Ostrava — Zdravíme z letošního, již třináctého veletrhu drážní techniky Czech Raildays, který dnes začal v Ostravě a bude probíhat následující dva dny. Začátek veletrhu doprovázely slavnostní ceremoniály s křty jak zcela nových, tak už i běžně provozovaných vozidel. Jedničkou letošního ročníku je jednoznačně českotřebovský výrobce CZ LOKO, který prezentuje jak nový design pro rekonstruované brejlovce, tak zcela nový produkt. Naše kroky sledujte na Twitteru a postupně exponáty představíme v následující živé reportáži.
České dráhy spolu s výrobcem Škoda Vagonka jako první slavnostně představili známou příměstskou jednotku CityElefant s pořadovým číslem 76. Tento kus je jako první spolufinancován z prostředků evropské unie a bude jezdit jako řada dalších v Praze a středočeském kraji. Zajímavostí z interieru soupravy je odklon od sedaček s potahy v korporátním stylu ČD a návrat zpět k původním barvám.
Dalšími, o poznání zajímavějšími vozidly, která byla představena se hned vzápětí stala nová dieselelektrická lokomotiva 744.001 z produkce českotřebovské společnosti CZ LOKO a další z rekonstrukcí známých brejlovců řady 753.6 od stejného výrobce. Lokomotivě byly brýle „odoperovány“ a získala nový vzhled s nádechem modernosti. Nasazení lokomotiv řady 753.6 u dopravce SD Kolejová doprava je plánováno, v úseku Beroun - Chomutov přes Rakovník, na nákladních vlacích s vápencem pro odsíření uhelných elektráren, především té v Prunéřově.
Elektrická jednotka RegioPanter z produkce Škody zaujímá hlavní místo na veletrhu a reprezentuje jí třívozová jednotka 440.009. Kritizované široké dveře nabízejí přímo královský vstup do interieru. První třída v jednotce nepůsobí přemírou luxusu a použité podlahoviny vyvolávají až historické pocity, ale celkový dojem z jednotky je vesměs pozitivní.
Další z vozidel jezdících již v pravidelném provozu, která se na veletrhu představila je po loňské premiéře řídící vůz Bfhpvee295 a slovenská motorová jednotka řady 861, která představuje výrazný milník v železničního průmyslu na Slovensku z dílny ŽOS Vrútky.
Dlouho očekávané rekonstruované jídelní vozy řady WRmee816 z produkce ŽOS Vrútky, původně WRm, jsou konečně zde. První prototyp si mohla právě dnes prohlédnout veřejnost a vůz se těšil i nemalému zájmu z řad provozovatelů. Subjektivní pocity z interiéru jsou, navzdory očekávání, spíše smíšené.

Jaky ma smysl delat ty asymetricke lokomotivy,...
Máte-li na mysli 744.0 v tom smyslu, jak je tu diskutováno (tedy, že "boudička" není uprostřed), tak je to především proto, že pod ty kapoty musíte taky nacpat motorgenerátor, chlazení, pomocné pohony atd. A když si zkusíte zahrát tenhle "tetris", tak Vám z toho vyjde, že středové stanoviště v geometrickém středu lokomotivy je vrcholně nepraktická a při použití jednoho SM téměř nemožná záležitost...
To je docela na dlouho.
K čemu jsou asi dobré ty monitory v tom panťáku, oni by úplně stačily ty, co jsou ve škatulích, kdyby fungovaly jak mají a taky se na nich psaly jen důležité věci.
já jen poukázal co asi básník chtěl říci,
k Vámi uvedeným faktům ještě dodám, že určitě je technicky jednodušší udělat vše pohromadě pod jednou kaslí, než to nějak "půlit", aby se kabinka (nebo kabinečka) :-D mohla dát doprostřed, na druhou stranu může být výhled přes dlouhou kapotu stížený, ale určitě né tolik, aby to vynahradilo negativa s kadinou uprostřed
že by 744? řídící stanoviště jen na jedné straně?
http://www.czloko.cz/cz/lokomotivy/753-6.html
foto:
http://www.czloko.cz/DATA/images/sized/20_61.jpg
http://www.czloko.cz/DATA/images/sized/20_62.jpg
http://www.czloko.cz/DATA/images/sized/20_63.jpg
http://www.czloko.cz/DATA/images/sized/20_64.jpg
http://www.czloko.cz/DATA/images/sized/20_65.jpg
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.

















