..: Czech Raildays on-line: CZ LOKO představilo novou lokomotivu :..

Celkový pohled na veletrh, foto: Matouš Danielka Ostrava — Zdravíme z letošního, již třináctého veletrhu drážní techniky Czech Raildays, který dnes začal v Ostravě a bude probíhat následující dva dny. Začátek veletrhu doprovázely slavnostní ceremoniály s křty jak zcela nových, tak už i běžně provozovaných vozidel. Jedničkou letošního ročníku je jednoznačně českotřebovský výrobce CZ LOKO, který prezentuje jak nový design pro rekonstruované brejlovce, tak zcela nový produkt. Naše kroky sledujte na Twitteru a postupně exponáty představíme v následující živé reportáži.

Křest patrové jednotky CityElefant, foto: Matouš DanielkaČeské dráhy spolu s výrobcem Škoda Vagonka jako první slavnostně představili známou příměstskou jednotku CityElefant s pořadovým číslem 76. Tento kus je jako první spolufinancován z prostředků evropské unie a bude jezdit jako řada dalších v Praze a středočeském kraji. Zajímavostí z interieru soupravy je odklon od sedaček s potahy v korporátním stylu ČD a návrat zpět k původním barvám.



Dalšími, o poznání zajímavějšími vozidly, která byla představena se hned vzápětí stala nová dieselelektrická lokomotiva 744.001 z produkce českotřebovské společnosti CZ LOKO a další z rekonstrukcí známých brejlovců řady 753.6 od stejného výrobce. Lokomotivě byly brýle „odoperovány“ a získala nový vzhled s nádechem modernosti. Nasazení lokomotiv řady 753.6 u dopravce SD Kolejová doprava je plánováno, v úseku Beroun - Chomutov přes Rakovník, na nákladních vlacích s vápencem pro odsíření uhelných elektráren, především té v Prunéřově.

Lokomotiva CZ LOKO 744.001, foto: Matouš DanielkaLokomotiva 753.601, foto: Matouš DanielkaStanoviště strojvedoucího lokomotivy řady 753.6, foto: Matouš Danielka

Ulička elektrické jednotky RegioPanter, foto: Matouš DanielkaElektrická jednotka RegioPanter z produkce Škody zaujímá hlavní místo na veletrhu a reprezentuje jí třívozová jednotka 440.009. Kritizované široké dveře nabízejí přímo královský vstup do interieru. První třída v jednotce nepůsobí přemírou luxusu a použité podlahoviny vyvolávají až historické pocity, ale celkový dojem z jednotky je vesměs pozitivní.





Slovenská motorová jednotka 861.005 Rozália, foto: Matouš DanielkaDalší z vozidel jezdících již v pravidelném provozu, která se na veletrhu představila je po loňské premiéře řídící vůz Bfhpvee295 a slovenská motorová jednotka řady 861, která představuje výrazný milník v železničního průmyslu na Slovensku z dílny ŽOS Vrútky.




Rekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaDlouho očekávané rekonstruované jídelní vozy řady WRmee816 z produkce ŽOS Vrútky, původně WRm, jsou konečně zde. První prototyp si mohla právě dnes prohlédnout veřejnost a vůz se těšil i nemalému zájmu z řad provozovatelů. Subjektivní pocity z interiéru jsou, navzdory očekávání, spíše smíšené.

Rekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš DanielkaRekonstruovaný vůz WRmee, foto: Matouš Danielka

Matouš Danielka Poslat mail autorovi , Redakce ŽelPage Poslat mail autorovi | 19.6.2012 (12:48)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Reportáže

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rorejs 
19.06.2012 (13:57)  
K té mašině co vznikla z nadčasových a povedených brejlí po reko si dovolím jen parafrázovat písničku K.Zicha: Hnusná, hnusná, hnusná...
19.06.2012 (13:49)  
Ad Astartoth:
Jaky ma smysl delat ty asymetricke lokomotivy,...
Máte-li na mysli 744.0 v tom smyslu, jak je tu diskutováno (tedy, že "boudička" není uprostřed), tak je to především proto, že pod ty kapoty musíte taky nacpat motorgenerátor, chlazení, pomocné pohony atd. A když si zkusíte zahrát tenhle "tetris", tak Vám z toho vyjde, že středové stanoviště v geometrickém středu lokomotivy je vrcholně nepraktická a při použití jednoho SM téměř nemožná záležitost...
registrovaný uživatel Honza  mail  
19.06.2012 (13:45)  
Zdeněk Štěpánek: a Louka u Litvínova - Litvínov. Zadrátované to mělo být do konce letošního roku, ale nebude ani omylem, není to tak jednoduché, vede tam parovod, ropovod, nějaký most a kdo ví co a od všech institucí získávat povolení.........
To je docela na dlouho.

K čemu jsou asi dobré ty monitory v tom panťáku, oni by úplně stačily ty, co jsou ve škatulích, kdyby fungovaly jak mají a taky se na nich psaly jen důležité věci.
19.06.2012 (13:43)  
Tak nevím proč, ale když vidím toho reko-brejlovce, napadla mě přezdívka slimák.
registrovaný uživatel Kakov 
19.06.2012 (13:39)  
Chary:
já jen poukázal co asi básník chtěl říci,
k Vámi uvedeným faktům ještě dodám, že určitě je technicky jednodušší udělat vše pohromadě pod jednou kaslí, než to nějak "půlit", aby se kabinka (nebo kabinečka) :-D mohla dát doprostřed, na druhou stranu může být výhled přes dlouhou kapotu stížený, ale určitě né tolik, aby to vynahradilo negativa s kadinou uprostřed
19.06.2012 (13:34)  
Ten RegioPanter bude asi hodně dlouho stát v depu, než SŽDC zadrátuje trať Liberec-Frýdlant :-)
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
19.06.2012 (13:22)  
Karle Kovaříku, skutečně? V dnešní době docela nezvyk, ačkoliv... všechy parní lokomotivy klasické konstrukce měly jen jedno stanoviště a řízení "jedním směrem" a taky dokázaly jezdit "pozadu", že? Zřejmě bylo usouzeno, že to je způsob, jak uspořit náklady, kor když z boudičky je vidět na obě strany a co jsem si všiml, třeba při posunu se fírové na žehličkách nějak neobtěžují si přehazovat klíčky, nebo ano?
registrovaný uživatel Kakov 
19.06.2012 (13:14)  
Chary:

že by 744? řídící stanoviště jen na jedné straně?
editor nebo admin ŽP Chary  mail  
19.06.2012 (13:13)  
Jaké asymetrické lokomotivy?
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko