..: České dráhy rozšiřují akční jízdné na další regionální tratě :..

Motorová jednotka řady 814, foto: Raven Praha — České dráhy od března rozšiřují seznam regionálních tratí, kde bude cestujícím automaticky přiznána 25% sleva na jízdném. Cílem je navýšit zájem o cestování vlakem i po těchto tratích, kde je většinou železniční doprava znevýhodněna cestovní dobou nebo silnou konkurencí. Jedná se o celkem 44 tratí po celé České republice, na nichž nejsou vlaky optimálně využívány a v budoucnosti proto může hrozit – vzhledem ke škrtům v krajských rozpočtech – jejich částečný nebo úplný zánik. Na osmnácti tratích, kde akční jízdné v letech 2011 a 2012 platilo, se díky tomu podařilo docílit nárůstu obsazenosti a tržeb.

Ivo Toman, ředitel Odboru regionální dopravy ČD, k tomu dodává: „Snažíme se tímto způsobem přilákat cestující na nejméně vytížené tratě, abychom zlepšili jejich ekonomiku a pokud možno na nich uchovali provoz. Krajské rozpočty jsou napjaté, neustále rostou náklady na elektřinu, dopravní cestu a tak dále. Dříve či později přijde na řadu otázka, zda na takových tratích nemá být doprava zastavena. Pokud ale existuje potenciál cestující do vlaků přilákat, je správné to nejdříve prověřit. Navíc vybíráme tratě, kde by mohlo dojít ke zlepšení služby například zrychlením spojení nebo nasazením kvalitnějších vozidel.“

809.140-7, Straškov - Vražkov, foto: Tomáš Kubovec Správnou cestu ukázala trať z Benešova do Trhového Štěpánova, kde je cestujícím již od září 2011 přiznáván nárok na 50% slevu ze základního jízdného. Navzdory velice nízkému jízdnému nedošlo k žádnému propadu tržeb, jak by se dalo předpokládat. U více než poloviny spojů vzrostla obsazenost a celkové tržby z trati jsou o téměř 15 % vyšší, než před zlevněním. Do vlaku přešli cestující jak z konkurenčních autobusů, tak i automobilů.

Akční nabídka se vztahuje na jednosměrné i zpáteční jízdenky mezi stanicemi ležícími na vyhlášené trati. Slevy nemohou využít cestující, kteří využijí traťovou nebo síťovou jízdenku, jakož i cestující, kteří jsou odbavováni do nebo ze stanice ležící mimo trať, kde je sleva poskytována. Na druhou stranu České dráhy mírně znevýhodňují majitele In-karet s aplikací IN 25 %, kteří v těchto úsecích dosáhnou stejné ceny. S ohledem na možnost síťového využití aplikace na In-kartě po celé České republice však tato nevýhoda nemá rozhodující význam.

Seznam úseků, kde je sleva poskytována
014Kolín – Ledečko
064Mladá Boleslav hl. n. – Mladá Boleslav město
076Mělník – Mladá Boleslav hl.n.
081Rybniště – Rumburk
083Rumburk – Dolní Poustevna
084Rumburk – Staré Křečany / Zahrady u Rumburka – Mikulášovice dolní nádraží
097Lovosice – Teplice v Čechách
110Louny – Slaný
131Ústí nad Labem hl. n. – Úpořiny – Bílina
135Most – Moldava v Krušných horách
141Karlovy Vary – Merklín
142Karlovy Vary dol. n. – Potůčky
144Nové Sedlo u Lokte – Nová Role
146Cheb – Luby u Chebu
147Františkovy Lázně – Plesná
148Cheb – Hranice v Čechách
161Rakovník – Blatno u Jesenice
162Rakovník – Kralovice u Rakovníka
178Svojšín – Bor
182Poběžovice – Staňkov
184Tachov – Domažlice
185Domažlice – Klatovy
191Nepomuk – Blatná
192Číčenice – Týn nad Vltavou
197Číčenice – Nové Údolí
198Strakonice – Vimperk
202Tábor – Bechyně
203Strakonice – Březnice
204Březnice – Rožmitál pod Třemšínem
212Sázava Černé Budy – Světlá nad Sázavou
220Benešov u Prahy – Mezno
222Benešov u Prahy – Trhový Štěpánov (50% sleva)
223Olbramovice – Sedlčany
227Kostelec u Jihlavy – Slavonice
235Kutná Hora hl. n. – Zruč nad Sázavou
236Čáslav – Třemošnice
237Havlíčkův Brod – Humpolec
251Žďár nad Sázavou – Nedvědice
252Velké Meziříčí – Studenec
292Lipová Lázně – Mikulovice
295Lipová Lázně – Javorník ve Slezsku
297Mikulovice – Zlaté Hory
305Kroměříž – Zborovice
310Valšov – Bruntál
311Rýmařov – Valšov
Seznam tratí ČR (ŽelPage)

Zdroj: ŽelPage, České dráhy


Dominik Jaroš | 26.2.2013 (20:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci Tarify

More from Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
Registered user mic 
27.02.2013 (7:25)  
mno, slušný dopravce by vypsal slevu paušální, tedy že kdokoli tam pojede, měl by danou slevu z jízdného, na jaké prokáže nárok. Nikdo by se pak necítil ošizen. Samozřejmě by měla platit i pro cestující odjinud. je blbost, aby sleva platila v úseku Louny-Slaný a když pojedu na předměstí, tak celou trať pojedu bez slevy. Pro počítač by neměl být problém vydat něco jako lomené jízdné (AB-sleva akční + BC-jízdné, na které mám nárok) Nutit lidi, aby si kvůli tomu kupovali dvě jízdenky je blbost.
Registered user Honza  mail  
27.02.2013 (1:23)  
bartik09: Mne, jakozto drziteli rezijky je to taky k nicemu! Citim se okraden! To asi těžko, neboť neokrádáte sám sebe a asi jste za režijku nedal 900Kč, nebo ano?
Každopádně tyto slevy asi nebudou trvat celou dobu platnosti těch in karet, takže se ještě využijou.
27.02.2013 (0:57)  
Salubius: Mám pocit že máme nejzvláštnější způsob slev na železnici na světě. Mozna. Urcite ale mame nejhustsi sit kozich drah na svete...

Error404: Jak k tomu prijdu, kdyz si koupim mobil za 4 tisice a za tejden ho ten samej obchod prodava za 3 tisice? Ten samej princip. Ale samozrejme je pravda, ze by bylo fajn, kdyby CD oznamily tenhle zamer alespon nejaky cas (treba 2 mesice) dopredu.

Honza: Mne, jakozto drziteli rezijky je to taky k nicemu! Citim se okraden!
Registered user Honza  mail  
27.02.2013 (0:54)  
Error404: mám pocit že 900 Kč, 300 jsem to měl já, jakožto občan mladší 26 let.
Registered user Honza  mail  
27.02.2013 (0:23)  
Mně jakožto držitele IN 25 je mi to naprosto k ničemu!
A co takhle trať 073? Tam si nezasloží lákat cestující? Je teda fakt, že zánik osobní dopravy tam nebude mít za následek zánik tratě, ale těch 6 lidí na soupravu (teď bohužel už regionovu) nevím nevím jestli se může dlouhodobě vyplatit, ale asi ano, jezdí to tak už leta a stále se to objednává.

Edit:
jakož i cestující, kteří jsou odbavováni do nebo ze stanice ležící mimo trať, kde je sleva poskytována
To jako když budu bydlet o zastávku před, nebo dále, tak si nemůžu koupit jednu jízdenku na tu jednu zastávku a druhou se slevou na to celý??
26.02.2013 (23:40)  
Ako k tomu pride niekto kto si kupil In-Kartu s cielom pouzivat ju prave na dotknutej trati a teraz zrazu mu CD povedia ze tych 300 Kc ci kolko stoji vyhodil vlastne zbytocne, kedze zlavu davaju kazdemu?
Registered user happy 
26.02.2013 (23:06)  
Osobně se domnívám, že 80 % uvedených tratí bude za 10 let uzavřených
Desetileté smlouvy s ČD jsou do roku 2019. Tudíž do té doby se budou muset kraje rozhodnou, kde dopravu po železnici ano a kde ne. A následně vypsat vř. Po roce 2019 s dlouhodobými smlouvami na další období by situace mohla být již stabilizovaná. Takže tuto snahu ČD jednoznačně vítám. Myslím, že klidně mohlo být více úseků na 50% obyč. jízdného. Je zase na druhou stranu fakt, že na některých úsecích by se i při nulovém jízdném poptávka příliš nezvýšila.
26.02.2013 (23:06)  
Mám pocit že máme nejzvláštnější způsob slev na železnici na světě.
Registered user janick 
26.02.2013 (22:54)  
InKartu mám a nijak mě tato nabídka nepobuřuje ani si nepřijdu znevýhodněn, ač mám minimálně 3 z těchto tratí ve svém okolí. Jakékoliv zlevnění tohoto typu, které by vytáhlo lidi z aut a nalákalo do vlaku vítám.

Jinak, pokud zaplatíte z peněženky na InKartě, tak to máte ještě pořád levnější. Sice ne o moc, ale máte...
26.02.2013 (22:20)  
Jiří Hovorka - Nedávno jsem jel po 023 a vlak byl docela napráskaný, až jsem se divil, že jel jen šukafon a ne regionova... ale možná to je jen mé pouhé zdání ;)
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko