Praha — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zpřístupnila na svých stránkách odjezdové tabule železničních stanic a zastávek, které jsou vybaveny moderním informačním systémem pro cestující provázaným se staničním rozhlasem. Ze svého počítače či telefonu tak můžete nyní pohodlně zjistit, ze kterého nástupiště a koleje váš vlak odjíždí, a případně také, nakolik je zpožděn oproti jízdnímu řádu. Ve výčtu stanic se nacházejí téměř všechny stanice pražského uzlu a další vybraná nádraží v celém Česku.
Zdroj: SŽDC - Informační tabule
Michal Drábek | 25.5.2012 (13:00)
Súvisiace správy

02.06.2012 (11:57)
Miroslav Zikmund: Naštěstí žijeme v 21. století a proti "salámové metodě" se dá účinně bránit s využitím možností, co nabízejí dnešní mobilní telefony... Pokud jde o zmiňované Německo, vřele doporučuji výbornou aplikaci DB Navigator, díky níž lze zjistit v případě vzniku zpoždění "na trase", kolik přesně měl v posledních stanicích vlak aktuální bilanci. Přenos dat je v důsledku optimalizace na straně aplikace zanedbatelný = i s využitím datového roamingu se bavíme o nákladech několika jednotek Kč. V porovnání se stresem a nervy takové informace za to rozhodně stojí!
Loni jsme ji využili ve Frankfurtu nad Mohanem, kdy chytilo CNL do Kodaně už na cestě z Basileje zpoždění přes 2 hodiny, tak jsme si udělali aspoň pěknou procházku po centru a kol řeky a na nádraží se vrátili se současně s příjezdem našeho vlaku (zpoždění stáhl z +140 na +120 min)...
Odkaz na aplikaci (včetně screenshotů): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db&hl=cs
Loni jsme ji využili ve Frankfurtu nad Mohanem, kdy chytilo CNL do Kodaně už na cestě z Basileje zpoždění přes 2 hodiny, tak jsme si udělali aspoň pěknou procházku po centru a kol řeky a na nádraží se vrátili se současně s příjezdem našeho vlaku (zpoždění stáhl z +140 na +120 min)...
Odkaz na aplikaci (včetně screenshotů): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db&hl=cs
31.05.2012 (6:32)
babilon: Nevím tedy, co na to Chary, ale podle mě je to takhle ideální. Dobrá práce, díky za ni!
30.05.2012 (18:54)
Tak teď už se to snad bude líbit i Charymu:
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/tabuleSZDC
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/tabuleSZDC
28.05.2012 (19:52)
ad M 474 003 : Salámová metoda je běžná i v "nepřekonatelném" Německu. Je to právě týden, co jsem čekal v Mainzu na ICE směr Köln s plánovaným odjezdem ve 20.20. Začalo se zpožděním 20 minut, pak 40, posléze hodina a nakonec jsme odjížděli se 65 minutami.
Z Kölnu jsem měl plánovaný vlak IC 61419 (podvojný vlak s CNL 40419) s odjezdem ve 23.46 ... z důvodu poškozeného trolejového vedení (patrně někde na trase z Amsterdamu do Duisburgu, protože ostatní jezdilo včas) se začalo hlášením s nějakými dvaceti minutami, pak se přihazovalo po 20 - 30 minutách až jsme nakonec odjížděli se 199 minutami ... Kdyby tam práskli rovnou těch 180 minut, tak bych se stáhl někam do koutku a tam ty tři hodiny mohl prospat ... Takhle jsem si tam byl nucen tři hodiny číst ...
Ani v tom "dokonalém" Německu nikoho nenapadlo, že klasické vozy Duisburg - Basel by mohly jet samostatně "včas" jako IC 61419, zatímco souprava CNL z Nizozemí by jela jako 40419 se zpožděním ... Navíc pak zž tak zpožděný vlak nafasoval do Mannheimu (kde se souprava dělí směr Basel a směr Mnichov) další hodinu ...
Jediným odškodněním cestujících bylo, že až do toho Mannheimu mne nikdo nebudil kvůli jízdence ... Že by tam někdo v 1.00 nebo ve 2.00 přihopkal s nějakým občerstvením je toliko naivní představa ... Ostatně kde by ho sehnali ...
Z Kölnu jsem měl plánovaný vlak IC 61419 (podvojný vlak s CNL 40419) s odjezdem ve 23.46 ... z důvodu poškozeného trolejového vedení (patrně někde na trase z Amsterdamu do Duisburgu, protože ostatní jezdilo včas) se začalo hlášením s nějakými dvaceti minutami, pak se přihazovalo po 20 - 30 minutách až jsme nakonec odjížděli se 199 minutami ... Kdyby tam práskli rovnou těch 180 minut, tak bych se stáhl někam do koutku a tam ty tři hodiny mohl prospat ... Takhle jsem si tam byl nucen tři hodiny číst ...
Ani v tom "dokonalém" Německu nikoho nenapadlo, že klasické vozy Duisburg - Basel by mohly jet samostatně "včas" jako IC 61419, zatímco souprava CNL z Nizozemí by jela jako 40419 se zpožděním ... Navíc pak zž tak zpožděný vlak nafasoval do Mannheimu (kde se souprava dělí směr Basel a směr Mnichov) další hodinu ...
Jediným odškodněním cestujících bylo, že až do toho Mannheimu mne nikdo nebudil kvůli jízdence ... Že by tam někdo v 1.00 nebo ve 2.00 přihopkal s nějakým občerstvením je toliko naivní představa ... Ostatně kde by ho sehnali ...
28.05.2012 (15:38)
Nick:
Z tohoto důvodu je asi pochopitelné, že si autor článku chvíli počkal, případně si informace ověřil na SŽDC.
Asi Vás zklamu, ale autor článku již delší dobu bojuje s chronickým přebytkem zodpovědnosti (Fakulta dopravní, CEDOP), takže na podrobné rešerše nemá čas ani duševní kapacitu.
Na informační tabule narazil autor článku zcela náhodou a jejich správnost si ověřoval pouze namátkově na Babitronu.
Z tohoto důvodu je asi pochopitelné, že si autor článku chvíli počkal, případně si informace ověřil na SŽDC.
Asi Vás zklamu, ale autor článku již delší dobu bojuje s chronickým přebytkem zodpovědnosti (Fakulta dopravní, CEDOP), takže na podrobné rešerše nemá čas ani duševní kapacitu.
Na informační tabule narazil autor článku zcela náhodou a jejich správnost si ověřoval pouze namátkově na Babitronu.
28.05.2012 (14:14)
Salámová metoda je myslím definovaná v KC 1 příloha 4 nebo 5 (někde u hlášení).
Že zmizela čísla kolejí, je škoda, ale jinak je to samozřejmě fajn aplikace.
Ovšem s tím pokrýváním dalších stanic bych to tak optimisticky neviděl, vzhledem k tomu, že za rok přibude obvykle tak - já nevím - 5 stanic, a jen když se modernizuje trať a dělá se IS, tak ještě nějaké mezilehlé zastávky.
Že zmizela čísla kolejí, je škoda, ale jinak je to samozřejmě fajn aplikace.
Ovšem s tím pokrýváním dalších stanic bych to tak optimisticky neviděl, vzhledem k tomu, že za rok přibude obvykle tak - já nevím - 5 stanic, a jen když se modernizuje trať a dělá se IS, tak ještě nějaké mezilehlé zastávky.
28.05.2012 (12:56)
Woiciech Xaver: V pohodě! Já na to upozorňoval jen kvůli Tvému upozornění na nepřesnost.., no a v Tvém případě to byla také nepřesnost, či nepozornost=překlep.. ;-)
Ano, situaci v Kunovicích znám, pocházím z tohoto regionu, taktéž mě to mrzí, jak tato stanice upadá.. a že rychlíková sláva je bohužel ta tam.. :-( a ono je tomu již 4 roky pryč?! Hrůza! Ta slavá se asi již nikdy nevrátí! :-/
Omlouvám se všem za komentář trošku od tématu.
Ano, situaci v Kunovicích znám, pocházím z tohoto regionu, taktéž mě to mrzí, jak tato stanice upadá.. a že rychlíková sláva je bohužel ta tam.. :-( a ono je tomu již 4 roky pryč?! Hrůza! Ta slavá se asi již nikdy nevrátí! :-/
Omlouvám se všem za komentář trošku od tématu.
27.05.2012 (13:29)
Zpoždění do 10 se kdysi podle vnitřního předpisu ČD KC1 nemělo hlásit, jen vypsat, takže to asi bude pozůstatek.
27.05.2012 (7:24)
Koudy > par minut, pet nebo deset, ted uz nevim. Nebylo to v mem smeru, takze jsem to nijak neresil, jen jsem si toho vsiml - v podstate v souvislosti, ze jsem zrovna v Rokycanech chvalil dotycnou pani, co kdysi delala plechovou hubu nazivo, ze udelala neco pro lidi navic - zpozdeni na odjezdu avizovano nebylo, ale kvuli obsazene jednokolejce nebylo kam jet, tak to ohlasila.
Bohuzel je v tomhle ohledu plna automatika posun trochu k horsimu, pokud navic neni nastavena spravne, posune se to o to dal :-/
Bohuzel je v tomhle ohledu plna automatika posun trochu k horsimu, pokud navic neni nastavena spravne, posune se to o to dal :-/
26.05.2012 (22:48)
na panelech zpozdeni naskocilo, ale plechova huba se o nem vubec nezminila
Kolik bylo zpoždění?
Kolik bylo zpoždění?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko











