..: ČD zavádějí ve vlacích "rodinné zóny" :..

Slon Elfík - maskot dětských cestujících u ČD., foto: Petr Palma, České dráhyPraha — Ve vlaku je řazen vůz s oddíly pro cestující s dětmi do deseti let. Pro mnohé cestující notoricky známá hláška nádražních rozhlasů získá v nejbližší době u mnoha vlaků Českých drah zcela nový význam. Doposud toto hlášení informovalo o přítomnosti vyhrazených oddílů, které se ale ve své podstatě nijak neodlišovaly od ostatních míst ve vlaku. Dětští cestující se tak v nejlepším případě dočkali alespoň různých obrázků a omalovánek od průvodčích, kteří k tomu měli k dispozici například již 18. sérii tzv. dětských jízdenek, básniček a podobně. Symbolem těchto aktivit se postupně stal slon Elfík, kterým byly často polepeny zvenčí i vozy s vyhrazenými oddíly.

Herní plán Elfíkovy cesty, foto: České dráhyČeské dráhy nyní tento koncept rozšiřují o tzv. rodinné zóny, které budou jako první ve spojích SC Pendolino. Půjde o celkem 12 míst u 3 rozkládacích stolků, vyznačených v rezervačním systému jako místa se zvláštní vlastností ve 4. voze jednotek řady 680. Na těchto místech bude vylepen hrací plán (podobně, jako je tomu u vlaků ICN SBB) hry Elfíkova Cesta a průvodčí budou mít k zapůjčení hrací figurky a kostky. V předvánoční době budou průvodčí navíc dětem nabízet i Elfíkův vánoční sešit proti nudě. „Pro děti vydáváme také tzv. Elfíkovy dětské jízdenky, časopis Můj vláček nebo pohádky, příběhy a rébusy v časopisech pro cestující. Na hlavních nádražích v Olomouci a Ostravě jsou i zvláštní čekárny ČD Lounge pro cestující s dětmi, které jsou vybaveny dětskými koutky,“ dodává Petr Vondráček, manažer přepravních produktů ČD.

Možná podoba netrakčních jednotek ČD, foto: CJOctavianRodinné zóny do budoucnosti ale nezůstanou doménou jen spojů SC Pendolino. Obdobně budou vybaveny i příslušné oddíly v modernizovaných kombinovaných vozech Bbdgmee236, kde budou hrací plány taktéž vylepeny a taktéž vlakový doprovod zapůjčí hrací náčiní. Dalšími vozidly, které budou těmito rodinnými zónami vybaveny budou soupravy Railjet, které navíc nabídnou, podobně jako u rakouské verze, i dětské kino s promítáním pohádek. Vozidla s takto vyhrazenými oddíly poznají zvenčí cestující podle specifického označení. Petr Vondráček k tomu dodává: „Vyhrazené vozy a oddíly pro cestující s dětmi budeme postupně označovat slonem Elfíkem, který je maskotem Českých drah pro nejmenší zákazníky. Učí je například správně cestovat vlakem, vyvarovat se nebezpečnému chování v blízkosti železnice a označuje také služby vyhrazené pro nejmenší zákazníky a jejich doprovod.“

Přebalovací pult ve voze Bdghmeer ZSSK, foto: Tomáš KamenárKromě těchto nejnovějších aktivit pokračují České dráhy i v dalších změnách, které usnadní cestování cestujícím s dětmi, jako je například vybavování nových i modernizovaných vozidel přebalovacími pulty na WC, vybavováním čekáren ČD Lounge dětskými koutky a podobně. Z aktivit ostatních dopravců operujících na českém území, směřujících k dětským cestujícím, zmiňme například dopravce LEO Express. Ten sice nenabízí vyhrazené oddíly pro děti, ale nabízí Dětský kufřík zábavy obsahující různé společenské hry, popřípadě zapůjčí tablety, pomocí kterých si děti mohou hrát hry na palubním portálu. Oddíly vyhrazené pro děti (dětský koutek) sliboval již při svém vyjetí i RegioJet. Tyto vozy však po několika odkladech - poslední mluvil o zahájení jejich provozu se začátkem GVD 2012/2013 - dosud nejsou v provozu. RegioJet je přitom původně sliboval nasadit do provozu již v průběhu zimy 2011/2012.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 18.12.2012 (16:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Služby

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
19.12.2012 (13:50)  
Také příliš nestojím o křičící děti, ale některé zdejší příspěvky jsou celkem drsné... Vykázat je všechny do jednoho vozu? A co když bude tento vůz obsazený, budeme je vyhazovat i z ostatních vozů? Co školní výpravy? A zkoušel někdo procházet se dvěma dětmi např. čtyřmi mezivozovými přechody mezi Béčky v plné rychlosti? (možnost že vždy nastoupím přímo do správného vozu protože vím kde zastaví jsem vyloučil, zatím jsme nedospěli k tomu abychom znali a používali něco jako sektory na nástupišti) Můžeme rovnou zavést speciální oddíly pro cestující kteří si například chtějí cestou dát salám a pivko z vlastních zásob, kteří cestují s lyžemi, nebo kteří se chtějí bavit o politice, aby tím neobtěžovali ty ostatní - a smůla jestliže více z toho splňuje jedna osoba...

Jinak souhlasím s tím, že by neškodilo vozy/oddíly s přednostní přepravou rodičů s dětmi lépe označit, a případně i lépe informovat průvodčí, aby se nestávalo že v poloprázdném vlaku z tohoto oddílu vyhazují "bezdětné" cestující. Něco jiného je když mi to jednou nedošlo a do "dětského" oddílu jsem nastoupil se dvěma psy - průvodčí mě nevyhodil (v ranním nedělním osobáku z Plané do Chebu nejelo dítě asi ani jedno), ale pro příště si to mám pamatovat.
19.12.2012 (13:46)  
Martin Utajeny:Tak to mate celkem stesti. Ja obcas pozoruji tzv. vzorne matky, ktere i v 1.tride nechavaji sve ratolesti delat neuveritelny rachot. A nepomuze vubec nic. Nejvic to vidim na Kosicanu, ale i na ex Zilina-Praha.
19.12.2012 (13:38)  
R646,Rybizek.: Panove, ono kolikrat neni na vyber. Nastoupim s ditetem do Bds/Bdbmrsee apod. jsou obvykle mista u okna obsazena. A to vetsinou cestujicimi, kteri zadne deti nemaji. A zkuste si to potom vyzkouset 3,5h bez vyhledu z okna a bez stolecku. To se ty deti uz opravdu nudi a delaji s prominutim"bordel" po celem vagonu. Takze neni misto u okna, tak se jde do Bpee nebo Bee. A tam si to uziva daleko vic cestujicich.
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
19.12.2012 (12:58)  
Pro Martin Chovanec:

Trefná připomínka. A jedna "historická" navrch - koncem let 60., T3 poloprázdná, jak trefně uvádíte - jen ony tři sedačky pro invalidy obsazeny a souboj, nekecám, souboj, napřet "T-TP" průkazkami, pak berlemi a holemi s výkřiky: "Já mám pracovní úraz!" "... a já to mám z války". Netřeba dodat, že zbytek tramvaje se válel smíchy. To byla holt ta šedesátá léta. :-)
19.12.2012 (12:55)  
R646 to řekl možná tvrdě ale naprosto vystížně
19.12.2012 (12:20)  
To jsou žabomyší války ... zlatá první třída ... tam doufám nápady s vyhrazenými oddíly nikdy nebudou a když budou tak to bude oddíl "klid".
19.12.2012 (12:17)  
Souhlasím s příspěvkem níže. V pražských tramvajích T3 a T6 je, pokud se nepletu, celá pravá řada sedaček vyhrazena pro osoby se sníženou schopností pohybu.
Ovšem představa, že jedu přeplněnou tramvají a v pravé řadě jsou z tohoto důvodu obsazené pouze tři nebo čtyři sedačky, mi přijde úsměvná.
19.12.2012 (11:56)  
vagon slouží k tomu, aby vozil cestující. Specifický cestující má právo požadovat své specifické místo, pokud ho pro něj dopravce vyhradil. Ostatní mu mají povinnost to místo uvolnit. Když tak neudělají sami, je namístě vyzvat průvodčího, ať zjedná nápravu. Nic víc, nic míň. Je takový problém to pochopit a začít se podle toho chovat?
19.12.2012 (11:52)  
EN Metropol: asi takto, vagon pro rodiny s dětmi a jinak specifických cestujících je určen k PŘEDNOSTNÍ přepravě těchto cestujících. Pokud mne kdokoli vyzve, ať uvolním místo, udělám to ve mžiku, neb tam jsem druhořadý cestující. Ale pokud si myslíte, že pouhá existence tohoto vagonu znamená, že bude jezdit prázdný, zatímco ostatních 5 vagonů je narvaných, jste vedle.
19.12.2012 (11:49)  
R646, co trochu tolerance? Neříkám, že určité procento rodičů by si nezasloužilo jednu po čenichu, když občas vidím, jak se svým dětem věnují při cestě. Ale na druhou stranu, v Rakousku při cestách veřejnou dopravou jsou děcka podobně neukázněná a málokdo to hrotí. Není tedy problém spíše v přijímači???
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko