že by se do 10 let nahradily všechny vlaky novými jednotkami asi u nás není reálné.
25.05.2012 (9:38)  
A uvědomujete si, že takový Os mezi zastávkama by těch 160km/h stejně nevyužil? Jel jsem Os mezi Břeclaví a Přerovem,souprava na 140km/h, velmi pochybuju,že to jede v některých úsecích víc jak 120km/h.
registrovaný uživatel JiP 
25.05.2012 (9:03)  
to Josef novak: Nevim v cem jsou dnes v osobni doprave 16x a 36x lokomotivy perspektivni?? Naopak jsou stale vice a vice brzdou provozu. Driv treba nasly uplatneni na mnoha tratich i se svoji Vmax. Koridorizace trati vsak jiz znacne postoupila a tyto lokomotivy dnes se svoji Vmax nestaci pro osobni dopravu jiz prakticky nikde a pokud na trat napr. Praha Budejovice prijde LeoExpress se svym Flirtem, tak celym 16x a 36x i s ridicim vozem natrhne pr.….. 16x a 36x zkratka dnes nepatri nikam jinam nez na naklady.
25.05.2012 (8:45)  
Toto je jen zakázka na hlavní opravy,které se musí provádět po určitém počtu kilometrů u všech vozidel.Všechny perspektivní řady do těchto oprav chodí.A u některých se provede částečná modernizace.
Takže argumentovat,že by "za to mohlo být 5x 380" je trochu mimo.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2026 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko