..: Další dodávka jednotek TWINDEXX Vario :..

Nové jednotky TWINDEXX Vario, foto: Bombardier TransportationBerlín/Frankfurt - Společnost Bombardier Transportation získala další kontrakt na čtyřvozové patrové jednotky TWINDEXX Vario. Tentokrát jde o dodávku dvanácti souprav pro provoz mezi Bambergem, Würzburgem, Aschaffenburgem a Frankfurtem. Zakázka je součástí rámcové smlouvy mezi Bombardierem a DB AG, uzvřené v roce 2008. Hodnota této zakázky činí cca 113 milionů EUR. Dodávky budou realizovány ve druhé polovině roku 2015 a naváže na již dříve objednanou sérii šestnácti jednotek pro severní Německo.

Elektrické patrové jednotky TWINDEXX Vario sestávají ze dvou motorových vozů, mezi kterými jsou dva vozy vložené. Vozy jsou mezi sebou spojeny klasicky pomocí nárazníků a šroubovky, což umožňuje snadné prodlužování či zkracování souprav. Na čelech motorových vozů se nacházejí automatická spřáhla, pomocí kterých lze spojovat jednotky do delších souprav. Maximální rychlost vlaků činí 160 km/h. Nová konstrukce bočnic vozidla umožnila snížit jejich tloušťku, čímž je dosaženo zvětšení vnitřního prostoru ve vozech a optimalizace prostoru pro hlavu v horním patře. Vozidla jsou uzpůsobena pro obsluhu nástupišť o výškách v rozmezí od 380 do 760 mm nad temenem kolejnice. Na rozdíl od severoněmeckých jednotek jsou všechny vstupy provedeny jako nízkopodlažní (tedy přímo do spodního oddílu). Spodní patra vozů jsou tradičně upravena jako multifunkční prostory - jednotka umožňuje najednou přepravit až 48 jízdních kol. V jednom z vložených vozů se nachází prostor pro imobilní cestující, jehož součástí je i příslušně upravené WC. V témže voze se nachází i komfortně vybavený oddíl první třídy s uspořádáním sedadel 2+1. Motorové vozy jsou vybaveny trakční výzbrojí a řídícím systémem Bombardier MITRAC 1000.

Na výrobě souprav se podílejí - stejně jako v předchozím případě - závody ve městech Görlitz (skříň vozu a finální montáž), Siegen (podvozky) a Vasteräs (elektrická výzbroj).

Zdroj: Bombardier Transportation


Jiří Bajer | 8.4.2013 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
08.04.2013 (11:58)  
Raquac: ale jo, vím o té Rámcové! smlouvě na mnoho let dopředu... ono je to tak nějak obou stranné si myslím, když výrobce nabídne velmi dobrou cenu, může si objednatel dovolit víc se rozmáchnout, taky na víc let dopředu... a naopak, že...
Příjde mi to že kdyby byla Škodovka ochotná podobným způsobem zatlačit na cenu, tak by ČD možná taky dokázaly vymyslet nějakou rámcovou smlouvu na 200 vozů (a vůbec, vozů, počítaj oni to germáni do té rámcovky jako 1ks soupravy, nebo jako 4 vozy?), koneckonců Elefanty už se taky blíží stovce dodaných ne?
Jinak z toho kousku co jsem si přečetl u Bombardýrů to vypadalo že v rámci té rámcovky (:-) mají docela slušnou volnost v technických úpravách/změnách... jakože by možná šlo i v rámci té smlouvy začít dodávat nový typ, jakoby Škodivka začala v nějaké chvíli dodávat na stejnou rámcovku Pantery místo Slonů...
Tak mě napadá, že oni taky DB využívají tu rámcovou smouvu aby mohly v klidu podávat přihlášky do různých soutěží v různých spolkových zemích, tam kde se vyžaduje nějaké minimální požadavky na vozidlo? Čili aby si nemuseli dělat hlavu s tím na čem zhavarovaly ČD v tendru na Krnovské rychlíky?? Asi to mají o poznání líp právně napsané/ošetřené...
08.04.2013 (11:54)  
Raquac: To máte pravdu, ale pouze částečně. Záleží jak taková smlouva přesně zní, ale v naprosté většině případů se soutěží o maximální velikost dodávky. Skutečné objemy jsou pak závislé na aktuální finanční situaci, změnách plánu apd. Takže s ohledem na celkový počet dodaných souprav 471-071-971 to porovnání zase tak mimo být nemusí.
registrovaný uživatel Raquac 
08.04.2013 (10:41)  
SYN: Tu cenu je treba posuzovat v kontextu zminene ramcove smlouvy - na celkem 800(!!!) vozu. Pak se da cena hezky tlacit dolu...mrknete sem: http://www.railwaygazette.com/news/single-view/view/db-signs-EUR15bn-double-deck-framework.html
registrovaný uživatel SYN 
08.04.2013 (10:07)  
Hm, když šroubovky, tak taky pryžové návalky, nebo něco pokročilejšího?
Každopádně jim to vychází poněkud jednodušeji než u nás, pro délky 3-5 vozů v jednotce mají jen 2 druhy vozů (hnací, vložák) a lepší podíl hnaných náprav...
Podle ceny se zdá zhruba jejich čtyřdílná jednotka cenově stejná jako česká třídílná (471), njn.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko