Erfurt – Od neděle 10. června nastanou v železniční dopravě ve východním Durynsku výrazné změny. Dopravce Erfurter Bahn totiž pod obchodním názvem Elster-Saale-Bahn převezme od DB Regio osobní dopravu na neelektrizovaných tratích 550/555 Leipzig – Gera - Saalfeld, 561 Saalfeld - Erfurt, 557 Saalfeld - Blankenstein, 546 Gera – Zeulenroda - Hof, 565 Gera – Jena - Weimar, 559 Jena - Pößneck unt. Bf. a 579 Apolda – Weimar – Kranichfeld. Nový dopravce chce denně přepravit až 14.000 cestujících. Pro obsluhu těchto tratí je určeno celkem 37 nových motorových vozů RS1 RegioShuttle, které vyrábí Stadler Rail a jsou již známy také v Česku. Převzetí dopravy na výše vyjmenovaných tratích bude postupné, neboť Stadler zatím dodal pouze 13 vozů; za jeden vůz zaplatí zákazník 1,8 milionu eur.
Nové vozy jsou vybaveny dvěma motory o výkonu 265 kW, což umožní vozu poměrně rychle dosáhnout své maximální rychlosti 120 km/h. Nabízejí celkem 70 míst k sezení, z toho sedm míst tvoří oddíl první třídy, oddělený skleněnou zástěnou. Pro stojící cestující mají rovněž 70 míst. Samozřejmostí je přizpůsobení vozidla pro přepravu imobilních cestujících na vozíku. Díky náporům cestujících v létě dokonce dopravce plánuje na letní období vymontovat z vozu tři řady sedadel a zvýšit tak přepravní kapacitu vozidel navýšením počtu míst, určených pro jízdní kola a stojící cestující. Více než 60% spojů bude podle plánu vedeno pouze s jedním motorovým vozem. Na rameni Gera – Weimar, kde je přepravní poptávka cca 4000 – 5000 cestujících denně, však budeme moci potkat i vlaky tvořené čtyřmi novými vozy. Nové vozidla nahradí v regionální dopravě převážně Desira řady 642 a jednotky řady 612, které zajišťují dopravu vlaků kategorie RE. Pro tuto kategorii vlaků má nový dopravce v jízdním řádu uvedeno označení EBx.
Novinkou pro cestující bude kupování jízdenek ve vlaku u průvodčího nebo v automatu na jízdenky, umístěném ve vozidle. U 30 % spojů bude v nabídce i občerstvení.
Zdroj: Ostthüringer Zeitung, Mapa sítě DB

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Zřejmě si spočítali, že občas spojit dvě RS1 k sobě je vyjde levnějc než cokoli jiného.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Stadler_Regio-Shuttle_RS1_(Erfurter_Bahn).JPG
Určitě je v ceně zahrnuto schvalování typu, což rozhodně není zadarmo, spíše naopak - Drážní úřad přece musí z něčeho žít, ne? A "povinný odklon" rovněž nelze vyloučit :)
Neví někdo co může způsobovat rozdíl těch cca 15% ceny? Množstevní sleva? Servis? Náhradní díly? Úpravy pro zdejší normy? Náklady na homologaci? Nějaká daň? Sleva v čase? Rychlost dodávky? ("Povinné odklony" z fondů EU? :-))
Zajímavé je, že Erfurter Bahn je vlastněna městem. To vlastnilo a provozovalo i za NDR "Industriebahn". V 1990 vznikla firma (GmbH). Od 1998 se angažuje i v osobní dopravě.
:-) Holt, když má obec, kraj, a pod. zájem ....
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











