..: Změny v železniční dopravě ve východním Durynsku :..

Erfurter Bahn, foto: Erfurter Bahn Erfurt – Od neděle 10. června nastanou v železniční dopravě ve východním Durynsku výrazné změny. Dopravce Erfurter Bahn totiž pod obchodním názvem Elster-Saale-Bahn převezme od DB Regio osobní dopravu na neelektrizovaných tratích 550/555 Leipzig – Gera - Saalfeld, 561 Saalfeld - Erfurt, 557 Saalfeld - Blankenstein, 546 Gera – Zeulenroda - Hof, 565 Gera – Jena - Weimar, 559 Jena - Pößneck unt. Bf. a 579 Apolda – Weimar – Kranichfeld. Nový dopravce chce denně přepravit až 14.000 cestujících. Pro obsluhu těchto tratí je určeno celkem 37 nových motorových vozů RS1 RegioShuttle, které vyrábí Stadler Rail a jsou již známy také v Česku. Převzetí dopravy na výše vyjmenovaných tratích bude postupné, neboť Stadler zatím dodal pouze 13 vozů; za jeden vůz zaplatí zákazník 1,8 milionu eur.

Nové vozy jsou vybaveny dvěma motory o výkonu 265 kW, což umožní vozu poměrně rychle dosáhnout své maximální rychlosti 120 km/h. Nabízejí celkem 70 míst k sezení, z toho sedm míst tvoří oddíl první třídy, oddělený skleněnou zástěnou. Pro stojící cestující mají rovněž 70 míst. Samozřejmostí je přizpůsobení vozidla pro přepravu imobilních cestujících na vozíku. Díky náporům cestujících v létě dokonce dopravce plánuje na letní období vymontovat z vozu tři řady sedadel a zvýšit tak přepravní kapacitu vozidel navýšením počtu míst, určených pro jízdní kola a stojící cestující. Více než 60% spojů bude podle plánu vedeno pouze s jedním motorovým vozem. Na rameni Gera – Weimar, kde je přepravní poptávka cca 4000 – 5000 cestujících denně, však budeme moci potkat i vlaky tvořené čtyřmi novými vozy. Nové vozidla nahradí v regionální dopravě převážně Desira řady 642 a jednotky řady 612, které zajišťují dopravu vlaků kategorie RE. Pro tuto kategorii vlaků má nový dopravce v jízdním řádu uvedeno označení EBx.

Novinkou pro cestující bude kupování jízdenek ve vlaku u průvodčího nebo v automatu na jízdenky, umístěném ve vozidle. U 30 % spojů bude v nabídce i občerstvení.

Zdroj: Ostthüringer Zeitung, Mapa sítě DB


Jiří Bajer | 7.6.2012 (7:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
Registered user Sim 
07.06.2012 (12:04)  
Maji taky vysuvny schudek, aby se mohli vymlouvat, ze jim nefunguje?
07.06.2012 (11:01)  
Zdeněk Štěpánek: Je to přesně tak - EB již jezdí kolem Erfurtu delší dobu, zajišťuje mj. i dopravu mezi Erfurtem a Kasselem po neelektrizované trati. A jejich vozový park sestává jak jinak než z RS1. I spojování motorových vozů do čtveřic již mají v provozu vyzkoušené.
07.06.2012 (10:21)  
Přemejšlel jsem a asi jde o to, že už ty RS1 mají, tak jen dokupují další. Unifikace vozového parky samozřejmě přináší úspory. RS1 bude určitě na sedadlo levnější než Desiro. RS1 je konstrukčně jednodušší.

Zřejmě si spočítali, že občas spojit dvě RS1 k sobě je vyjde levnějc než cokoli jiného.
Registered user SYN 
07.06.2012 (9:57)  
Zdeněk Štěpánek: Proč o třídu nižší? Ještě tak menší, to jo (i když co je v tomto případě o třídu?)... Ale třeba to mají v plánu řešit spojováním dle potřeby? Dvě RS1 už jsou zase o kus větší než Desiro... Jestli to vyjde levněji samozřejmě nevím, ale pokud píšou že většina spojů pojede singl tak asi jo...
07.06.2012 (9:35)  
Překvapuje mě, že chtějí přesedlat z Desira do RS1. Vždyť je to o třídu nižší typ vozu. Oproti Desiru je tam ale jen zhruba o 15 sedadel míň.

http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stadler_Regio-Shuttle_RS1_(Erfurter_Bahn).JPG
07.06.2012 (9:20)  
Cena je opravdu poměrně nízká, je to způsobeno zřejmě výrobním souběhem s vozidly pro jiného dopravce - Stadler mrská RS1 jako na běžícím pásu. Pokud si dobře vybavuji české RS1, byla tam dodatečná úprava v podobě např. stolků se zásuvkami a možná i další vychytávky pro cestující. Stadler si tak za české peníze vyvinul další komponenty, které teď může používat i pro jiné zákazníky. Taková je realita a chodí to tak všude - výdycky se musí najít někdo, kdo zaplatí vývoj něčeho nového...

Určitě je v ceně zahrnuto schvalování typu, což rozhodně není zadarmo, spíše naopak - Drážní úřad přece musí z něčeho žít, ne? A "povinný odklon" rovněž nelze vyloučit :)
07.06.2012 (9:06)  
Dle zpráv z tisku (http://www.novinky.cz/ekonomika/248199-na-vysocine-a-liberecku-vyjedou-nemecke-vlaky-regioshuttle.html) byly vlaky ReginSuhuttle nakoupeny na Liberecku a Vysočině poněkud dráž. (898 mil. Kč za 17 vozů a 878 za 16 vozů). Tj 53 a (reps. 55) mil. za vůz. V článku uváděná cen 1.8 mil EUR je (při kurz 25Kč/EUR) 45 mil Kč za kus.

Neví někdo co může způsobovat rozdíl těch cca 15% ceny? Množstevní sleva? Servis? Náhradní díly? Úpravy pro zdejší normy? Náklady na homologaci? Nějaká daň? Sleva v čase? Rychlost dodávky? ("Povinné odklony" z fondů EU? :-))
Registered user stoupa  mail  
07.06.2012 (7:18)  
Hezká informace.

Zajímavé je, že Erfurter Bahn je vlastněna městem. To vlastnilo a provozovalo i za NDR "Industriebahn". V 1990 vznikla firma (GmbH). Od 1998 se angažuje i v osobní dopravě.
:-) Holt, když má obec, kraj, a pod. zájem ....
  1 2      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko