..: Do Košic nově i s vyššími automobily :..

Lokomotiva 151.012 v čele EC 120 Košičan, foto: Johník Praha — Zatímco u služby ČD TAXI se v tabulkách přepisovaly čísla nižšími hodnotami, u autovlaků Českých drah dochází k opačné změně. V reakci na zvýšenou poptávku po přepravě vyšších automobilů (kategorie SUV, VAN, off–road s výškou do dvou metrů) přistoupily České dráhy ve spolupráci s Železničnou spoločností Slovensko ke zkušební přepravě těchto vozidel, a to s platností od 16. července ve vlaku EC 120/121 Košičan, který spojuje Prahu s Košicemi.

Doposud byla přeprava vozidel omezena výškou 1,55 metru, danou typem použitých vagonů, které nebyly ve vlastnictví Českých drah. Ty si je pronajímaly od společnosti ZX-Benet CZ. Koncem loňského října však České dráhy odkoupily od ÖBB celkem šest vozů DDm 98-70, které právě umožnily nabídnout přepravu autovlaky i majitelům vyšších vozů.

Výška automobilů bude kontrolována pomocí obrysnice, aby byla zajištěna bezpečnost nakládky a samotné jízdy. V jednom voze lze v jednom směru přepravit až tři vyšší automobily, cena za přepravu řidiče a automobilu činí v jednom směru 90 eur (cca 2 250 korun), přičemž každý další spolucestující zaplatí jen 20 eur (cca 500 korun). Při využití zpáteční slevy zaplatí řidič za cestu zpět 70 eur (cca 1 750 korun), spolucestující pak 10 eur (cca 250 korun). Jako bonus mohou řidič i spolucestující využít 1. vozové třídy, s ohledem na vytíženost vlaku však České dráhy doporučují zakoupit místenku; předprodej rezervací byl zahájen 21. května.

Zdroj: České dráhy


Dominik Jaroš , JiříK. | 3.6.2012 (13:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
04.06.2012 (10:35)  
Tak ono by treba docela pomohlo (draze i uzivatelum), kdyby bylo zrusene nesmyslne narizeni, ze motocykly je mozne vozit pouze pod Tatry, prestoze driv to do Kosic slo.
04.06.2012 (10:00)  
774 Myslím, že otázka pokrytí jiných zemí je otázka jednak finanční, jednak dojednání podmínek s dopravci v dotčených zemích (včetně tranzitních). Vzpomeňme situaci s "JADRANem"...
Registered user bukes 
04.06.2012 (0:59)  
Neonym: Autovagon je řazen na konci. Situace na ilustračním obrázku je výjimkou(pokud se nemýlím tak v tomto případě v souvislosti s posilováním spojů kolem Velikonoc)
Registered user Neonym  mail  
04.06.2012 (0:54)  
Jak je to s auty nahoře? Neříkejte mi, že stačí, když mašina zvedne přední smeták a auta zůstanou čistá. Ručí nějak dráhy za rozdíl v čistotě aut před/po cestě?
Registered user 774 
03.06.2012 (23:55)  
Tohle mi příjde jako svělá myšlenka, autovlak. Škoda že nejsou pokryty třeba Itálie a tak. Než se řídit po dálnici, tak si pěkně užívat ve vlaku a pak dojet vlastním autem.
03.06.2012 (19:37)  
Jo to by mohl být dobrý byznys, brát "spolucestující" a nechat si tak zaplatit třeba půlku cesty :)
Registered user Komín  mail  
03.06.2012 (13:35)  
Nízká cena, taky cena, buďme za ní rádi!
Registered user Libcha 
03.06.2012 (13:27)  
Ta cena za spolucestujícího mi připadá nějaká podezřele nízká, notabene do jedničky, nebo se mýlím ? Kdo mě vezme o prázdninách jako spolucestujícího ? :)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko