Praha — Jízdenka na léto 2012. Tak zní název nové síťové jízdenky, kterou České dráhy zavedly jen před pár dny. Jízdní doklad s 14denní platností stojí 990 korun a lze na něj cestovat 2. třídou všech vlaků ČD v České republice. Jízdenku je možné koupit od 29. června, a to v platnosti 14 dní po sobě jdoucích dní od 1. července 2012 do 31. srpna 2012. Jízdenka je ovšem nepřenosná a mohou si ji koupit pouze majitelé In-karty s jakoukoliv zákaznickou aplikací nebo držitelé ISIC karty. Při nákupu přes EPIK na pokladně se vám na účet u In-karty nahrají 3 % z ceny jízdenky, což činí 30 korun. V srpnu se navíc plánuje akce na In-karty pro držitele ISIC karty.
Zdroj: České dráhy

A hlavně je Sommrák omezený do 26 let, narozdíl od této jízdenky ČD. I když uznávám, že nemnoho lidí starších 26 let má u nás čas cestovat dva týdny vlakem a využít 990 Kč. Jinak samozřejmě Sommrák je zajímavá nabídka (vzhledem k normálnímu jízdnému v Rakousku), ale nebýt toho že k tomu jsou ÖBB tlačeny státem, tak neexistuje.
Tomas Vrabec: Sommerticket je sice pekna nabidka, ale krome toho, ze se na nej neda jet ve vsedni dny pres noc, se da poridit, pokud se nepletu, jen do 26 let, coz Sommerticket podle meho nestavi vyse nez tato nabidka CD.
Tady přece nejde o ten jednorázový litr inkasovaný na této nabídce, ale o snahu, aby si lidi tu In-kartu koupili. Něco jako "mobil za korunu, ale telefonujte s námi další 2 roky".
Sommerticket je taky jenom pro "vlastníky VORTEILScard a ty, kteří se jimi chtějí stát" (cituji web ÖBB).
Ovšem tento záměr si zkazili existencí In-karty za 150 Kč na 3 měsíce, kterou ovšem NELZE rozumným způsobem upgradovat na 3 roky (za rozumný způsob bych považoval jednoduché doplacení 990-150=840 Kč).
Takový Sommerticket od OBB stál víceméně stejný peníz a platil tři měsíce.
V Rakousku je ale jiná situace. Zatímco u nás má prachy na ojeté auto řekněme každý druhý či třetí mladý, tam prostě každý. Takže marketingová akce na to dostat lidi do vlaku musí být větší.
bohužel pro jedničku opět další doplatek
Mně naopak připadá systém "jeden doplatek ke všem jízdenkám" připadá přehlednější, než pro každou časovou tarifní nabídku vymýšlet a propagovat cenu i pro 1. třídu.
Takový Sommerticket od OBB stál víceméně stejný peníz a platil tři měsíce. Je pravda, že ne každý den, ale osobně mi nabídka přišla mnohem zajímavější.
- casovy, kdy je to treba za ctvrt litru na tejden
- jednorazovy, kdy ke konkretni jizdence druhe tridy cestujici zaplati rozdil mezi standardni jednotkou a dvojkou. U nekterych dvojkovych jizdenek je toto zakazano
Mimochodem, co je jednorazovy doplatek?
Znamená to, že v případě koupě musím mít plast, tedy že nestačí předběžná In-karta na papíru?
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











