..: První transkontinentální vlak z Číny dorazil do Pardubic :..

Ilustrační obrázek, kontejnerový nákladní vlak, foto: Richard WeberPardubice — Šestnáct dnů, zhruba 11 tisíc kilometrů a 700 kilometrů denně. Takovou vzdálenost a čas musel na začátku listopadu překonat první přímý vlak z čínské provincie Chu-pej do Pardubic. Souprava složená z padesáti kontejnerů s komponenty pro výpočetní techniku z hlavního města provincie, Wu-Chan, vyrazila 24. října přes Kazachstán, Rusko, Bělorusko a Polsko dále Česka, kde z důvodu absence vlečky a logistického centra v blízkosti Pardubic, kam pro společnost Foxconn zásilka mířila, byl vlak trasován na překladiště u břehu Labe nedaleko od Mělníka, odkud byl náklad zpět přepraven kamiony. I přes tuto drobnou vadu na kráse souprava 9. listopadu dorazila na místo určení v porovnání s lodní přepravou o polovinu rychleji.

"Rekordní čas kontejnerového spoje se mohl zdařit jen díky mezinárodní spolupráci, inovativní logistice a moderním řešením za pomoci informačních technologií při přechodech hranic." Těmito slovy okomentoval proběhlou akci Hans Reinhard, který měl za švýcarskou společnost InterRail Holding na starosti celou trasu jízdy. Za značnou úsporou času při celních prohlídkách stojí právě použití elektronických systémů odbavení a tudíž celkové zkrácení prostojů na hranicích, které jsou pro spediční firmy klíčové. Železniční přeprava v porovnání s lodní je paradoxně dražší a tudíž její atraktivnost ovlivňuje hlavně rychlost.

Miroslav Chytil, jednatel dopravní společnosti Express Interfracht Brno, která měla vlak v posledním úseku od polských hranic pod palcem, věří, že tato historicky unikátní první cesta do Česka po železnici přiláká více zájemců o přepravu v tomto odvětví. "Už teď víme, že se podobné cesty budou napřesrok pravidelněji opakovat," uzavřel Chytil.

Zdroj: iDNES.cz


Vítek_V | 22.11.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nákladní doprava

Další z regionu ČR Pardubický Česká republika (celá) Čína


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
23.11.2012 (0:00)  
Nic do diskuse nemám. Chtěl bych jen říct, že mi utěkala slina po článku na toto téma na Želpage. Četl jsem to i jinde, ale jen tady tomu dávám +. Díky autore!


Přesto něco mám. Tohle je podle mě průlom. Zboží, které podléhá rychlé zkáze je přímo stvořeno k tomuto tipu přepravy. Řekl bych, že i bezpečnější.

A na závěr nadsázka: Jen ať to nejezdí do Uhříněvsi, neb z bednovlaků máme už teď v Hosti hlavu naježenou :-)
22.11.2012 (20:15)  
Jiri Vosecek: Proc? Protoze u nas se musi prekladat na jiny vagony, 100x kontrolovat na hranicich a 200x preprahat lokomotiva? A fakt by se to neobeslo bez toho?
registrovaný uživatel Hansie  mail  
22.11.2012 (19:55)  
Express Interfracht je opravdu špičkový speditér, při dopravě zboží od nás směr Čína není ani na opakované vyžádání schopen podat informaci o pohybu vlaku okamžitě po tom, co vlak opustí území ČR... Lépe si pro takový druh přeprav opravdu vybrat nemohli. Bohužel mám osobní zkušenost. Jinak to asi byla ostře sledovaná a protlačovaná prezenční přeprava, standardní transit-time ČR-Čína je totiž cca 2 až 3 měsíce...
22.11.2012 (19:46)  
Tak srovnávat čas přepravy v USA vs. Asie -> Evropa ... to je myslím hodně vedle.
22.11.2012 (19:28)  
Union Pacific: Omaha - Sacramento. 2700 km, 37 hodin. Co dodat.
registrovaný uživatel Bno 
22.11.2012 (17:18)  
Neví prosím někdo, který dopravce a s jakou lokomotivou zajišťuje přepravu na území ČR? Ten Express Interfracht Brno vypadá jen jako zprostředkovatel.
22.11.2012 (17:04)  
Rekordní čas 700 kilometru denne? 30 km/h? Ve 21. stoleti? Tak to je fakt neskutecny...
22.11.2012 (16:59)  
Keprt - souhlasím s tebou vlečku má Foxconn přímo za plotem , areál tam je dost velkej kdyby to mysleli trochu vážně tak už dávno jezdí vlaky a ne jen krabicema jako teď.Vlak s kontejnerama už také do pardubic přijel cca 5let na zpátek. Také to tenkráte bylo jen takové plácnutí do vody.
registrovaný uživatel Keprt 
22.11.2012 (16:59)  
Trainman: No jo, to je fakt, občas sem ještě něco zajede, třeba fosfor v cisternách z Kazachstánu do Fosfy Poštorná. Taky myslím jezdily kotle do Dezy Valmez, ale nevím, jeslti to ještě trvá. Na Slovensku bývaly k vidění i převázané sypáky, ale jaká je aktuální situace, nevím.
22.11.2012 (16:54)  
Kdepak, překládka mezi vagony

Myslel sem si to... Takže ten nadpis bohužel tak úplně nesedí. Byla to železniční doprava z Číny, ale ne vlak.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko