..: Zapomeňte na LINK, přichází RegioShark :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhyPraha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.

Letos by mělo cestující svézt prvních 9 z 31 objednaných kusů a to ve všech krajích, pro které jsou tyto jednotky určeny. Zbylé by měly být předávány Českým drahám dle harmonogramu, který je uvedený níže v tabulce. Zatímco poslední kus by měl tedy dorazit v listopadu příštího roku, tak první kus se již testuje na okruhu u Velimi, kde probíhá série zkoušek tak, aby mohly první jednotky vyrazit s cestujícími již v září letošního roku. Vratislav Šuk, vedoucí akreditované zkušební laboratoře VUZ předpokládá, že i přes nabitý program a velký počet nutných zkoušek bude zářijový termín reálný: "Zatím jde vše podle předpokladů, i když je časový plán zkoušek dost nabitý. Ale na schválení podobného vozidla – jednotky řady 861 pro ZSSK – jsme loni měli pouhých 50 dní, během kterých jsme zvládli kompletní zkoušky a schválení do provozu. Polská jednotka je vozidlo na evropské úrovni a žádné zásadní komplikace neočekáváme."

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Zlínský kraj Ústecký kraj
9/12 001 008 014 002
10/12 003
11/12 009, 010
12/12 011 015
1/13 012, 013
2/13 016, 017
3/13 030, 031
4/13 004, 005
5/13 006, 007
6/13 019 018
7/13 020, 021
8/13 022, 023
9/13 024, 025
10/13 026, 027
11/13 028, 029

Cestující čeká v jednotkách RegioShark plně klimatizovaný interiér s oddělenými nástupními prostory, které budou nízkopodlažní. V nízkopodlažní části bude víceúčelový oddíl s místy pro dva cestující na vozíku nebo pět jízdních kol. Samozřejmostí je bezbariérové WC s uzavřeným systémem, audiovizuální informační systém nebo zásuvky 230 V pro cestující, nacházející se pod sedadly. Vozy disponují oddíly jak druhé, tak i první třídy. Vnější i vnitřní barevné řešení pak odpovídá nejnovějšímu provedení dle korporátního designu. Modře laděný vzor sedadel druhé třídy je tak oživen oranžovými prvky, kdežto potahy sedadel v první třídě jsou tak nově laděny do červena. Odklon od dosavadního modro-modrého řešení je způsoben mimo jiné i snahou o větší rozlišení obou tříd a také je modro-červená kombinace běžná i u mnoha vlaků v zahraničí.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 14.6.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
14.06.2012 (14:30)  
Výborně, v Ústečáku nám dodají v záři 002 a budem čekat těhotenskou dobu než nám přijde další...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
14.06.2012 (14:17)  
:-) Opakuji se: Zase další vozidlo na úrovni této doby. Správně. Jinak řečno - raději M131.1, či M 262.0, než Regio(z)nova. Ještě jinak: Opožděné odstraňování podle mne nesprávného rozhodnutí Č(S)D a MD z devadesátých let uplynulého století.
Souvisí:
ad Red Bul:
Pro Boha svatýho (nebo třeba i Alláha) Proč!?! Státem vlastněná CZ dráha vlastně nic nechtěla. Jen "předělávky". V 80tých letech se státem vlastněné firmy el. i mot. jednotkami zabývající prsily, proč následovníky EM 475.1/2, EM/ES488 i "dieselů" nemohou vyrábět. A už vlastně ty firmy "sú není", tak proč je oslovovat?. - viz dále:

ad Karel Kovářík:
:-) No a vo to "go". Regio na rychlík: Prostě MD a Dráha začínají snad pod tlakem cestující veřejnosti konečně brát v úvahu, že za hranicema CZ se už opravdu nejezdí ve Škodě 100, ale i v jiných, novějších vozidlech (teda krom vrcholového managementru, že.) - VždyŤ M 152.0 má "střeva" z ŠM 11, což v té době v rámci soc. tábor byla pozitivní technologická bomba - tak vůkol doby "vstupu vojsk sedmi bratrských států", že. :-)
registrovaný uživatel Dusanh 
14.06.2012 (13:17)  
To je krádež! RedgioShark jsem vymyslel já a napsal to na káčko... :-DDD
dopisovatel nebo člen ŽP Rabín 
14.06.2012 (13:14)  
Chary: možná jde o to, z jakých zdrojů jsou jednotlivé jednotky financovány (ROP, ČD...) a podle toho je už dáno pořadí čísel. Podobně tomu bylo u ř. 471 (ROP, ČD, Eurofima...) - proto byly jednotky 028-030 dodány značně později než ostatní.
registrovaný uživatel Vampir  mail  
14.06.2012 (12:54)  
Ještě autor zapomněl na CityFrog :)
14.06.2012 (10:48)  
TTtrain: jižní čechy mají z ROPů objednané Regiopantery, takže si svojí dávku už vyčerpaly. čímž nijak neříkám, že bych tu žraloka polskiego nechtěl taky brzo vidět...
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
14.06.2012 (10:01)  
Tradičně nejsem zklamán, pro JČ opět nic nového, proč taky, že? "RegioShark" je takové nepěkné, daleko výstižnější mi přijde přezdívka "Pšonek".
V rychlosti schvalování do provozu se má ale škodifka s 380 ještě moc co učit.
registrovaný uživatel gomik  mail  
14.06.2012 (9:59)  
Už se testuje nejen na okruhu.Včera jsem viděl, nejspíš 001, v Bílině ověšenou kabelama.
A jen tak mimo mísu pro šotouše.Lokomotivy RegioJetu se teď docela často objevují na uhlácích z Ledvic.Vídám je tam parkovat ;-)
14.06.2012 (9:50)  
Když je dvouvozová verze málo,spojí se 2,3 dohromady a bude čtyř,nebo šestivozová souprava.
registrovaný uživatel Soudce  mail  
14.06.2012 (9:39)  
Nebude dvouvozová verze kapacitně málo, Pokud to má nahradit klasiky např. na Domažlické?
  1 ... 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko